Heimtextil flyttes - Ambiente og Christmasworld slås sammen
Heimtextil, der skulle have fundet sted i januar 2021 i Frankfurt, er nu officielt flyttet til 4.-7. maj 2021, og Ambiente og Christmasworld slås i 2021 sammen til én stor messe, The international consumer goods show, der afvikles 17.-20. april 2021.
To af verdens største messer Ambiente og Christmasworld, slås i 2021 sammen til The international consumer goods show, der afvikles i april, ligesom Heimtextil flyttes fra januar til maj. Grunden er covid-19, og de deraf følgende økonomiske årsager.
Igennem den seneste tid har der således i branchen forlydt rygter om, at flere af de store udstillere på messerne er faldet fra. Samtidig fortsat er omfattende restriktioner for rejsende til og fra Tyskland. Det tager man nu konsekvensen af, og håbet er naturligvis, at situationen har forandret og ikke mindst forbedret sig til april/maj, og at såvel messerne som udstillerne vil nyde godt af flytningen.
Heimtextil er således den førende messe indenfor tekstiler, designs og trends. I 2020 år havde man et besøgstal på 62.970 mennesker fra hele verden.
“Mange virksomheder, havde håbet på at give deres forretning et løft med deres deltagelse på messen. Derfor betragter vi det som vores forpligtelse at sørge for, at det også bliver muligt – om end lidt senere på året”, forklarer Detlef Braun.
Han understreger efterfølgende, at man løbende er i kontakt med udstillerne, og såvel de nationale som de internationale udstillere mere, at corona situationen vil være lettet betydeligt i maj 2021, hvor de ser frem til at holde en vellykket og sikker begivenhed.
Som Heimtextil er det, er Ambiente og Christmasworld også verdensledende på deres felter, og ganske unikt i 2021, slås de som nævnt sammen i april. Formålet med det er, at skabe en betydelig messe, der vil kunne tiltrække udstillere og indkøbere fra hele verden, og som dermed kan være med til at give branchen et økonomisk løft.
For første gang vil den nye messe blive fulgt op af en digital platform Consumer Goods Digital Days. Det gælder således en digital udgave af Creativeworld, der ikke afvikles fysisk i 2021.
"Den trendorienterede ordrecyclus i forbrugsvarebranchen kræver et årligt event i begyndelsen af året. Fusionen mellem Ambiente, Christmasworld og Paperworld under navnet International Consumer Goods Show – Special Edition giver således alle deltagere muligheden for at afvikle forretningsmøder, lægge ordrer og netværke i Frankfurt, og er det bedste svar på de nuværende udfordringer", forklarer Stephan Kurzawski, Messe Frankfurt Exhibition Gmbh.
Nyt i 2021 er en videre udbygning af den digitale platform, der giver mulighed for live streaming, møder, vidensdeling, networking og inspiration samt ordrelægning parallelt med den fysiske messe.
Med platformen Nextrade var linjen for digital tilstedeværelse allerede lagt forud for conora pandemien. B2B markedspladsen for boligbranchen har således understøttet messen hele året 24/7 siden 2019 med virtuelle showrooms for produktsegmenterne på Ambiente, og fremadrettet rummer den altså også kollektioner relateret til Christmasworld og Creativeworld.