Esbjergs nye indkøbsmekka skal binde byen sammen

Det er ikke kun fysisk, at BROEN Shopping er under opbygning. Mens bygningen tager form, bliver de første byggesten til markedsføring, events og shoppingoplevelser lagt. Arkitektonisk binder BROEN Shopping byen sammen over jernbanen, og det gør kommunikationsstrategien for Esbjergs fremtidige shoppingcenter også.

”BROEN er mere end en bygning. Det er et vartegn for Esbjergs bymidte. Det er et centrum i byen samt et center for oplevelser – indenfor og udenfor. Derfor er det så vigtigt, at vi tænker hele vejen rundt fra arkitektur til identiet allerede her i begyndelsen. Ved at have skabt et stærkt samarbejde mellem bygherren og bureaet detKONCEPT får vi et stærkt fundament på flere planer,” forklarer Robert Andersen, direktør i TK Development A/S, i en pressemeddelelse.

TK Development A/S med CapMan Real Estate som medejer i udviklingsfasen, har indgået aftale med det kreative servicebureau detKONCEPT om markedsføring. detKONCEPT har afdelinger i både Esbjerg, Odense og København, og bureauet er ejet af landets anden største privatejede mediekoncern Jysk Fynske Medier.

BROEN binder byen sammen
Selve byggeriet af BROEN Shopping begynder at tage form i bybilledet og står færdig foråret 2017. BROEN Shopping vil med ca. 65 kæde- og specialbutikker tilføre regionen en attraktiv shoppingdestination med et bredt og dybt varesortiment. Samtidig er den kommercielle strategi og dermed fundamentet for markedsføring allerede på plads.

”Vi har skabt en værdifortælling, vi er sikre på, at esbjergenserne kan identificere sig med, fordi den hænger så meget sammen med byens DNA – præcis som BROEN Shopping kommer til,” siger Karsten Laursen, der er bureauchef hos detKONCEPT i Esbjerg.

detKONCEPT har indledningsvist udviklet en kommunikationsstrategi og visuel identitet for BROEN Shopping, der har stærk forankring i områdets dynamiske natur og status som energimetropol.

Fremadrettet bliver det også detKONCEPT, der varetager kommunikation for og markedsføring af BROEN Shopping.

Navnet har været givet fra starten, idet BROEN rejser sig over banelegemet og binder østbyen sammen med centrum. En vigtig del af strategien bag er også at inddrage både lokale aktører og byområder, så BROEN Shopping binder byen sammen i aktiviteter såvel som arkitektur. Formålet er at løfte hele centrum, byens brand samt skabe gode shoppingoplevelser for borgere og gæster. 

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023