Skæve tendenser, outdoor-oaser og masser af viden på Formland
Hvordan bliver blomster i selskab med skuresvampe og mursten hipt? Fra torsdag kan besøgende blandt andet hente inspiration til det uperfekte, når det skæve og anderledes inspirerer til nye trends sammen med flere end 500 veloplagte udstillere på Formland
Når Anders Lund Madsen torsdag 16. august åbner Formland Autumn 2018, gør han det på sin helt egen charmerende og anderledes facon. Journalisten og humoristen er et godt eksempel på det skæve og spændende, og det er netop et af de temaer, som Formland Autumn denne gang sætter fokus på i trendzonen HOUSE OF FREAKEBANA. Her bliver skuresvampe og andre hverdagsobjekter sammensat med blomster, frugt og grønt for at skabe et modspil til den iscenesatte og perfekte livsstil, som mange udlever online.
- Idéen med HOUSE OF FREAKEBANA er, at trendzonen skal være et billede på det uperfekte, der tør bryde med normen og give folk et smil på læben. Den beskrivelse passer også godt til årets åbningstaler; Anders Lund Madsen er om nogen et billede på en, der ikke lader sig diktere af trends eller tendenser, og derfor glæder vi os til, at han gæster Formland, så han kan være med til at prikke lidt til forståelsen af, hvad normen er, siger Mai-Britt Risvig Flyvholm, projektleder på Formland.
Udover titlen som åbningstaler bliver Anders Lund Madsen også ordstyrer på torsdagens paneldebat, hvor Anette Eckmann i fællesskab med Mads Arlien-Søborg og Charlotte Ravnholt (BO BEDRE) vil diskutere emnet 'Main eller mainstream i designbranchen'.
Stærkt og inspirerende aktivitetsprogram
Foruden designtalks med inspirerende debatter kan de besøgende også blive klogere og opdateret på alt det nye, 2019 og 2020 byder på inden for design og interiør, når Formland præsenterer et alsidigt og stærkt aktivitetsprogram med 15 foredrags- og workshopholdere fra både ind- og udland.
På foredragsscenen SPEAK UP kan de besøgende blandt andet blive klædt på til, hvad der bliver hipt i de kommende sæsoner, høre om de nyeste teknologier i retail, samt hvordan man visualiserer sit brand. Der er mulighed for at lære af blandt andre e-handelsguruen Lars Hedal, trend forecaster Rikke Skytte, den svenske trendekspert Stefan Nilsson, den amerikanske grundlægger af decor8, Holly Becker, samt retail-ekspert Kenneth Schultz Topp.
Traditionen tro samler Formland også toppen af dansk design, hvor besøgende kan gå på opdagelse hos velkendte brands som Royal Copenhagen, Stelton, Georg Jensen og Louis Poulsen - men også nye udstillere er i fokus. I det populære designområde ONE i Hal F kan man møde hele 18 nye udstillere. Heriblandt hollandske PUIK samt String Furniture, som udstiller på Formland for første gang.
Japansk minimalisme og outdoor-oaser
Som vanligt bliver der mulighed for at hente masser af inspiration på Formland. Maksimalismen i HOUSE OF FREAKABANA får roligt modspil i trendcaféen Ma, hvor det københavnske designstudie Atelier Cph hylder et minimalistisk liv bestående af færre ting. Her bliver fokus på japansk minimalisme kombineret med skandinavisk æstetik, hvor alle sanseindtryk indikerer ro, pause og balance.
Formland Autumn er også stedet, hvor outdoor-trenden hyldes på området GREEN ESCAPE. Her vil seks influenter dyste i konkurrencen om at skabe den skønneste outdoor-oase. Blandt deltagerne finder man blandt andre have-entusiasten Maria Christensen (@livsnyderhaven), stylisten Pernille Riis Frederiksen (@Krea_Pernille) og instagrammeren Fie Frøling (@woodlandwhim).
Formland Autumn 2018 afholdes 16.-19. august og byder på flere end 500 udstillere fordelt i 10 messehaller fyldt med inspiration - heriblandt også belysnings- og isenkramhallerne LIGHTING og DINING i Hal C, som kun finder sted på Autumn-messen.