Family matters!

Christmasworld trenden for 2020/21 sætter fokus på det, der virkelig er relevant; nærhed og en følelse af at høre til.

Hvordan kan detailhandlerne imponere sine kunder i en tid, hvor følelser, oplevelser og convenience er i højsædet, når det gælder shopping? Først og fremmest med nye produkter og displays, der afspejler tiden. Mottoet for Christmasworld trends 2020/21 er derfor ganske passende; Family matters. I en verden, der bliver mere og mere kompleks, er det, der betyder noget nemlig familien, lokalsamfundet og ægte menneskelig kontakt. At nyde ting sammen, fejre og dele glædelige øjeblikke bliver vigtigere end nogensinde som modpol til den digitale verden. På Christmasworld kom de nye tankegange til udtryk i tre stil- og farvetemaer:  ”green ritual”, ”silken party” og ”happy get-together”.  For den internationale branche åbner det op for en myriade af designmuligheder i forhold til at sammensætte nye produktlinjer, der vil overraske kunderne igen og igen hen over året – og ikke mindst til jul.

GREEN RITUAL Inspireret af den naturlige vegetation. Et enkelt, næsten minimalistisk designtema, der adresserer bevidstheden om at opgive ting som en reaktion på en lang tradition for køb-og-smid-væk. En tæthed til naturen i farver og materialer såvel som håndværk, tager føringen i green ritual-temaet, der er domineret af moderne æstetisk, puritanisme, stilhed, tidsløshed og autenticitet.
”green ritual” lancerer en farveskala af rolige nuancer af naturlig vegetation i to helt klare retninger. I den ene ende gælder det de lyse og dæmpede farvetoner som grå, muldvarp og sand såvel som en lys bregnegrøn og en rødlig brun. Disse nuancer giver en lys og forårsagtig fornemmelse og en puritansk naturlighed. I den anden retning dominerer den mystiske, vegetative mørke farveverden med dybe nuancer af rød og mørke blade med en efterårsagtig følelse.

Eksperimenterende og kreative ideer, teknikker, designs og materialer er oppe mod et enkelt og stilrent udtryk. Blomster og blade skabt i glas og papir, malede planter, vegetation og eksperimenterende fotomotiver, vandfarveeffekter, uregelmæssige og plettede mønstre såvel som taktile, rå og ru overflader ses. Mange af de viste designs har en dybere baggrund. På en moderne måde, hvor ler og glas arbejder sammen med lyst træ i enkle, funktionelle former.

SILKEN PARTY Inspireret af de mest innovative modekreationer og skabt med præcisions laserteknologi. De designs, der arbejdes med her, er elegante og sensuelle, og de er karakteriseret af bløde, organiske og skyagtige former. Usædvanlige blomster og kronblade er en stærk inspirationskilde. Det er et dekorativt tema, der også kan bruges til bryllupper og sommerfestligheder. “silken party” opfordrer til feminine farver, materialer af høj kvalitet og skinnende, ultraglatte overflader – og det festlige udtryk er behageligt blidt, varmt og taktilt. Temaet præsenterer en balanceret farvepalet: På den ene side ses delikate pasteller kombineret med crème nuancer og friske, feminine sorbet-toner. På den anden side ses elegante og skinnende effekter med varme og delikate nuancer. Fine glas og tekstiler som silke og organza ses, tynde, transparente, superfine og delikate. Det udsøgte overordnede look suppleres af skinnende, ultraglatte overflader, finish af høj kvalitet samt diskret funklende og bløde glitrende effekter.

HAPPY GET-TOGETHER Inspireret af den nye urbane livsstil med fokus på recycling. Denne karakteristiske, urbane stil handler om at gøre storbyerne mere nærværende ved at bringe mennesker sammen, dele og opbløde de grænser, der er mellem de klassiske modsætninger som dit/ mit, privat/offentligt og by/land. “happy get-together" byder på bæredygtige og innovative alternativer, når det gælder materialer og design, og her ændres måden vi fejrer og dekorerer på. Farveskalaen minder os om genanvendelige elementer. Friske appetitvækkende og mælkeagtige nuancer, der minder os om friskpressede citroner, lime og mynte-lemonade såvel som korn og strå. “Second Life” er et koncept, der gennemsyrer hele produktverdenen: Designere udvikler nye ideer, nye former, teksturer og materialer af genbrugt materiale som PET og papirmaterialer, og udtrykket i denne stil er karakteriseret af ukonventionelle ideer og håndlavede teknikker som vævning, vikling, binding og lag-på-lag.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

14.01.2025Designbase.dk

Heimtextil et gået i luften

14.01.2025Designbase.dk

The Inspired Home Show ændrer dagene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023