TrendSet Winter 2023: Succesfuld start på foråret og sommeren 2023

Med en markant stigning i antallet af besøgende og ikke mindst en stigende andel af besøgende fra lande uden for Tyskland var den første internationale interiør- og livsstilsmesse i det nye år, TrendSet i München en succes, og på trods af en træg julehandel, blev der bestilt mange nye varer til den kommende sæson.

Foto: TrendSet GmbH.

Godt 2000 udstillere og brands viste deres produkter og nyheder til forår/sommer 2023, påske og endda jul 2023 i seks godt fyldte udstillingshaller, og indkøberne besøgte TrendSet i stort antal.  22538 besøgende kom på messen, og det er en markant stigning i forhold til året før. Dermed oplever TrendSet en stærk og sikker udvikling med yderligere vækst.

”Vi lever i en overgangstid. Intet sted er dette mere tydeligt end i erhvervslivet og handelen. Folks forbrug og købsadfærd ændrer sig hurtigt. Det reagerer detailhandlen på med nye og kreative koncepter. Integrationen af e-handel i fysiske butikker, hybridforretninger og brandoplevelseshubs er kun nogle få af de måder, hvorpå kunder kan fastholdes og nye erhverves. På TrendSet Winter 2023 blev meget udvekslet og diskuteret. I processen blev en positiv udvikling meget tydelig: Kunderne anerkender igen værdien af den fysiske detailhandel. Det, der kræves, er en personlig, brugerdefineret shoppingoplevelse på stedet. Nye koncepter scorer point i indre byer. Mindre, specialiserede butikker skyder op og gør shopping sjovere igen, og mere handel sker i stigende grad i de mindre butikker. Kontakt mellem fagfolk og netværk med eksperter er vigtigere end nogensinde i disse tider. Lige så vigtige er naturligvis tendenser, innovationer og produkter i den kommende sæson. For det kan ikke nægtes, at alle former for handel har brug for én ting, nemlig produkter, der fanger og sælger”, lyder det fra ledelsen bag TrendSet.

Julehandlen bliver mere og mere vigtig hos TrendSet Winter. Mange udstillere er gået over til at vise deres seneste julekollektioner på TrendSet Winter, og antallet øges, lyder det. 

Mange danske udstillere er glade for TrendSet, bl.a. på grund af placeringen i München, der ligger i en region med stærk købekraft og god tilgængelighed for alle besøgende fra Central- og Sydtyskland, DACH-regionen (Tyskland, Østrig, Schweiz), Sydeuropa og Sydøsteuropa. 

"Med sin gode infrastruktur er TrendSet på vej mod vækst. Mange nye besøgende fra de sydlige og østlige lande i Europa kommer til os. Interessante nye markeder som bl.a. Tjekkiet åbner sig. Det er en meget spændende udvikling, der får os til at positionere TrendSet endnu mere internationalt – med fokus på detailhandlen – og til at udnytte messens potentiale endnu mere. Vi bygger videre på, at vi ligesom om sommeren også bliver den mest succesfulde messe for Interiør & Livsstil om vinteren," siger Tatjana Pannier, administrerende direktør for TrendSet, om messens aktuelle situation og udvikling.

Foto: TrendSet GmbH.

Vellykket start

Den ofte proklamerede død af detailhandlen kunne ikke ses på TrendSet Winter 2023 i München. Indkøbere fra mere end 40 lande fyldte TrendSets seks udstillingshaller med godt humør, stor interesse og stor ordreaktivitet. Sammenlignet med de sidste messebegivenheder fortsatte en generel tendens, der allerede var observeret om sommeren: Færre besøgende pr. virksomhed deltog i messen. Det er en udvikling, som TrendSet ønsker at modvirke, da et besøg er værdifuldt for alle medarbejdere i forhold ttil at se produkterne live og skabe kontakter i branchen. Fremtiden forventes at bringe flere udstillere med hensyn til kvantitet og kvalitet.

Wellness fra naturen: tendenserne i forår/sommer 2023

I foråret/sommeren 2023, som i tidligere sæsoner, drejer de fleste designs sig om natur og bæredygtighed. Længslen efter dybde, formål og holdbarhed i usikre tider kommer ofte til udtryk i retrospektiv vintage, hjemlig sommerhus-chic og hyggelig scandi-stil. Bløde former, rolige farver, naturlige materialer og kærlige detaljer løfter interiør, mode, tilbehør og livsstilsprodukter til feel-good elementer i den nye sæson. 

Selv glamourøse designs sætter kun diskrete accenter. Landlig hygge, muntre mønstre og afslappede kollektioner fører til produkter med et optimistisk statement inden for områderne Live & Give, Cook & Eat, Decorate & Create og Work & Play.

Foto: TrendSet GmbH.

Farverige og glade tendenser til påsken 2023

Friske pasteller, naturlige motiver til påske, ikoniske påskeklassikere i nye forklædninger og usædvanlige mønstre venter os i påskeprodukterne til 2023. Glitrende plyskyllinger, hæklede kaniner og batik påskeæg vil boltre sig på påskebordet sammen med service og tilbehør med delikat blomster- og dyrepynt. Påsken bliver farverig, munter og varieret. Landstilarter med naturlige materialer og jordfarver vil også finde deres plads i påskereden.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023