Det er blevet lettere for indkøberne
Maison&Objet kunne melde om en smule færre besøgende denne gang, men alt i alt er messeledelsen tilfreds, og frem for alt fornemmede man, at den nye segmentering af udstillere, der blev påbegyndt i september, fungerede.
Maison&Objet i Paris havde denne gang 84.236 besøgende, hvoraf de 46.356 var fra Frankrig, mens de 37.880 besøgende var internationale fra ikke mindre end 160 lande. Tallene er en smule lavere end rekordmessen i januar 2018, men på trods af de sociale uroligheder i Frankrig i de seneste uger, var kvaliteten af besøgende høj, lyder det fra udstillerne.
2910 brands viste deres seneste nye udviklinger på messen, og 603 af dem var med på Maison&Objet for første gang. Faktisk var Danmark denne gang nr. otte på listen over flest udstillere, efter lande som Italien, England, Belgien, Tyskland, Holland, Spanien og Portugal.
Ifølge udstillerne var messen specielt succesfuld i forhold til business og ordreindgang, men også de besøgende var tilfredse. ”Den positive feedback fra de besøgende viser, at den segmentering på påbegyndte i september og perfektionerede i januar er vejen frem. Ved at opdele messen i Maison og Objet er det blevet lettere at forstå opbygningen og ikke mindst mere intuitivt for de besøgende”, lyder det fra messen.
Maison&Objet understregede således sin fortsatte succes, og ikke mindst sin evne til at bringe branchens segmenter; dekoration, design og livsstil sammen og skabe business.
I 2016 lancerede man en digital platform MOM (MAISON&OBJET and MORE), der igennem hele året inspirerer og forbinder branchens professionelle. Det fungerer, og herudover følges messen nu af ikke mindre en 600.000 på Instagram og 500.000 på Facebook.
Trenden på messen
Maison&Objet skaber hver sæson en trend i samarbejde med det internationale trendbureau NellyRodi. Excuse my French! hedder overskriften denne gang, og understreger den franske "je ne sais quoi"-fornemmelse, der atter engang spiller ind i trenden over hele verden. Scenen er umiskendeligt fransk, og på fransk vis skabes paradokser, og klassikere tvistes i trenden.
Næste Maison&Objet er fra 6.-10. september 2019.