Hernings nye Gourmet Pop Up en stor succes

Fredag den 17. november åbnede Dining in the Dome dørene for første gang. Og med overvældende succes.

30.11.2017

Sponseret

Witt

Bag konceptet står private dining-virksomheden Møller & Damgaard Gastro og Witt A/S.  Event-, selskabs- og pop-up-restauranten ligger i det spektakulære kuppelhus ’Witt Dome’ ved Gødstrup.

Ferie For Alle, Agromek, John Mayor, Beyonce eller EM i håndbold. Herning har stolte traditioner som vært for store begivenheder. Nu er Herning en anderledes sanselig oplevelse rigere med den nye toprestaurant, hvor duoen bag Møller & Damgaard Gastro udfolder sig under navnet ’Dining in the Dome’. Restauranten holder åbent 30-40 udvalgte dage om året i forbindelse med større arrangementer i byen. Derudover kan selskaber, både private og erhverv, henvende sig med ønske om at booke sig ind i den nye gourmet-restaurant på ikke-planlagte åbningsdage. Det lader til at herningenserne har taget byens nye gastronomiske tiltag til sig, for der meldes allerede udsolgt de næste mange uger.

Private dining-eventyr med rødder i Herning

At ’Dining in the Dome’ har fundet vej til Herning er ikke tilfældigt. Møller & Damgaard Gastros ene halvdel består af herningenseren Thomas Damgaard, der kender alt til byen fra sin opvækst. Restaurationsbranchen er ham heller ikke fremmed, da han er tredje generation af A Hereford Beefstouw-familien. Efter en udviklende rolle i steakhouse-kæden og en række ledende stillinger på caféer, hotel og restauranter i Aarhus og omegn fik Thomas lyst til at prøve sig af som selvstændig. I fjor startede han sammen med sin kammerat og kompagnon Jacob Møller, tidligere køkkenchef på Wassim Hallals Michelin-restaurant Frederikshøj i Aarhus, private dining-virksomheden Møller & Damgaard Gastro med en ambition om at bringe helt særlige spiseoplevelser ud til private hjem og selskaber.

Et æstetisk match

Efter et år med fyldte ordrebøger har Møller & Damgaard Gastro nu rettet opmærksomheden mod andet end private gourmet-serveringer, når herrerne bag foretagendet slipper deres gastronomiske passion løs i en af Hernings mere særprægede bygninger, Domen. Ideen til ’Dining in the Dome’ opstod, efter Allan Witt, administrerende direktør i Witt A/S, første gang stiftede bekendtskab med Møller & Damgaard Gastro:

- Den korte historie er, at vi en aften skulle lave mad til Allan Witt og et mindre selskab i deres showroom Vision i Gødstrup. Efter serveringen åbnede Allan op for et muligt samarbejde med udgangspunkt i Domen. Vi var i forvejen meget betaget af den fascinerende, smukke bygning, og vi kunne tydeligt se et mere organiseret madprojekt udspille sig der. Kuppelhuset er en oplevelse i sig selv og fortæller om Witts lidenskab for kvalitet og æstetik, som er helt i tråd med vores tilgang til gastronomi. Vi kunne naturligvis ikke andet end at sige ja til et så fint tilbud om at samarbejde, siger Thomas Damgaard.

Når herningensere taler sammen om nye projekter, er der som regel ikke langt fra tanke til handling, heller ikke denne gang:

 - Vi er meget glade for samarbejdet, hvor Møller & Damgaard Gastro står i spidsen for en gourmet-restaurant på topniveau i pop-up-format, mens Witt A/S stiller det unikke kuppelhus Domen til rådighed. Vi glæder os over at kunne bidrage til Hernings status som oplevelsesby og give folk fra byen og gæster fra nær og fjern en mulighed for at få en spiseoplevelse fra øverste hylde i fantastiske omgivelser, inden de skal til koncert eller messe, siger Thomas Damgaard.

’Dining in the Dome’ er åben i forbindelse med større begivenheder i Herning, men kan også bookes til bryllupper og receptioner m.m. Læs mere om Hernings nye gourmet-restaurant på www.dininginthedome.dk eller www.md-gastro.dk.  For mere information kontakt venligst: Thomas Damgaard på telefon: 22155229 eller mail: thomas@md-gastro.dk

Firmaerne bag Dining in the Dome:

Møller & Damgaard Gastro er et private dining-koncept, der bringer oplevelsen af at være på gorumetrestaurant ud til private hjem og selskaber i hele landet. Bag firmaet står Jacob Møller, tidligere køkkenchef på Michelin-restauranten Frederikshøj i Aarhus, og Thomas Damgaard, tidligere hotel-, café- og restaurantchef.

Witt A/S er Nordens stærkeste brand house. Witt repræsenterer og har agentur for en lang række internationale brands, men udvikler og distribuerer også innovative og brugervenlige produkter under eget navn, bl.a. Witts egen serie af hårde hvidevarer i strømlinet, nordisk stil samt en linje af prisbelønnede slowjuicere. Witt Babycare byder velkommen til en verden af anderledes, eksklusive babyartikler. Witt E-Commute er fremtiden for personlig mobilitet, og hos WittClinic tilbydes det nyeste inden for både kosmetiske behandlinger, men også behandlinger af kredsløbsproblemer. Du kan læse mere om Witt A/S på http://witt.zone/

Mere fra...

10.12.2024Witt

Sponseret

80 år med Moomin-magi! Jubilæum markeres med nye, frugtige teer

05.12.2024Witt

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien sætter nye standarder for plænepleje

14.11.2024Witt

Sponseret

Revolutioner din juiceoplevelse – Mød Witt by Kuvings AUTO10

31.10.2024Witt

Sponseret

Effektiv GPS-tracker fra PowUnity hjælper stjålet cykel tilbage til sin ejer

23.10.2024Witt

Sponseret

Innovativ komfort og design til de mindste - MEMBANTU præsenterer tre nyheder:

22.10.2024Witt

Sponseret

Kok fra Restaurant domæne vinder Kartoffelprisen 2024

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Copyright 2023