Undersøgelse: Den fysiske messe er stadig et hit
Gennem en ny undersøgelse kan Messe Frankfurt slå fast, at brancherne stadig har brug for det fysiske møde.
97 procent vil gerne blive ved med at gå på messe. Det er konklusionen på anden runde af en nylig kundeundersøgelse, foretaget af Messe Frankfurt. Undersøgelsen hedder Customer Care Campaign (CCC) og blev først gennemført i efteråret 2020 og nu her igen dette forår.
Ifølge kundeundersøgelsen har de adspurgte virksomheder blandt andet udtrykt sig positivt overfor de coronabetingede hybridmesser det seneste år. Det blev dog også tydeligt, at der er brug og behov for de fysiske messer.
“Dette er et klart tegn på, at man stadig tror på fysiske events. Kun 3 procent af respondenterne ser, at der kommer flere events, som udelukkende foregår online. Faktisk vil 67 procent af vores kunder gerne have flere events, der kun foregår ‘analogt’, mens 30 procent foretrækker hybridformatet. Samlet set forbliver 97 procent af vores kunder overbeviste om, at ‘in-person’ events er en essentiel del af messeoplevelsen”, siger Wolfgang Marzin, præsident og CEO hos Messe Frankfurt om undersøgelsens analyseresultater.
I alt deltog 59.000 virksomheder i undersøgelsen og her så Messe Frankfurt en betydelig forskel i optimisme mellem første og anden runde af besvarelserne.
“Der ses en markant stigning i optimisme mellem den første og anden undersøgelse. Mange af vores kunder har blandt andet set en mærkbar bedring i deres økonomiske situation i dette tidsrum, og der har også været en anden form for parathed i forhold til at deltage i messer på det nationale og internationale plan. Det er vi glade for hos Messe Frankfurt. Vores kunder er her stadig”, tilføjer Wolfgang Marzin.
- HCL