To store skandinaviske aktører fusionerer

To af de største interiør- og isenkramgrossister går sammen og etablerer et nyt fælles brandhouse, der dermed bliver Skandinaviens største.

Det blev i går meldt ud, at Thuesen Jensen A/S og F&H A/S går sammen og etablerer et nyt, fælles holdingselskab, F&H Group A/S.

Driftsselskaberne Thuesen Jensen A/S og F&H A/S fortsætter uændret som selvstændige virksomheder i hhv. Glostrup og Viborg, og fortsat også med Jens Peter Thuesen Jensen og Knud Lomborg som administrerende direktører. Samarbejdet får dermed heller ingen konsekvenser for medarbejderne i de to selskaber.

Samlet vil de to virksomheder repræsentere mere end 10.000 forskellige varenumre inden for kendte varemærker som Pillivuyt, KitchenAid, Södahl, BITZ, Kähler, Magimix, Luigi Bormioli, Morsø, Lion Sabatier, Blomsterbergs, Rosti, Alfi, Peugeot, Leifheit, Lyngby Glas, HOLM og mange flere.

Det nye F&H Group A/S bliver dermed en væsentlig aktør på de nuværende hovedmarkeder i Danmark, Norge, Sverige og Finland, men som det er beskrevet i en pressemeddelelse om fusionen, er der en klar ambition om at intensivere indsatsen på eksport til flere andre markeder både i og udenfor Europa.

Stærkt træk for at understøtte specialvarehandlen og dennes udfordringer
F&H Group A/S vil blive ejet af Thuesen Jensen familien og af F&H Holding A/S, der bliver hovedaktionær og har det norske Canica AS og familien Stein Erik Hagen som hovedejer. Det nye holdingselskab får en forventet samlet omsætning på ca. 1,1 mia. DKK, og vil beskæftige mere end 325 medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Kina, og bliver dermed det absolut største brandhouse indenfor Kitchen-Living-Dining i Skandinavien.

Bestyrelsen i F&H Group A/S vil bestå af Jens Peter Thuesen Jensen samt Kjetil Wisløff (formand) og Jan Ole Stangeland, begge fra Canica AS i Oslo. Jens Peter Thuesen Jensen indtræder ligeledes i bestyrelsen for F&H A/S, og Knud Lomborg bliver ny bestyrelsesformand i Thuesen Jensen A/S samt koncernchef for F&H Group A/S.

"Jeg er stolt over det nye samarbejde, og at vi nu har over 325 innovative medarbejdere, der hver dag vil finde nye, nordiske trends, og omsætte dem til produkter, som forbrugerne globalt vil efterspørge", udtaler koncernchef Knud Lomborg i pressemeddelelsen, mens adm. direktør Jens Peter Thuesen Jensen tilføjer: "Konkurrencen er alle steder og bliver ikke mindre. Det er vigtigt for specialvarehandlen som vores, at vi som leverandører kan understøtte de udfordringer som vores kunder står overfor på bedst mulig måde. Det kræver innovation, fremsynethed og styrke. Jeg er derfor glad for, at Thuesen Jensen bliver en del af noget større, samtidig med at vi bevarer vores eget DNA, kultur og passion for det ypperste der findes i branchen."

www.fh-as.dk & www.tj.dk

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Virksomheders viden om materialer skal boostes

22.03.2024Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kandes årsresultat 2023

22.03.2024Designbase.dk

Skal jeg holde lukket på forårets helligdage?

21.03.2024Designbase.dk

Hübsch har deltaget i et kartel

21.03.2024Designbase.dk

Bolia får nyt logo

21.03.2024Designbase.dk

For få søger ind på erhvervsuddannelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023