Bahne står skarpere end nogensinde
Forretningskæden Bahne runder i år 50 år. Og der er meget at fejre. De familiedrevne virksomhed er nemlig gået fra krise til positive tal.
Virksomheden Bahne, som i år kan fejre 50-års fødselsdag, har i en periode været ramt krise. Skuden har dog vendt, og nu kan virksomheden bryste sig af at stå skarpere end nogensinde før. Det skriver Børsen Business.
Bahne drives nu af Jacob og Troels Bahne sønner af Ellen og Jørgen Bahne Sørensen og de har formået at føre Bahne gennem finanskrisen, som var hård for den familiedrevne virksomhed.
Jeg synes, vi har været hårdt ramt. Uventet hårdt ramt. Det gjorde stort indtryk på os, og det skærpede vores mod og vilje til at flytte os ud af det blodrøde ocean, der opstod, for det var virkelig farligt at være dér, siger Jacob Bahne til Børsen Business.
Designprofil
Krisen var dog med til at skabe den helt rigtige profil for Bahne, nemlig en mere skarp designprofil. Hay har i en årrække været samarbejdspartner, mens produkter fra både Normann Copenhagen og Anne Black var til salg.
De seneste fem-seks år har vi haft nogle voldsomme ændringer i vores omsætning. Isenkramvarer er gået ned til fordel for designbrands og egne varer. I den sammenhæng har vi nok smidt en omsætning i omegnen af 60-70 millioner kroner for at få plads til design, fortæller Jacob Bahne til Børsen Business.
Butikskæden omsatte i regnskabsåret 2013/2014 for cirka 330 millioner kroner og har i dag et tal på otte millioner kroner på bundlinjen. Desuden har Bahne 19 forretninger og omtrent 350 medarbejdere.