Danskerne er vilde med at købe isenkram på nettet
Det bliver mere og mere populært for danskerne at købe isenkram på nettet, og konkurrencen bliver større. De fysiske butikker tager konsekvensen heraf og satser nu endnu mere på nethandel.
Når de danske forbrugere køber isenkram, finder købene i stigende grad sted på nettet, skriver finans.dk. Det er nemt, overskueligt og man kan sammenligne priser.
Isenkramkæderne oplever dog større og større konkurrence, da flere onlinebutikker forsøger at snuppe kunder fra de fysiske forretninger. Derfor må kæderne selv satse på det online marked.
Læs også: Ekspert til netbutikker: I skal optimere jeres søgefunktioner
Onlinehandelen er kommet for at blive, og vi skal vokse endnu mere på den platform. Hos Imerco har vi tocifrede vækstrater i nethandlen, og det fortsætter, siger Frederik Brønnum, adm. direktør hos Imerco, til finans.dk.
Frederik Brønnum fremhæver, at nettet er en god platform til at sælge varer, som ikke nødvendigvis udbydes i butikkerne bl.a. møbler.
Fordele for isenkræmmere
Også hos Kop & Kande er man gået all in på online-delen, hvilket sker i tæt samspil med de 97 fysiske butikker.
For os er det en ekstra salgskanal, og vores vækst på nettet er på mere end 20 %, siger Peter Rønn, adm. direktør i Kop & Kande.
Læs også: Den mobile e-handel vokser
Ifølge Peter Rønn har isenkræmmerne den fordel, at kunderne kan købe deres varer på nettet og vælge mellem at hente varerne i de fysiske butikker eller få dem leveret til døren. Det gør det nemt, bekvemt og trygt for kunden, lyder meldingen.