Stockholm Furniture & Light Fair storsatser på 2022
Skandinavisk design får større fokus end nogensinde tidligere.
Efter næsten to års fravær, åbner Stockholm Furniture & Light Fair igen dørene Stockholmsmässan i februar 2022 for at byde besøgende fra hele verden velkommen til til udviklet, optimere og oplevelsesdrevet messe, hvor skandinavisk design og den seneste udvikling inden for bæredygtighed før en større plads end nogensinde før.
”Stockholm Furniture & Light Fair er en motor for skandinavisk design og sammen med vores nabolande er vi desuden brancheledende inden for udvikling af bæredygtige produkter. Det gør, at mennesker fra hele verden valfarter til Stockholm i februar for at tage del i det, vi gør.
Fremtiden for Stockholm Furniture & Light Fair handler om lige præcis det samt om vores innovationsrigdom og livsstil”, siger Sanna Gebeyehu, Concept & Product Owner.
Forandringer på Stockholm Furniture & Light Fair 2022
Nyt i år er en oplevelsesbaseret udstilling, som vil omhandle den skandinaviske livsstil, der rummer så meget mere end de stereotype elementer. Den vil være at finde midt på entrétorget. Her kan de besøgende lære os skandinaver at kende som det første, når de kommer ind på messen via bl.a. design, mad, sprog og mode. Ud over udstillingen vi der være en inspirations- og vidensudstilling med skandinavisk design, arkitektur, innovation og bæredygtighed i fokus. Begge udstillingerne konceptudvikles og kurateres i samarbejde med en række eksterne personer.
”Vi har lyttet til, hvad vores udstillere og besøgende har behov for, og her ser vi, at vi skal skabe en mere dynamisk mødeplads, som fornys fra år til år. Jeg er overbevist om, at både besøgende og udastillere vil føle sig mere inspirerede end nogensinde tidligere efter besøget på Stockholm Furniture & Light Fair i februar 2022”, siger Sanna Gebeyehu.
Stockholm Design Week
En anden nyhed er, at Stockholm Design Week fra og med 2022 vil blive arrangeret to gange om året, dels som tidligere i samarbejde med Stockholm Furniture and Light Fair i februar og igen i august. Dermed erstattes Summer Design Week med en international designuge med fokus på indretning, arkitektur og retail.
Stockholm Design Week er en markedsføringsmotor for skandinavisk design i verden, men opgaven er større end som så. Det handler om at aktivere byen og om at drive trafik til Stockholm og til Sverige samt om at understrege Sveriges position på verdens designscene”, siger Chicie Lindgren, Business Area Manager Stockholm Design Events.
“Jeg tror på, at fremtidens designmesser er “glocal”. Det handler om at sætte fokus på de locale designere og kunstnere, samtidig med at man engagerer sig i globale temaer som bæredygtighed og socal ansvarlighed. Så jeg glæder mig til Stockholm's kommende Design Week, fordi den netop har den tilgang”, siger Costas Voyatzis, Creative Director / Founder of Yatzer.com og jurymedlem, Editors Choice.
70 000 kvm
Stockholmsmässan forventer at være tilbage med sin normale forretningsgang i oktober/november i år baseret på den dialog Stockholmsmässan har med berørte myndigheder.
”Vi forventer, at Stockholm Furniture & Light Fair 2022 vil fylde vores70 000 kvm, baseret på den efterspørgsel, vi ser fra udstillere og besøgende” siger Christian Clemens, vd på Stockholmsmässan.