5 hurtige til Søren Axelsen, Morsø

Foråret er på vej, vi kan mærke det, og ser frem til mere lys og lunere dage. Forår er lig med udeliv, og det betyder tid i haven, på terrassen eller altanen og gerne med lækre produkter og møbler. Vi har taget en snak med Country- & Category Manager Søren Færch Axelsen fra Morsø om deres Outdoor-sortiment og sæsonens nyheder.

Søren Axelsen, Morsø..

Hos Morsø har I bl.a. fokus på Outdoor. Hvilke produkter er de mest populære i denne kategori?
Det er uden tvivl ’Morsø Forno’ - vores store pizza- og multifunktionelle ovn i støbejern, som allerede har opnået ikon-status samt vores designmæssige pendant; gasgrillserien – ’Forno Gas Grande’, ’-Medio’ og ’-Piccolo’.

Er der nogle særlige outdoor-tendenser, der præger markedet?
Danskerne lader sig gerne og ofte inspirere af madkulturen fra hele verden. I flere årtier har den sydeuropæiske madtradition været en spændende inspirationskilde til udviklingen af det danske køkken. Lige nu mærker vi imidlertid også en stor interesse for den sydamerikanske madkultur.  Vi ser bl.a., at grillmetoden ’Churrasco’, hvor man griller både kød, fisk og grøntsager på spyd over ekstremt høj varme, begejstrer mange madentusiaster og vinder større og større indpas i Europa.

Hvad gør I hos Morsø for at forlænge udesæsonen?
Design, kvalitet og funktionalitet er altid byggestenene, når Morsø udvikler et nyt produkt! Derfor er det selvfølgelig også helt bevidst, at en stor del af vores Outdoorprogram er i støbejern. Støbejernet giver en dejlig strålevarme, så man ikke blot får den bedste madoplevelse, men også efter endt madlavning har en skulpturel udeovn, der med sin varme fungerer som smuk og effektiv terrassevarmer. Dette betyder, at udesæsonen på terrassen forlænges betydeligt med produkter fra Morsø.

Hvad skal der til for at skabe et hyggeligt udeliv ifølge dig?
Jeg elsker udelivet, både når familien og gode venner overnatter i shelter, og når livet foregår på terrassen, hvor der er godt gang i madlavningen på grill, og hvor der altid sluttes af med hyggeligt samvær på tværs af generationer – og selvfølgelig veltilberedt mad og god vin som prikken over i’et. Det er indbegrebet af hygge for mig!

Har I nogle spændende nye outdoor-produkter i støbeskeen, som du kan løfte sløret for?
Vi præsenterer i denne sæson en ny smuk el-grill ’Balcone’ til altanen, hvilken vi forventer os rigtig meget af. ’Balcone’ er en smuk dansk designet el-grill, som designerne ’Kok & Berntsen’ står bag formgivningen af. Denne smarte el-grill giver helt nye muligheder for grill og madlavning på altaner og terrasser, hvor arealet er begrænset. Grillen er designet som et funktionelt, smukt og stilrent supplement til altanen, og grillen forventes at være på det danske marked i slutningen af maj.

Relateret indhold

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023