Zalando, der er en af Europas største platforme for fashion og livsstil, vækstede i 3. kvartal. Antallet af aktive kunder øgedes med 8 pct. i forhold til året før, og overstiger dermed for første gang 50 millioner.
Zalando’s loyalitetsprogram, Plus, næsten tredoblede sit medlemsantal, og dermed tog virksomheden succesfulde skridt hen imod at drive øget rentabilitet, hvilket bidrager til en forbedring af indtjeningen og afbøder virkningen af faldende forbrugertillid.
"Jeg er stolt over, at vi når ud til 50 millioner aktive kunder, og over vores fremskridt med at uddybe vores relationer med dem," siger Robert Gentz, co-CEO hos Zalando. "Vi vil fortsætte med omhyggeligt at navigere gennem disse turbulente tider og se fremad med foranstaltninger til forbedring af rentabiliteten samt strategiske initiativer, der inspirerer og engagerer os med vores kunder."
GMV voksede 7,1% til 3,28 milliarder euro i tredje kvartal, og salget steg 2,9% til 2,35 milliarder euro. Det justerede resultat før renter og skat (justeret EBIT) steg til 13,5 mio. euro fra 9,8 mio. euro i samme kvartal for et år siden.
Zalando bekræfter sine forventninger fra 23. juni 2022 for regnskabsåret 2022, hvor bruttovaremængden forventes at vokse 3% - 7% til 14.8 milliarder til 15.3 milliarder euro. Omsætningen forventes at vokse 0% – 3% til 10,4 mia. til 10,7 mia. euro med et justeret EBIT på 180 mio. til 260 mio. euro. Virksomheden forventer nu at nå den nedre ende af disse intervaller.
-PF