Succes på northmodern
northmodern melder om succes og en stor stigning i antallet af besøgende.
northmodern blev lanceret i januar 2015, og allerede nu står det klart, at konceptet er blevet vel modtaget af branchen. northmodern er mere end en business platform; det er et samlingspunkt for vidensdeling, networking, innovation og design, lyder det fra arrangørerne.
Således er der sket en forøgelse I antallet af udstillende brands, der denne gang rundede de 480, også antallet af kvadratmeter var øget, og ikke mindst gæstede 4.400 besøgende northmodern, hvilket i forhold til messen i januar er en stigning på hele 62 pct.
northmoderns fokus ligger dog ikke på kvantiteten af besøgende, men på kvaliteten, og teamet bag northmodern har lagt et stort arbejde i at skabe en international opmærksomhed om messen. Således er antallet af udenlandske besøgende på northmodern fordoblet fra januar til august.
Det er helt fantastisk at se, hvordan vores vision med northmodern nu tager form. Ambitionen om at inkludere København realiseres, og vi er glade for at se, at branchen bade national og international star bag os, siger Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director at northmodern/CIFF.
Han fortsætter med at fortælle, at northmodern er mere end blot en fagmesse.
Det er et skridt på vejen hen imod at bringe København tilbage på verdenskortet som en førende destination for møbler og livsstil for såvel skandinaviske og internationale talenter som for super brands. Det er et samarbejde med Design Denmark og Danish Design Center, hvor vi arbejder tæt sammen med målet om at skabe et designevent, der promoverer København og Danmark. Det vil kombineret med et fokus på en skarp kuratering og segmentering sikre, at vi fortsat kan vokse.
Det siger de besøgende
Jeg har besøgt northmodern for første gang, og jeg er imponeret. Det er let at komme til, godt organiseret og afslappet, og der var rig mulighed for at kombinere messebesøget med en tur i Københavns butikker, siger Anna Rigby, indkøbschef for Home Accessories, Gifts and Seasonal at John Lewis UK.
Maria Larsen fra Illums Bolighus A/S siger: Man kan let bruge et par dage på northmodern. Flowet og variationen af belysning, møbler og interior design er sammensat meget fint, og repræsenterer et godt udvalg af det bedste fra både den danske og den internationale designscene. Vi har igennem det seneste år fået flere samarbejder med nye brands, som vi har set på northmodern, op at køre, så northmodern har klart fået en must see-status.
Janne Moltke-Leth, direktør hos Paustian er enig.
northmodern var igen i august en positiv oplevelse. Messen har udviklet sig I den rigtige retning, og vi er glade for at være en del af den og for at støtte visionen.
Blandt de nye udstillere på northmodern var danske Noyer made by hand, og Janus Larsen, der ejer virksomheden og designer produkterne, sagde:
Vores deltagelse på northmodern overstiger alle vore forventninger. Det var første gang, vi var på en messe, men helt klart ikke sidste gang! På northmodern havde vi mulighed for at vise vore nye produkter for en række forskellige indkøbere, vi ellers ikke ville have kunnet komme i kontakt med. Vi har fået mange gode kontakter til både danske og internationale indkøbere, og der er ingen tvivl om, at det vil have en effekt på vores virksomhed. Ud over kontakterne har vi også fået ordrer, og som en ny virksomhed i branchen har det været super positivt at være på northmodern.
Også mere etablerede virksomheder var at finde på northmodern, bl.a. Menu. northmodern har udviklet sig til at være et førende, professionelt mødested for møbler og livsstil i Norden. Behovene hos såvel indkøbere som udstillere er i fokus, og mikset af nye talenter og etablerede brands gør northmodern til et sted for såvel forretning som for kreativitet, siger Lisbeth Raulund fra Menu, og hun slutter af med at slå fast, at northmodern har været et godt sted for Menu til at præsentere sit nye Home Accessories koncept.