Chefer fyrer ansatte efter uheldige opdateringer på nettet

Flere og flere ansatte fyres på baggrund af udtalelser på de sociale medier.

Når man laver opdateringer på diverse sociale medier, er det vigtigt, at man ikke siger noget dårligt om sin chef eller om den virksomhed, man arbejder i. Er man dog ikke opmærksom, kan det i værste fald føre til en fyring, skriver detailfolk.dk.

Ifølge Dansk Industri sker der i øjeblikket en udvikling herhjemme, hvor flere og flere medarbejdere fyres grundet udtalelser på de sociale medier.

”Medarbejderne skal tænke over, hvad de skriver. Ellers risikerer de at miste deres job”, siger Sanne Claudius Stadil, underdirektør hos Dansk Industri, til detailfolk.dk.

En undersøgelse fra den internationale juridiske tænketank IBA bekræfter stigningen i fyringerne. Undersøgelsen viser, at 12 procent af i alt 77 adspurgte virksomheder rejser flere end 20 sager omkring ansattes opførsel på sociale medier om året.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.04.2025Designbase.dk

Nordiske startups indtager København

22.04.2025Designbase.dk

Dårligt indførte ændringer kan få tanker om pension til at spire

21.04.2025Designbase.dk

Nyt værktøj skal hjælpe virksomheder i gang med takeback-løsninger

16.04.2025Designbase.dk

Øget indtjening hos Inbogulve afspejler medlemmernes opbakning

16.04.2025Designbase.dk

Fædre holder længere barselsorlov

15.04.2025Designbase.dk

Husk pligten til digital bogføring

11.04.2025Designbase.dk

JYSK åbner første butikker på det afrikanske kontinent

10.04.2025Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kande donerer stort beløb til Julemærkehjemmene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023