Fiskars udvikler designarven med ny ansættelse
Fiskars Group har netop ansat danske Michael König i rollen som vicepræsident for design og produktudvikling for virksomhedens portefølje af design- og livsstilsbrands: Iittala, Royal Copenhagen, Wedgwood, Waterford, Rörstrand og Royal Doulton m.fl.
Rollen er ny i organisationen og definerer og varetager designvisioner samt forretningsudviklingen på tværs af gruppens brandportefølje.
Koncernen fortæller, at Michael König skal lede processen med at bringe Fiskars Groups heritage designvirksomheder ind i fremtiden og styrke disses produktudvikling, så den fortsat appellerer bredt og dagligt vil glæde eksisterende og ikke mindst nye grupper af forbrugere.
Michael vil også udforske nye cirkulære designløsninger i brandporteføljen for at forlænge oplevelsen af produkterne hos forbrugere.
“Godt design har holdt disse brands relevante igennem generationer. Jeg er stolt over at have fået muligheden for at være med til at udvikle arven og potentialet hos disse unikke brands, så de også forbliver relevante for kommende generationer”, udtaler den nye vicepræsident.
Michael König bringer kompetencer inden for innovation og produktudvikling med til Fiskars Group efter en årrække i Bang & Olufsen, hvor han ledte det industrielle designteam og har tidligere også været beskæftiget inden for design research og brugerinvolvering.
Michael tiltrådte stillingen i Fiskars Group d. 11. januar 2021.
- HCL