Rikki Tikki Company og Mette Ditmer Design indgår strategisk samarbejde

Pr. 1. Januar 2016 indgår Rikki Tikki Company et strategisk samarbejde med Mette Ditmer Design. Samarbejdet varsler vækst og nye tider i interiørbranchen, hvor der også fremadrettet satses på dansk design på det danske og internationale marked.

Med samarbejdet med Mette Ditmer Design slår Rikki Tikki Company nye takter an og giver plads til et designsprog, der ikke tidligere har været en del af Rikki Tikki Companys designportefølje. 

Strategisk beslutning for Mette Ditmer Design
For Mette Ditmer og hendes team var der tale om en strategisk beslutning.

”Vi har vækstet stort i de seneste år, og valget stod mellem at opbygge en omfattende organisation selv, eller indgå et samarbejde om den del af forretningen, der handler om salg, distribution og marketing til andre. Her har Rikki Tikki Company ekstra ressourcer, og vi forventer os meget af samarbejdet,” fortæller designer og direktør Mette Ditmer.

Forventer betydelig vækst de kommende år
”Vi kan mærke, at finanskrisen er ved at være bag os. Nybyggerier og boligsalg er i vækst, og det smitter altid positivt af på vores branche. Vi mærker en stigende optimisme,” fortæller Thomas Hjort, direktør i Rikki Tikki Company.

Her satser man stort på samarbejdet med Mette Ditmer, og forventer i øvrigt en generel vækst i Rikki Tikki Company over de kommende år:

”Alt i alt skal vi kunne fastholde vores danske markedsandel og samtidig sikre en vækst på e-commerce og eksport med 10% om året over de kommende år. For Mette Ditmer alene forventes en fordobling af omsætningen i løbet af de næste 5 år,” uddyber Thomas Hjort.

Kunderne vil have værdi for pengene
Og selvom krisen nok er ovre, så har det også forandret kundernes indkøbsvaner:

”I dag vil vores kunder først og fremmest købe kvalitetsprodukter. De vil have design, kvalitet og funktionelle produkter. Krisen har gjort os mere prisbevidste, men det betyder interessant nok, at prispunktet er en sekundær overvejelse, når forbrugerne vælger vores produkter til,” uddyber Thomas Hjort.

Salgsstrategien bibeholdes
I samarbejdet med Rikki Tikki Company bibeholdes den nuværende salgsstrategi.

Thomas Hjort uddyber: ”Vi ser Mette Ditmer som et højtprofileret brand, og er enige i den nuværende salgsstrategi, som vi med tiden ønsker at vækste yderligere i samarbejde med Mette Ditmer og hendes virksomhed. Vi vil bibeholde den nuværende salgs- og kanalstrategi og samtidig fokusere på eksport.”

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023