Valentino’s pink bliver liv i hverdagen

Foto: Copenhagen Design.

En enkelt farve, testet og raffineret, forstærket og opløftet. Den ikoniske Pink PP-nuance - først tænkt til Valentinos Pink PP Fall/Winter 2022-23 Collection - fortæller en historie om krævende standarder, omfattende forskning og ubestridelig energi.
Nu er den nuance, der har overtaget reklametavler verden over, på vej ind i en ny sfære.  Som det første europæiske luksus modebrand, der samarbejder med Pantone om at skabe en signatur virksomhedsfarve vision highlighter samarbejdet, hvordan huset Valentino mestrer farver, og det indskriver husets kreative direktør Pierpaolo Piccioli’s nøje skabte nuance i designleksikonet.


Med special edition-produkterne kan kunderne bringe et stykke Pink PP ind i deres liv - en stemningsfuld nuance, der for evigt repræsenterer en banebrydende vision om mode.


Sammen med Pantone Color Institute – der er en autoritet inden for alt farve - frigiver Valentino et udvalg af limited edition ting i Pink PP, bragt til live af den danske virksomhed Copenhagen Design ApS.


Farven kan nu ses på 11 genstande, lige fra to-go krus og nøgleringe til notesbøger, krukker og endda en logoparaply. Hvert element afspejler designet af den ikoniske Pantone-chip med Pink PP by Valentino-farven sammen med husets store logo.


For at fejre samarbejdet lanceres særlige pop-ups og pop-ins over hele verden i oktober. Forankret i Pink PP-verdenen vil man kunne se pop-ins i Valentino-butikker i Italien, Frankrig, Mellemøsten, Singapore, Japan samt shop-in-shops klædt i den pink nuance og med de 11 produkter.
Den pink PP-nuance vil også i denne måned være at finde digitalt. Udviklet med Metas Spark AR, er der skabt en oplevelse, der bringer brugerne ansigt til ansigt med den ikoniske farve på Instagram. Gennem denne nye digitale effekt vil ansigtskameraet transportere brugerne ind i en helt pink verden, og der vil opstå digitale splashes, hvorfra ting fra kollektionen vil opstå og give plads til en mixed reality-oplevelse.


Denne innovative AR-oplevelse er tilgængelig for brugere globalt via Valentinos Instagram-konto.

-PF

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023