Svensk designinitiativ løber af stablen for anden gang
Den 18.-21. maj 2022 løber Stockholm Creative Edition for anden gang af stablen. Her inviteres offentligheden samt arkitekt- og designbranchen til at tage del i det allerbedste, som Sverige og Norden har at byde på i design.
For anden gang kan man under designinitiativet Stockholm Creative Edition opleve det bedste inden for design- og interiørbranchen. Det gælder alt fra møbler til kunsthåndværk, der vises i showrooms og pop-up events rundt omkring i den svenske hovedstad.
Formålet med designugen, der løber fra den 18. til den 21. maj i år, er at vise, hvordan innovation og bæredygtighed kan kombineres med en høj grad af designkvalitet.
“Stockholm og de nordiske lande er grundlaget for mange nye designvirksomheder, og årets udgave vil indeholde en række nye tiltag og brands baseret på hyperlokal og bæredygtig produktion i kombination med innovativt design”, siger Ulrika og Philippe Attar, der er initiativtagerne bag arrangementet.
Under designugen skal små brands vises i en sammenhæng, hvor de får mulighed for at skille sig ud, og større brands deltager side om side med mindre og nystartede aktører. Således skal designvirksomhederne bidrage til et interessant og dynamisk udvalg af designs.
Formålet med arrangementet er også at bidrage til en større interesse for design- og kulturturisme, og derfor er alle inviterede og velkomne – lige fra det designinteresserede publikum til fagfolk i branchen.
- HCL