Esbjergs nye indkøbsmekka skal binde byen sammen

Det er ikke kun fysisk, at BROEN Shopping er under opbygning. Mens bygningen tager form, bliver de første byggesten til markedsføring, events og shoppingoplevelser lagt. Arkitektonisk binder BROEN Shopping byen sammen over jernbanen, og det gør kommunikationsstrategien for Esbjergs fremtidige shoppingcenter også.

”BROEN er mere end en bygning. Det er et vartegn for Esbjergs bymidte. Det er et centrum i byen samt et center for oplevelser – indenfor og udenfor. Derfor er det så vigtigt, at vi tænker hele vejen rundt fra arkitektur til identiet allerede her i begyndelsen. Ved at have skabt et stærkt samarbejde mellem bygherren og bureaet detKONCEPT får vi et stærkt fundament på flere planer,” forklarer Robert Andersen, direktør i TK Development A/S, i en pressemeddelelse.

TK Development A/S med CapMan Real Estate som medejer i udviklingsfasen, har indgået aftale med det kreative servicebureau detKONCEPT om markedsføring. detKONCEPT har afdelinger i både Esbjerg, Odense og København, og bureauet er ejet af landets anden største privatejede mediekoncern Jysk Fynske Medier.

BROEN binder byen sammen
Selve byggeriet af BROEN Shopping begynder at tage form i bybilledet og står færdig foråret 2017. BROEN Shopping vil med ca. 65 kæde- og specialbutikker tilføre regionen en attraktiv shoppingdestination med et bredt og dybt varesortiment. Samtidig er den kommercielle strategi og dermed fundamentet for markedsføring allerede på plads.

”Vi har skabt en værdifortælling, vi er sikre på, at esbjergenserne kan identificere sig med, fordi den hænger så meget sammen med byens DNA – præcis som BROEN Shopping kommer til,” siger Karsten Laursen, der er bureauchef hos detKONCEPT i Esbjerg.

detKONCEPT har indledningsvist udviklet en kommunikationsstrategi og visuel identitet for BROEN Shopping, der har stærk forankring i områdets dynamiske natur og status som energimetropol.

Fremadrettet bliver det også detKONCEPT, der varetager kommunikation for og markedsføring af BROEN Shopping.

Navnet har været givet fra starten, idet BROEN rejser sig over banelegemet og binder østbyen sammen med centrum. En vigtig del af strategien bag er også at inddrage både lokale aktører og byområder, så BROEN Shopping binder byen sammen i aktiviteter såvel som arkitektur. Formålet er at løfte hele centrum, byens brand samt skabe gode shoppingoplevelser for borgere og gæster. 

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023