Stockholm Design Week fylder 20 år
Siden 2002 har Stockholm Design Week været en samlende ramme for iværksættere, formgivere, designskoler og andre aktører, der arrangerer events i og omkring Stockholm. Designugen finder sted den 5.-11. september.
Stockholm Design Week, som løber af stablen 5.–11. september, fejrer 20-årsjubilæum med en lang række designbegivenheder.
Designugen begyndte i 2002 som en pendant til Stockholm Furniture & Light Fair og har siden udviklet sig til et event, der ikke kun tiltrækker designbranchens fagfolk, men også det designinteresserede publikum.
Lanceringer, udstillinger, talks, åbne designstudier og showrooms sætter alle fokus på den dynamiske, skandinaviske designscene.
Nye designtalenter og nystartede brands dukker op side om side med de mere etablerede. Ugen er derfor en vigtig erhvervsbegivenhed for branchen. Men mange aktører benytter også lejligheden til at henvende sig til forbrugerne.
“Vi ser en stor tilslutning af virksomheder og andre aktører”, siger Stockholm Design Weeks projekt area manager, Hanna Nova Beatrice, og fortsætter:
“Blandt deltagerne findes etablerede virksomheder som Massproduction, Bolon, Svenskt Tenn, Blå Station, Layered, Gemla og Fogia, men også helt nye som virksomheden Noon. Som den officielle designuge er vores mission at engagere og inspirere fagfolk i branchen og den brede offentlighed og samtidig promovere den skandinaviske designindustri”.
Interaktiv app
Til september skal Stockholm Design Week også styrkes med en app, der viser alle virksomheder, som deltager, sammen med udstillinger, showrooms og events, som finder sted i hovedstaden.
Appen skal give den besøgende et klart overblik og skal samtidig gøre det muligt for alle virksomheder at nå deres målgruppe.
Forud for Stockholm Furniture & Light Fair til februar 2023 lover arrangøren også sniglanceringer af flere store nyheder. Samtidig lanceres et stort presseprogram for både svenske og internationale medier.
-AB