Bolia skruer op for ekspansionen
Med nøgleord som nytænkning, holdbarhed og sporbarhed har designkæden Bolia investeret i omstilling og digitalisering gennem de seneste år. Den indsats belønnes med international salgsvækst.
Bolia har nytænkt deres design- og produktudvikling hele vejen fra de første designskitser til den endelige kollektion, og det er blevet positivt modtaget af kunder verden over.
Det kan ses i kædens resultatet for regnskabsåret 2020/21, der viser en omsætning på 1,2 milliarder kroner. Det er en vækst på 14 procent sammenlignet med året før.
”Vores mål har været at udvikle færre, men langt bedre designs, ved at skifte det kreative fokus fra omskiftelige trends og hastige kollektionslanceringer til et mere tidløst formsprog, langtidsholdbar kvalitet samt mere bæredygtige løsninger og materialer”, siger CEO i Bolia, Lars Lyse Hansen.
”Det betyder blandt andet at vi nu kun benytter FSC-certificeret træ, Standard 100 by Oeko-Tex-certificerede møbelstoffer og sporbart læder i vores produktudvikling. Derudover tester vi vores designs op mod de strengeste standarder på markedet, så vi er sikre på, at vores kunder får et smukt design, der holder i mange år. Som et resultat af netop dét, har vi kunnet udvide vores produktgaranti til ti år på samtlige designs i vores kollektion”, fortsætter han.
Den strategi har efter sigende vist sig populær hos kunderne, og derfor ønsker Bolia at sætte endnu mere fart på væksten.
”Vi er taknemmelige for, at vores kunder verden over har taget så godt imod vores nye kollektioner og skruer derfor op for vores ekspansion af nye butikker, nye webshops, nye globale partnerskaber og salg til det professionelle marked”, siger Lars Lyse Hansen.
”Vi har netop åbnet nye designbutikker i Eindhoven, Rotterdam, Alkmaar, Luxembourg og Berlin. Fremadrettet planlægger vi at åbne 1-2 nye butikker hver måned året rundt”, afslutter han.
- HCL