Bolia skruer op for ekspansionen

Med nøgleord som nytænkning, holdbarhed og sporbarhed har designkæden Bolia investeret i omstilling og digitalisering gennem de seneste år. Den indsats belønnes med international salgsvækst.

Foto: Bolia..

Bolia har nytænkt deres design- og produktudvikling hele vejen fra de første designskitser til den endelige kollektion, og det er blevet positivt modtaget af kunder verden over.

Det kan ses i kædens resultatet for regnskabsåret 2020/21, der viser en omsætning på 1,2 milliarder kroner. Det er en vækst på 14 procent sammenlignet med året før.

”Vores mål har været at udvikle færre, men langt bedre designs, ved at skifte det kreative fokus fra omskiftelige trends og hastige kollektionslanceringer til et mere tidløst formsprog, langtidsholdbar kvalitet samt mere bæredygtige løsninger og materialer”, siger CEO i Bolia, Lars Lyse Hansen.

”Det betyder blandt andet at vi nu kun benytter FSC-certificeret træ, Standard 100 by Oeko-Tex-certificerede møbelstoffer og sporbart læder i vores produktudvikling. Derudover tester vi vores designs op mod de strengeste standarder på markedet, så vi er sikre på, at vores kunder får et smukt design, der holder i mange år. Som et resultat af netop dét, har vi kunnet udvide vores produktgaranti til ti år på samtlige designs i vores kollektion”, fortsætter han.

Den strategi har efter sigende vist sig populær hos kunderne, og derfor ønsker Bolia at sætte endnu mere fart på væksten.

”Vi er taknemmelige for, at vores kunder verden over har taget så godt imod vores nye kollektioner og skruer derfor op for vores ekspansion af nye butikker, nye webshops, nye globale partnerskaber og salg til det professionelle marked”, siger Lars Lyse Hansen.

”Vi har netop åbnet nye designbutikker i Eindhoven, Rotterdam, Alkmaar, Luxembourg og Berlin. Fremadrettet planlægger vi at åbne 1-2 nye butikker hver måned året rundt”, afslutter han.

- HCL

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023