Esbjergs nye indkøbsmekka skal binde byen sammen

Det er ikke kun fysisk, at BROEN Shopping er under opbygning. Mens bygningen tager form, bliver de første byggesten til markedsføring, events og shoppingoplevelser lagt. Arkitektonisk binder BROEN Shopping byen sammen over jernbanen, og det gør kommunikationsstrategien for Esbjergs fremtidige shoppingcenter også.

”BROEN er mere end en bygning. Det er et vartegn for Esbjergs bymidte. Det er et centrum i byen samt et center for oplevelser – indenfor og udenfor. Derfor er det så vigtigt, at vi tænker hele vejen rundt fra arkitektur til identiet allerede her i begyndelsen. Ved at have skabt et stærkt samarbejde mellem bygherren og bureaet detKONCEPT får vi et stærkt fundament på flere planer,” forklarer Robert Andersen, direktør i TK Development A/S, i en pressemeddelelse.

TK Development A/S med CapMan Real Estate som medejer i udviklingsfasen, har indgået aftale med det kreative servicebureau detKONCEPT om markedsføring. detKONCEPT har afdelinger i både Esbjerg, Odense og København, og bureauet er ejet af landets anden største privatejede mediekoncern Jysk Fynske Medier.

BROEN binder byen sammen
Selve byggeriet af BROEN Shopping begynder at tage form i bybilledet og står færdig foråret 2017. BROEN Shopping vil med ca. 65 kæde- og specialbutikker tilføre regionen en attraktiv shoppingdestination med et bredt og dybt varesortiment. Samtidig er den kommercielle strategi og dermed fundamentet for markedsføring allerede på plads.

”Vi har skabt en værdifortælling, vi er sikre på, at esbjergenserne kan identificere sig med, fordi den hænger så meget sammen med byens DNA – præcis som BROEN Shopping kommer til,” siger Karsten Laursen, der er bureauchef hos detKONCEPT i Esbjerg.

detKONCEPT har indledningsvist udviklet en kommunikationsstrategi og visuel identitet for BROEN Shopping, der har stærk forankring i områdets dynamiske natur og status som energimetropol.

Fremadrettet bliver det også detKONCEPT, der varetager kommunikation for og markedsføring af BROEN Shopping.

Navnet har været givet fra starten, idet BROEN rejser sig over banelegemet og binder østbyen sammen med centrum. En vigtig del af strategien bag er også at inddrage både lokale aktører og byområder, så BROEN Shopping binder byen sammen i aktiviteter såvel som arkitektur. Formålet er at løfte hele centrum, byens brand samt skabe gode shoppingoplevelser for borgere og gæster. 

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023