Imerco vil udbygge sin position i markedet
På baggrund af et positivt årsresultat vil Imerco styrke og udbygge sin position i markedet. Det betyder blandt andet nye butikker og øget salg af egne varer.
Isenkræmmerkæden Imerco kom ud af 2015 med et ganske fint årsregnskab, som viste, at omsætningen fra 2014 til 2015 var vokset med over 60 millioner kroner. I forlængelse af dette ønsker kæden nu at styrke og udbygge sin position i markedet, skriver detailfolk.dk.
Læs også: Imerco ude med rekordregnskab
Det skal ske ved investeringer i nye butikker, optimering af det eksisterende landsdækkende butiksnet, øget salg af egne varer og fokus på onlineaktiviteter herunder kundeklubben Imerco+.
Salg af egne varer
Imercos ledelse forventer, at kæden vil vokse i både omsætning og driftsindtjening i 2016. Derudover er der høje forventninger til salget af egne varer, også kaldet Private Label.
Der realiseres en højere indtjening pa? egne varer og udviklingen og lanceringen af nye varer under egne brands vil blive yderligere accelereret i de kommende år, lyder det fra Imerco-ledelsen.
Læs også: Imerco vil på Børsen
Imercos Private Label favner lige nu over mærker som Cook&Baker, Case, Ucare, Spot-On og Erik Bagger.