Brancheprofilen: ”Hos Bahne har vi et stærkt sammenhold og en fælles lyst til at lykkedes”

Tilbage i august vandt Bahnes butik i Frederiksberg Centret Designbaseprisen, og netop hjemvendt fra The International Home & Housewares Show i Chicago er butikschef Calina Kokholm med endnu en prestigefyldt pris. Nemlig den internationale detailhandelspris ”Global Innovation Awards (gia)” for innovation og nytænkning i design-, interiør- og housewarebranchen. Vi har taget en snak med Calina om hendes job som butikschef, og om hvad det betyder at vinde.

Calina Kokholm, Butikschef Bahne, Frederiksberg Centret..

Hvad er det bedste ved dit job som butikschef i Bahne, Frederiksberg Centret?
At jeg hver dag glæder mig til at gøre en forskel for kunderne sammen med skønne og engagerede medarbejdere. Samtidig elsker jeg at være i en kæde, hvor der er plads til at være ”købmand”, og dermed hurtigt kan reagere, når noget går godt eller skidt.

I har netop vundet “The gia Global Award for Retail Excellence” som en af verdens bedste og mest innovative butikker i design-, interiør- og housewarebranchen, hvad betyder det for dig og dit arbejde?
Det er et kæmpe skulderklap, og det er da også med til at booste selvtilliden hos både medarbejderne og mig. Når det er sagt, kan jeg også godt mærke et pres (fra mig selv) for konstant at have en ”ny”, flot og spændende butik - jeg ville have det så dårligt hvis nogen sagde: ”hvorfor har de vundet…?”.

Hvad gør I særligt i Bahne for at være en god arbejdsplads for jeres ansatte?
Der hersker en særlig ånd hos Bahne, som er svær at beskrive, men vi omtaler tit vores kolleger som vores Bahne-familie, og det beskriver det måske meget godt. Her er plads til at udfolde gode ideer, vi har et stærkt sammenhold og en fælles lyst til at lykkedes.

Hvad er vigtigt for dig som leder i arbejdet med dine medarbejdere?
Det er helt afgjort, at de er motiverede og glade for at gå på arbejde! Samtidig skal de kende vores vigtigste målsætninger for eksempelvis omsætning, kundeserviceniveau og standarden for den visuelle merchandising.

Hvad har I gjort særligt i forbindelse med indretningen af butikken og den samlede kundeoplevelse?
Lokalet er meget anderledes. Der er 12 meter til loftet i vores designafdeling, kæmpe vinduer, der giver et flot lysindfald, og så har kunstneren Rene Holm malet et kæmpestort og helt fantastisk maleri på en hel væg. Der er brugt stilladser som inventar, og generelt er der sørget for, at kunden får en ny oplevelse, når han/hun bevæger sig mellem de forskellige afdelinger.

Om Calina Kokholm

Stilling:
Butikschef, Bahne Frederiksberg Centret

Uddannelse:
HH og elev i nonfood i Kvickly

Tidligere jobs:
Butikschef Tøj og Sko (Dansk Supermarked)
Salgsleder boligafd. i Bilka
Nonfood-chef i Kvickly

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

27.03.2025Designbase.dk

Flatpay er den hurtigst voksende virksomhed i Nordeuropa

26.03.2025Designbase.dk

Sådan begrænses skadelig kemi i hverdagen

25.03.2025Designbase.dk

6 gode grunde til at lave en ESG-rapport

25.03.2025Designbase.dk

Forringer AI medarbejdernes evne til at tænke kritisk?

24.03.2025Designbase.dk

Gratis samtalespil om dataetik på arbejdspladsen

21.03.2025Designbase.dk

Pas på med skiltningen

19.03.2025Designbase.dk

Udvikling og anerkendelse holder Europas ældre i arbejde

18.03.2025Designbase.dk

4 ud af 10 virksomheder vil ikke søge kompensation i dag

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023