Rikki Tikki Company og Mette Ditmer Design indgår strategisk samarbejde

Pr. 1. Januar 2016 indgår Rikki Tikki Company et strategisk samarbejde med Mette Ditmer Design. Samarbejdet varsler vækst og nye tider i interiørbranchen, hvor der også fremadrettet satses på dansk design på det danske og internationale marked.

Med samarbejdet med Mette Ditmer Design slår Rikki Tikki Company nye takter an og giver plads til et designsprog, der ikke tidligere har været en del af Rikki Tikki Companys designportefølje. 

Strategisk beslutning for Mette Ditmer Design
For Mette Ditmer og hendes team var der tale om en strategisk beslutning.

”Vi har vækstet stort i de seneste år, og valget stod mellem at opbygge en omfattende organisation selv, eller indgå et samarbejde om den del af forretningen, der handler om salg, distribution og marketing til andre. Her har Rikki Tikki Company ekstra ressourcer, og vi forventer os meget af samarbejdet,” fortæller designer og direktør Mette Ditmer.

Forventer betydelig vækst de kommende år
”Vi kan mærke, at finanskrisen er ved at være bag os. Nybyggerier og boligsalg er i vækst, og det smitter altid positivt af på vores branche. Vi mærker en stigende optimisme,” fortæller Thomas Hjort, direktør i Rikki Tikki Company.

Her satser man stort på samarbejdet med Mette Ditmer, og forventer i øvrigt en generel vækst i Rikki Tikki Company over de kommende år:

”Alt i alt skal vi kunne fastholde vores danske markedsandel og samtidig sikre en vækst på e-commerce og eksport med 10% om året over de kommende år. For Mette Ditmer alene forventes en fordobling af omsætningen i løbet af de næste 5 år,” uddyber Thomas Hjort.

Kunderne vil have værdi for pengene
Og selvom krisen nok er ovre, så har det også forandret kundernes indkøbsvaner:

”I dag vil vores kunder først og fremmest købe kvalitetsprodukter. De vil have design, kvalitet og funktionelle produkter. Krisen har gjort os mere prisbevidste, men det betyder interessant nok, at prispunktet er en sekundær overvejelse, når forbrugerne vælger vores produkter til,” uddyber Thomas Hjort.

Salgsstrategien bibeholdes
I samarbejdet med Rikki Tikki Company bibeholdes den nuværende salgsstrategi.

Thomas Hjort uddyber: ”Vi ser Mette Ditmer som et højtprofileret brand, og er enige i den nuværende salgsstrategi, som vi med tiden ønsker at vækste yderligere i samarbejde med Mette Ditmer og hendes virksomhed. Vi vil bibeholde den nuværende salgs- og kanalstrategi og samtidig fokusere på eksport.”

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.08.2025Formland

Sponseret

Bolig Mad Design-messen udvider med ny udgave i MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.dk

Plastindustrien om glippet plasttraktat: Vi har brug for globale løsninger

15.08.2025Designbase.dk

Teamtronic styrker sin europæiske position

14.08.2025Designbase.dk

Sommerens konkursfald dækker over stigende pres på erhvervslivet

13.08.2025Designbase.dk

AI stormer frem i erhvervslivet, mens nye regler træder i kraft

13.08.2025Designbase.dk

Eksporten til USA holder skindet på næsen

12.08.2025Designbase.dk

Investeringer i startups og innovatører

11.08.2025Designbase.dk

Få glæde af skattebesparelsen - men du skal slå til nu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023