5 hurtige til Lars Sinnerup
For at følge med tiden om øget fokus på oplevelser er Sinnerup i fuld gang med at gentænke indretningen af alle sine 13 butikker. Vi har taget en snak med ejer og adm. direktør Lars Sinnerup omkring indretningsfornyelsen, og hvordan man ved at skabe sociale mødesteder kan styrke kundeservicen og dermed oplevelsen af butikken.
Hvad er det bedste ved dit job, som adm. direktør i Sinnerup?
Det er, at jeg har mulighed for at udstikke den retning, virksomheden skal køre efter.
Hvad skal der ifølge dig til for at overleve som design- og interiørbutik eller -kæde i fremtidens detailmarked?
Du skal som virksomhed have et stærkt brand med stærke værdier og dedikerede medarbejdere.
Vi valgte for to år siden målrettet at arbejde med Sinnerup som et brand. Det har betydet, at vi har været inde at vende stort set alt.
Vi arbejder i hele værdikæden, og processerne er blevet strammet op. Vi skal være innovative og parate til at justere mere og hurtigere på knapperne end tidligere. Internettet har grundlæggende ændret hastigheden og vi skal være på 24/7 for at være aktuelle.
I er netop i gang med en storstilet indretningsfornyelse af jeres butikker; hvorfor?
Arenaen er vores butikker, det er her, man mødes. Det er derfor helt afgørende, at butikkerne er inspirerende og iscenesat med spændende aktuelle produkter, der ikke findes alle vegne. Vi ser et marked, der ændrer sig med rekordfart, og vi ønsker at være overbevisende og et fedt sted at komme og bruge tid. Butikkerne er blevet meget mere overbevisende, og kunderne ser Sinnerup som et naturligt sted at få inspiration i forhold til indretning og mode.
I butikken i Holstebro har I indrettet en vinbar. Kan du løfte sløret for, hvad der kommer til at ske i nogle af de andre butikker?
Vi ønsker at være et levende mødested med masser af events og aktiviteter. Vi har lige taget hul på vores nye tiltag med Happy Days og Happy Hour. Happy Hour ideen er tænkt som en online markedsføring med aktuelle timetilbud.
Vi arbejder på at skabe områder i butikkerne, hvor vi kan hygge lidt om kunderne, og derfor stiller det igen store krav til at lave noget ud over det sædvanlige. Det kan meget let betyde en involvering af personer el. firmaer, der er unikke omkring en passion. Sinnerup er som et naturligt mødested i byen et oplagt sted at arrangere foredrag, nye lanceringer, shows og lignende. Alt er i spil. Sinnerup er et oplevelsessted.
Hvad er god kundeservice ifølge Sinnerup?
Vi arbejder meget ud fra, at vores information på nettet er så aktuel og gennemført som muligt. Vi lancerer snart en ny webshop, der skal give bedre indsigt i, hvad der sker hos Sinnerup.
Den gode kundeservice i butikken er de ting, man ikke får på nettet. Vi taler meget om forskellen på en kunde og en ven af huset. Det indebærer, at samtalerne gerne må stikke dybere, og grundlæggende handler det om tillid. Det kan være indretningshjælp el. styling, hvor man via udtryk i butikken kan se, føle og røre og dermed få en anden fornemmelse og igennem personlig rådgivning få hjælp af en Sinnerup-medarbejder, der har stor viden inden for fagområdet.
Noget der gør mig rigtig glad, er at være vidne til denne service og se når glæde, passion og viden mødes og lykkes.