Trends er fortsat kernen hos Heimtextil
Hvordan har pandemien ændret måden vi lever på? Dette spørgsmål blev for nylig taget op i den årlige workshop af Heimtextils Trend Council, der med internationale trendeksperter, har sat sig for at udpege de dominerende designtemaer til 2022/23 sæsonen.
Mødet, der fandt sted tilbage i marts, tog form af to onlinekonferencer, hvor panelet bestod af de tre internationalt anerkendte agenturer; SPOTT Trends & Business fra Danmark, britiske Studio FranklinTill samt Stijlinstituut Amsterdam fra Holland.
Hvert år markerer mødet i Heimtextil Trend Council starten på det forberedende arbejde, forud for næste års messe, som løber af stablen fra 11.-14. Januar 2022 i Frankfurt.
Samtidig tilbyder trendeksperterne en indledende forhåndsvisning af den retning, der forventes at blive taget i interiørbranchen den kommende sæson.
“Selv efter den sparsomme messeperiode, vil trends spille en central rolle i vores messe, og fungere som et essentielt punkt for alle, der søger inspiration og ønsker at opdatere sig om fremadsigtende design og de mest populære interiørtemaer i den kommende sæson. Det er derved også en topprioritet i planlægningen af den næste Heimtextil”, siger Olaf Schmidt, vicepræsident ved Textiles & Textile Technologies hos Messe Frankfurt.
- HCL