Alt hvad designhjertet kan begære

F&H’s showroom er et slaraffenland for designinteresserede. Her ses brands som Södahl, Nuance og Rosti Mepal med mange flere, og på turen rundt får man en god fornemmelse for den kommende sæsons trends.

Som designpassioneret er en tur i F&H’s showroom som et barns besøg i julemandens værksted. 10-15 mærkevarer er samlet her; fra Nuance og Södahl til Mette Blomsterberg, Kähler, Rosti og Jamie Oliver.

Ud over mærkevarerne har F&H også en række egne brands, så uanset hvilken prisklasse, man som butik vælger at satse på, kan man finde varer, der passer, på hylderne i de store showrooms.

Når det gælder logistikken, fortæller marketingchef Kim Dyrholm, at man har godt 35.000 kvm. lager, hvorfra man distribuerer varer til kernemarkederne i Danmark, Norge og Sverige. Hertil kommer, at man har etableret et stort lager i Kina, hvilket gør transporten til Danmark langt mere effektiv og miljøvenlig.

”Har vi kun brug for en tredjedel af en container af én vare, kan vi nu pakke containeren med andre varer, så vi dermed kan fylde containeren op, spare transportomkostninger og tage hensyn til miljøet ved ikke at transportere halvfyldte containere”, lyder det fra Kim Dyrholm.

Han fortæller endvidere, at selv om F&H’s kerneområde er Skandinavien, tager man nu både Nuance og Södahl uden for de skandinaviske grænser og med rigtig god succes.

”Vi præsenterede Nuance og Södahl på Ambiente som en prøveballon, og den skal klart sendes op igen. Ikke mindst i Australien har vi rigtig fin succes med Nuance”, lyder det.

Södahl
Turen igennem showroom’et hos F&H begynder hos Södahl, hvor Dorthe Hilligsøe Forup, Brand Manager hos Södahl fortæller om den nye kollektion Be Authentic, hvor man arbejder med tre undertemaer: Casformal Nordic, der er et nordisk inspireret tema inspireret af naturen og den nordiske enkelthed og med en farveskala, der spænder over de jordagtige nuancer og pastellerne.

Wonder of Nature er et mere råt tema, hvor inspirationen er bjælkehytter, bark, slow living og det autentiske. Her er den primære farveskala den grønne mikset med grå og beige toner, og overfladerne er slidte og rå på den fede måde.

Working Ethnic er endnu et Södahl-tema, der baserer sig på det industrielle i et flot miks med det middelalderlige og orientalske. Her ses pasteller som lys blå i selskab med nuancer med tyngde som dyb indigo blå og wine.

Universet er maskulint og kodeordet er ”imperfection”.

Sidst er Södahl også klar med en julekollektion ”Christmas Mood” hvor det i år handler om ”keep it simple”. Motiverne er skabt, så de kan pynte i boligen også ud over juledagene, og looket er rent og enkelt.

Nuance
Carsten Johansen er salgschef for F&H’s mærkevarer, og han begynder rundvisningen i Nuances showroom, hvor man klart fornemmer den udvikling, Nuance har været igennem i de seneste år.

Således fortæller han, at man i fremtiden i langt højere grad satser på Living-segmentet, og at kollektionen er delt op i tre produktkategorier; Bar & vin, Køkken og Living.

I Nuances kollektion arbejdes med en række eksterne designere.

”Vi samarbejder med bl.a. Marcus Vagnby, Mads Odgård og Bo Junker, men vi er hele tiden åbne for nye designsamarbejder, der kan give Nuance-kollektionen noget”, fortæller Carsten Johansen.

Blandt de produkter, der lanceres til august er en shaker, designet i samarbejde med den nye københavnske bar Curfew. Shakeren er dobbeltsidet, hvilket betyder, at den er såvel støjdæmpende som kølende. Herudover har shakeren forstærket bund, så den tåler, at der mortes mynte, når der skal laves Mojitos.

En isspand med tang og låg er også ny, og en kande, der rummer 1,7 liter. Den fås i en række forskellige udgaver og er designet af Marcus Vagnby.

Et skærebræt med låg til opbevaring fra Mads Odgaards hånd er også nyt, og så ses Baldur serien, designet af Bo Junker, og som består af vaser i forskellige materialer; glas og stål samt messing, der spiller rigtig fint op til hinanden.

Fra Kähler til Rosti Mepal
Kählers smukke serie af vaser, såvel som Hammershøi service med mere, står også på hylderne hos F&H, og det samme gør Jamie Olivers køkkentilbehør.

Fra Mette Blomsterberg ses en ny skålserie med sølvmonogram som designelement. Skålene lanceres i anledning af hendes 20 års jubilæum. Siden august har der i Mette Blomsterberg kollektionen også været kobbergryder og pander.

Rosti Mepal er F&H’s omsætningsmæssigt største brand, og Margretheskålen, der blev lanceret for 60 år siden, er stadig utroligt gangbar i de danske køkkener i et væld af nye farver. Serien er således også udvidet med en skålserie i keramik.

”Og så har mange spurgt efter Lurpak smørboksen. Derfor har vi taget den op igen, ligesom smørbrikkerne, som mange husker fra 70’erne, også er på banen igen i skønne, nye farver.”

Ydermere har Rosti Mepal fået en licensaftale med Disney, så børnenes skolemad nu kan opbevares af Violetta, Cars, Planes og Spiderman, og hertil kommer Ping microskålene.

F&H har op til flere rigtig spændende nyheder på bedding til august. Præcist hvad er dog endnu en hemmelighed. Men glæd jer bare… Jeg har sneak peaket!
 

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023