5 hurtige til Camilla Høeg & Malene Marie Møller fra HØEG & MØLLER
De er kreative, de er hårdtarbejdende, og så er de Camilla og Malene. De arbejder for flere danske brands i design-, interiør- og livsstilsbranchen med kreativt indhold på tværs af billeder og tekst, og de laver kampagner og indhold for danske livsstilsmagasiner. Vi har taget en snak med HØEG & MØLLER om deres arbejde, hvor de finder inspiration og om en forestående farveeksplosion.
Hvad er det bedste ved jeres job?
Det bedste ved vores job er, at vi beskæftiger os med det, vi allerbedst kan lide hver eneste dag – farver, former, materialer, smukke møbler, kunst, design og skønne mennesker. Og så arbejder vi med mange aspekter af formidlingen af design, hvilket gør, at ikke to dage er ens. Den ene dag laver vi smukke billeder, den anden dag producerer vi film, og den tredje dag indretter vi hoteller og messestande – og så laver vi også lige SoMe strategier, PR, events og erhvervsindretninger.
I står bag Café Composé på Formland, kan I fortælle lidt om cafeen og konceptet bag?
Café Composé er et sammensat univers, hvor der mikses på kryds og tværs af farver, former, mønstre og materialer. Inspireret af vores søgen efter det personlige og unikke bliver caféen en visuel oplevelse, hvor de besøgende kan få stimuleret sanserne og blive inspireret til at sammensætte produkter og bruge farver på nye måder. Der er frit spil på indretningshylden – det er legesygt, kunstnerisk og eksperimenterende.
Hvordan fik I ideen til konceptet?
Idéen til konceptet kom på baggrund af nogle tendenser, som vi har oplevet i vores arbejde med design – og nogle tendenser, som vi tror, der kommer endnu flere af. Bl.a. ser vi en farvetrend, hvor flere forskellige farveretninger er i spil – en farveeksplosion om man vil. Vi har de sidste par år oplevet en periode med en tung, dyb og dramatisk farveskala, men vi går nu i den helt modsatte retning. Samtidig ser vi en tendens til, at den enkelte gerne vil skille sig ud. Man tør i højere grad at gøre op med det perfekte hjem og søger i stedet det mere personlige. Det er, hvad caféen skal inspirere til!
Hvilke messer besøger I, og hvordan bruger I det i jeres arbejde?
Vores største inspirationskilde, hvad angår messer, er Salone del Mobile i Milano – denne messe er et must for os. Derudover tager vi også altid til Stockholm, hvor der også er masser af god inspiration at hente. Og så selvfølgelig Formland – både i august og februar.
Hvad glæder I jer til at se og opleve på sæsonens messer?
Først og fremmest glæder vi os til at se, hvordan publikum tager imod vores lidt vovede og anderledes koncept på Formland – farveeksplosionen! Og så glæder vi os til at se, hvordan de danske brands fremstår på de internationale messer – det er altid interessant at se, hvad de finder på af overraskelser. Men det er også spændende at se, hvordan alle de internationale brands vælger at formidle deres design – det kan vi lære meget af.