Succes på northmodern

northmodern melder om succes og en stor stigning i antallet af besøgende.

northmodern blev lanceret i januar 2015, og allerede nu står det klart, at konceptet er blevet vel modtaget af branchen. northmodern er mere end en business platform; det er et samlingspunkt for vidensdeling, networking, innovation og design, lyder det fra arrangørerne.

Således er der sket en forøgelse I antallet af udstillende brands, der denne gang rundede de 480, også antallet af kvadratmeter var øget, og ikke mindst gæstede 4.400 besøgende northmodern, hvilket i forhold til messen i januar er en stigning på hele 62 pct. 

northmodern’s fokus ligger dog ikke på kvantiteten af besøgende, men på kvaliteten, og teamet bag northmodern har lagt et stort arbejde i at skabe en international opmærksomhed om messen. Således er antallet af udenlandske besøgende på northmodern fordoblet fra januar til august.

 “Det er helt fantastisk at se, hvordan vores vision med northmodern nu tager form. Ambitionen om at inkludere København realiseres, og vi er glade for at se, at branchen bade national og international star bag os”, siger Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director at northmodern/CIFF.

Han fortsætter med at fortælle, at northmodern er mere end blot en fagmesse.

“Det er et skridt på vejen hen imod at bringe København tilbage på verdenskortet som en førende destination for møbler og livsstil for såvel skandinaviske og internationale talenter som for super brands. Det er et samarbejde med Design Denmark og Danish Design Center, hvor vi arbejder tæt sammen med målet om at skabe et designevent, der promoverer København og Danmark. Det vil – kombineret med et fokus på en skarp kuratering og segmentering – sikre, at vi fortsat kan vokse”.

Det siger de besøgende
“Jeg har besøgt northmodern for første gang, og jeg er imponeret. Det er let at komme til, godt organiseret og afslappet, og der var rig mulighed for at kombinere messebesøget med en tur i Københavns butikker”, siger Anna Rigby, indkøbschef for  Home Accessories, Gifts and Seasonal at John Lewis UK.

Maria Larsen fra Illums Bolighus A/S siger: “Man kan let bruge et par dage på northmodern. Flowet og variationen af belysning, møbler og interior design er sammensat meget fint, og repræsenterer et godt udvalg af det bedste fra både den danske og den internationale designscene. Vi har igennem det seneste år fået flere samarbejder med nye brands, som vi har set på northmodern, op at køre, så northmodern har klart fået en ”must see”-status”.

Janne Moltke-Leth, direktør hos Paustian er enig.

“northmodern var igen i august en positiv oplevelse. Messen har udviklet sig I den rigtige retning, og vi er glade for at være en del af den og for at støtte visionen”.

Blandt de nye udstillere på northmodern var danske Noyer – made by hand”, og Janus Larsen, der ejer virksomheden og designer produkterne, sagde:

”Vores deltagelse på northmodern overstiger alle vore forventninger. Det var første gang, vi var på en messe, men helt klart ikke sidste gang! På northmodern havde vi mulighed for at vise vore nye produkter for en række forskellige indkøbere, vi ellers ikke ville have kunnet komme i kontakt med. Vi har fået mange gode kontakter til både danske og internationale indkøbere, og der er ingen tvivl om, at det vil have en effekt på vores virksomhed. Ud over kontakterne har vi også fået ordrer, og som en ny virksomhed i branchen har det været super positivt at være på northmodern”.

Også mere etablerede virksomheder var at finde på northmodern, bl.a. Menu. “northmodern har udviklet sig til at være et førende, professionelt mødested for møbler og livsstil i Norden. Behovene hos såvel indkøbere som udstillere er i fokus, og mikset af nye talenter og etablerede brands gør northmodern til et sted for såvel forretning som for kreativitet”, siger Lisbeth Raulund fra Menu, og hun slutter af med at slå fast, at northmodern har været et godt sted for Menu til at præsentere sit nye Home Accessories koncept.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023