Business / Trends

Trends

Next Horizons: Heimtextil 2022/23 trends

Med “Next Horizons” præsenterer Heimtextil sit design forecast for sæsonen 2022/23 – analyseret af internationale trend researchers, blandt andet danske Anja Bisgaard Gade fra Spott og pakket med værdifuld inspiration og inspirerende indhold. De nye trendtemaer har bæredygtighed og ressourcebesparelser som omdrejningspunkt.

Trends

Together; en stærk trend til julen

Christmasworld Trends 2021/22 rammer tiden og hjælper branchen med at komme tilbage på sporet.

Trends

Heimtextil lancerer digitalt materialebibliotek

Progressive materialeinnovationer præsenteres digitalt: Efter aflysningen af dette års messe på grund af coronapandemien udvider Heimtextil sine digitale tjenester og lancerer et nyt online materialebibliotek med titlen 'Future Materials Library'. 24 fremtidsorienterede materialer kan nu findes på www.heimtextil.messefrankfurt.com/future

Trends

Den velkendte Formlandstemning er tilbage

‘One of a kind’. Det er overskriften på Formlands trendzone, men det kunne også sagtens være en samlende overskrift for såvel Formland som for den tid, vi lever i. Coronapandemien har skubbet til vores måde at tænke på. Vi har taget et digitalt kvantespring, og samtidig har vi endnu mere fokus på bæredygtighed og individualisme – i vores butikker og i vores virksomheder.

Trends

“Intet nyt – alt nyt”

Med det overordnede tema “Nothing New, Everything New”, lancerer Heimtextil trenden 21/22 og giver et overblik over de designoverskrifter, der skal arbejdes med i efteråret og vinteren næste år. Og uanset om man arbejder med tekstiler eller andre boligrelaterede trends, er der masser af inspiration at hente i forhold til sæsonen 2021/22.

Trends

Årets farve er et umage par

“En sammensætning af farver, der formidler et vedvarende og opløftende budskab om styrke og håb”. Sådan beskriver Pantone selv den farveduo, de netop har kåret som dette års Pantone Color of the Year. En farvekombination, der skal afspejle den tid, vi befinder os i netop nu.

Trends

Corona har givet os nye muligheder

Corona-tiden har været hård for alle i branchen. Det må først og fremmest slås fast. Men samtidig har coronakrisen også boostet nogle tendenser, der så småt var i gang, og den har sat gang i udviklingen af nye produktområder og nye tankegange, for er der noget, den danske design- og boligbranche kan, er det at tilpasse sig og tænke nyt. Det har vi talt med Mads Arlien-Søborg om.

Trends

Ambiente 2020 – ramt af naturen

Naturens veje er uransagelige, og det måtte man i aller højeste grad sande på denne udgave af Ambiente. 28.000 færre besøgende gæstede messen på grund af såvel Coronavirus som stormen Ciara, der også hærgede Tyskland på messens sidste dage.

Trends

Oslo Design Fair 2020

Oslo Design Fair kunne melde om øget besøgstal og nye udstillere, og Liv Kindem, kommerciel direktør og fungerende leder for Oslo Design Fair er meget tilfreds.

Trends

Arbejder på at opbygge branchen

Et tilbageblik på Formex i januar. ”En positiv oplevelse. Næsten overraskende positiv”, siger Chicie Lindgren, messechef på Stockholmsmässan, om Formex i januar 2020.

Trends

Tid til jul

Julen står for døren, og dermed tiden, hvor den danske design- og interiørbranche for alvor skal sælge varer til kunderne; julegaver og julepynt, dekoration og julestel. Butikkerne skal pyntes op, og de skal ose af julestemning, så kunderne inspireres til at skabe nye juleuniverser i hjemmene. Vi ser på en lang række af de julenyheder, der er ved at finde vej til hylderne nu.

Trends

Den personlige dialog er tilbage

Flere end 10.000 indkøbere fra 25 lande og 412 udstillende firmaer mødtes under Formland. Og alle var glade for at være tilbage, netværke og se hinanden i øjnene igen, for det er en del af et godt købmandskab.

Trends

Formlandtrenden: Vi er alle ”One of a kind”

Formlands trendzone afspejler denne gang tidens søgen efter det unikke og personlige, det sammensatte og det opfindsomme.

Trends

3 hurtige til 2 indkøbere

Hvorfor tager de på besøg på Formland? Og hvad går de efter at købe ind? Læs om, hvad Dorthe Hansen, indehaver af butikken og webshoppen Kaiku, og Heike Dreyer, indkøbschef hos Imerco, ser frem til, når de tager på indkøb på Formland Autumn 2021.

Indhold fra partner

Trends

Stil, materialer og farver til det kommende år i interiørbranchen

Med alle nationale og internationale messer aflyst, er det vigtigere end nogensinde, at branchen holder sig ajour med, hvad der sker. Ambientes trend for 2021 giver et godt overblik.

Trends

En messe med optimisme og tryghed

Formland holdes! Men på grund af corona-restriktioner flyttes den til 11.-14. marts. Det fortæller projektleder Flemming Andersen. ”Messen i august forløb fantastisk, og alle var trygge. Det har givet blod på tanden hos os såvel som hos udstillerne selv om messen flyttes”, siger han.

Trends

Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubilæumsmesser i 2020. Der bliver stillet skarpt på fremtidens forbrugertendenser, og der bliver vist trends, der spiller op til dem. Messen havde en lille tilbagegang i antallet af besøgende og en fremgang i antallet af udstillere.

Trends

70 år med skandinavisk design

Stockholm viste sig fra sin bedste side, da designverdenen i starten af februar var samlet for at fejre den 70. udgave af Stockholm Furniture & Light Fair. Solen skinnede, byen summede af events, og messen selv havde opdateret sit look med ny halinddeling og temaer.

Trends

Oslo Design Fair 2020

Oslo Design Fair kunne melde om øget besøgstal og nye udstillere, og Liv Kindem, kommerciel direktør og fungerende leder for Oslo Design Fair er meget tilfreds.

Trends

Arbejder på at opbygge branchen

Et tilbageblik på Formex i januar. ”En positiv oplevelse. Næsten overraskende positiv”, siger Chicie Lindgren, messechef på Stockholmsmässan, om Formex i januar 2020.

Seneste nyt

12.10.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Next Horizons: Heimtextil 2022/23 trends

08.10.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Flere julenyheder

01.10.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Tid til jul

28.09.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Together; en stærk trend til julen

07.09.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Den personlige dialog er tilbage

09.08.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Heimtextil lancerer digitalt materialebibliotek

03.08.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Formlandtrenden: Vi er alle ”One of a kind”

27.07.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

Den velkendte Formlandstemning er tilbage

Indhold fra partner

23.07.2021 | Af Formland

3 hurtige til 2 indkøbere

07.07.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Det jordnære

06.07.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Det handler om komfort

05.07.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Arctic White

21.06.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen,

“Intet nyt – alt nyt”

12.05.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Plastik i nye klæder

04.05.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen, Pia Finne

Stil, materialer og farver til det kommende år i interiørbranchen

23.04.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Honningens sødme

Indhold fra partner

01.04.2021 | Af Grohe A/S

GROHE åbner branchens første digitale oplevelses-hub

19.03.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Smagen af sommer

16.02.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen, Helena Christine Luxhøj

Årets farve er et umage par

29.01.2021 | Af Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Trendy taupe

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere