Rikki Tikki Company og Mette Ditmer Design indgår strategisk samarbejde

Pr. 1. Januar 2016 indgår Rikki Tikki Company et strategisk samarbejde med Mette Ditmer Design. Samarbejdet varsler vækst og nye tider i interiørbranchen, hvor der også fremadrettet satses på dansk design på det danske og internationale marked.

Med samarbejdet med Mette Ditmer Design slår Rikki Tikki Company nye takter an og giver plads til et designsprog, der ikke tidligere har været en del af Rikki Tikki Companys designportefølje. 

Strategisk beslutning for Mette Ditmer Design
For Mette Ditmer og hendes team var der tale om en strategisk beslutning.

”Vi har vækstet stort i de seneste år, og valget stod mellem at opbygge en omfattende organisation selv, eller indgå et samarbejde om den del af forretningen, der handler om salg, distribution og marketing til andre. Her har Rikki Tikki Company ekstra ressourcer, og vi forventer os meget af samarbejdet,” fortæller designer og direktør Mette Ditmer.

Forventer betydelig vækst de kommende år
”Vi kan mærke, at finanskrisen er ved at være bag os. Nybyggerier og boligsalg er i vækst, og det smitter altid positivt af på vores branche. Vi mærker en stigende optimisme,” fortæller Thomas Hjort, direktør i Rikki Tikki Company.

Her satser man stort på samarbejdet med Mette Ditmer, og forventer i øvrigt en generel vækst i Rikki Tikki Company over de kommende år:

”Alt i alt skal vi kunne fastholde vores danske markedsandel og samtidig sikre en vækst på e-commerce og eksport med 10% om året over de kommende år. For Mette Ditmer alene forventes en fordobling af omsætningen i løbet af de næste 5 år,” uddyber Thomas Hjort.

Kunderne vil have værdi for pengene
Og selvom krisen nok er ovre, så har det også forandret kundernes indkøbsvaner:

”I dag vil vores kunder først og fremmest købe kvalitetsprodukter. De vil have design, kvalitet og funktionelle produkter. Krisen har gjort os mere prisbevidste, men det betyder interessant nok, at prispunktet er en sekundær overvejelse, når forbrugerne vælger vores produkter til,” uddyber Thomas Hjort.

Salgsstrategien bibeholdes
I samarbejdet med Rikki Tikki Company bibeholdes den nuværende salgsstrategi.

Thomas Hjort uddyber: ”Vi ser Mette Ditmer som et højtprofileret brand, og er enige i den nuværende salgsstrategi, som vi med tiden ønsker at vækste yderligere i samarbejde med Mette Ditmer og hendes virksomhed. Vi vil bibeholde den nuværende salgs- og kanalstrategi og samtidig fokusere på eksport.”

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023