Designvirksomheden Woud har forsat den positive udvikling fra 2020 ind i 2021 og kan nu præsentere et regnskab for 2021 med en resultatforbedring på 6 millioner kroner efter skat.
“Det er med stor stolthed i stemmen, at vi i år kan offentligøre en markant resultatforbedring. En forbedring, der særligt skyldes en kraftig stigning i vores omsætning. Derudover var regnskabsåret præget af, at vi i organisationen har fastholdt fokus på optimering og besparelser generelt”, siger CEO Torben Koed.
Netop det har været et afgørende fokus for Woud i hele perioden under pandemien.
De forhenværende regnskabsår har været præget af investeringer i de traditionelle udstillingsmesser, men i 2021 blev det besluttet ikke at udstille på fysiske messer, men i stedet intensivere indsatsen for at være til stede online i meget højere grad end tidligere.
En anden faktor, som ifølge Woud har medvirket til succesen i 2021, er, at virksomheden har været lagerførende på størstedelen af kollektionen.
På trods af kraftige udfordringer med varemangel og pludselige prisstigninger på råvarer og transport har virksomheden hele året været leveringsdygtige med cirka 95 procent af produkterne.
På trods af en betydelig fremgang de seneste år forventes resultatet for 2022 ikke at være på samme niveau som resultatet af 2021.
Ifølge Woud skyldes det hovedsageligt de nuværende, overskyggende geopolitiske forhold, der præger verden.
Samtidig har Woud besluttet at igangsætte investeringer i 2022, der skal fremme udviklingen og virksomhedens tilstedeværelse på markederne.
Det gælder særligt investeringer i messer og produktudvikling.
- HCL