22.12.2020 | Business | Branchenyt
Ferm Living indgår nyt partnerskab
Den danske designvirksomhed, Ferm Living, har netop indgået et nyt partnerskab med Maj Invest Equity.
Fondsmæglerselskabet Maj Invest Equity er nu majoritetsejer af Ferm Living, der blev grundlagt af Trine Andersen. Hun er i dag firmaets kreative direktør og fortsatte medejer.
"Ferm Living er vokset sig til et stærkt og internationalt designbrand med et stort community af følgere. Vi er enormt glade og stolte over at kunne fortsætte med at udvikle den virksomhed, som vi sammen med vores fantastiske kollegaer har skabt. Partnerskabet med Maj Invest Equity vil hjælpe os med at fortsætte denne rejse, hvor vi gør det, som vi er bedst til; at inspirere vores kunder og skabe kollektioner af møbler, accessories og belysning til alle rum i hjemmet - på en større og mere international scene", siger Trine Andersen.
Ferm Living har udbygget et internationalt forhandlernetværk i mere end 60 lande samt styrket både organisationen og leverandørbasen, siden belgiske Vendis Capital kom med på rejsen i 2016.
Virksomheden har gennem de sidste år oplevet betydelig vækst på tværs af salgskanaler, geografiske markeder samt produktsortiment, hvilket både har afspejlet sig i virksomhedens omsætning og indtjening.
"Vi oplever stor global interesse for vores designs, og vores ambition er at forsætte denne positive vækst, som vi har skabt internationalt. Med Maj Invest Equitys erfaring og kompetencer ombord, får vi nu den helt rigtige partner til at hjælpe os videre med at udvikle Ferm Living. Vi ser frem imod et nyt partnerskab med et godt sammenfald af værdier i 2021", lyder det fra virksomhedens CEO, Peter M. Vedel.
- HCL
Table top

Formstøbt i hånden
Tekstiler

Tegn og symboler
En ny serie håndtuftede tæpper designet af OEO Studio for den danske tæppeproducent massimo samler fragmenter af menneskelig kreativitet fra hele verden.
Belysning

Skabt til berømmelse
Da en gruppe dedikerede lampeelskere besluttede sig for at genoplive LYFA – en danske lysproducent fra 1903 – var de ikke i tvivl om, hvilke lamper fra det rige bagkatalog, der skulle være med til at tegne det nye LYFA. Det skulle Ninotchka.
Branchenyt

Vi bevarer Thuesen Jensen-identiteten
Thuesen Jensen DNA’et fastholdes, selv om man tidligere på året blev en del af F&H. Det siger kommerciel direktør Martin B. Larsen. Han mener kun, fusionen har gjort Thuesen Jensen endnu bedre, man er mere markedstilpassede i forhold til detailhandlen, og mere koncentrerede om salg og udvikling. ”Vores mål er at gøre faghandlen endnu skarpere”.
Accessories

Bartenderens valg
Branchenyt

Branchepartnerskab baner vej for nye digitale handelsmuligheder
International House Association (IHA) har netop indgået et partnerskab med Brandwise om at skabe en digital, B2B e-commerce markedsplads indenfor living og husholdningsartikler for sine medlemmer og indkøbere.