Sirius Home sætter en ny dagsorden

For et år siden brændte bygningerne, hvor Sirius Home havde til huse. Nu er domicilet genopbygget og renoveret, og fremstår som Stig Gerlach siger det; på alle fronter som en ny virksomhed. Fremadrettet vil det nye brandhouse fremstå med større synlighed og endnu mere energi.

Stig Gerlach i det nyrenoverede brandhouse, der genopstår med helt ny energi og et nyt udtryk efter en brand for et år siden..

Nyrenoverede lokaler, en ny, meget større synlighed, ny energi, nye tanker og en ny mere casual ledelsesstil. Men andre ord er det et nyt Sirius Home version 2.0, der 1. december åbnede dørene til sit nye domicil – nøjagtig et år efter, at en voldsom brand tvang virksomheden til at flytte i lejede lokaler. Det markeres blandt andet med et navneskift fra Sirius Company as til Sirius Home as.


”Nu er vi tilbage. Det seneste år har været utroligt hårdt for medarbejderne, der alle har knoklet på og været med til at skabe det nye Sirius Home. For vi har taget konsekvensen, og vi har benyttet lejligheden til at gå virksomheden efter i sømmene med nye, friske briller på, og vi har skabt et nyt brandhouse, der er gearet til fremtiden”. Det fortæller direktør og indehaver Stig Gerlach, mens han viser rundt i det nye domicil.

Hallen. .


Man slås af den smukke enkelhed allerede i indgangspartiet, hvor det forfinede og smukke træ spiller flot op til de rå betongulve, og den sofistikerede kombination af rå New Yorker loft-stil og skandinavisk minimalisme går igen igennem 1. salens kontorer og ikke mindst i showroomet, hvor der for alvor er skabt en eksklusiv ramme om produkterne og et sted, hvor indkøberne på allerbedste vis kan få et indtryk af såvel Living- som Christmas kollektionerne.


”Da vi skulle genetablere os efter branden, valgte vi at gå all-in. Heldigvis var det kun den ene af to ejendomme, der brændte. Vi opsagde lejerne i den tilbageværende ejendom, og siden september har vi brugt tid og energi på at totalrenovere den, så den i dag fremstår, præcis som vi gerne vil have det – og mere til”, fortæller Stig.
Ud over kontorer med et relaxområde med loungemøbler, hvor medarbejderne kan sidde med en kop kaffe og løse problemerne, findes naturligvis et showroom, hvor besøgende kan få et fuldt overblik over kollektionen i inspirerende omgivelser. Herudover rummer ejendommen også en kantine, og en café med et udendørs område, hvor frokosten kan nydes, når solen skinner, og et mindre lager.

Kantinen..


”Vi har 2500 kvadratmeter lager i tilknytning til kontor og showroom til mindre kunder og private label kunder. Resten af lageret har vi flyttet ud til DSV i Hedehusene”.

Ny inspiration – nye tanker
Nye omgivelser skaber ny inspiration, og det har det også gjort hos Sirius Home, der i øvrigt gerne inviterer kunder i det nye showroom, hvor de kan se på nyhederne selvfølgelig med alle corona-forholdsregler taget.
”Vi har styrket vores Living-segment endnu mere, så Living i dag flyder sammen med Jul, så vi kan præsentere én stor samlet kollektion med en forårs- samt en efterårs- og julesæson”, fortæller Stig, der i øvrigt slår fast, at han er meget glad for, at faghandlen har holdt fast i Sirius Home og støttet op om virksomheden i forbindelse med branden.
”Med den opbakning, vi har fra branchen, vil vi i 2021 sætte en ny dagsorden. Sirius Home skal være endnu være synlige, og vi vil sætte endnu mere aggressivt ind for at løfte Sirius Home til et kendt brand i Europa”.

Kontorerne..


At virksomheden for alvor har rystet posten og skabt et Sirius Home version 2.0 har også betydet, at ledelsesformen lægges om. ”Vi har altid været gode til struktur, og det vil vi også være fremadrettet, men vi ændrer ledelsesstrukturen fra konservativ til mere casual, og en del af ledelsesansvaret lægges nu ud til de dedikerede medarbejdere, der er i Sirius”, fortæller Stig, der slår fast, at Sirius Home dermed på alle fronter er en ny virksomhed.


Sirius Home tæller 30 medarbejdere, og hertil kommer 25 eksterne agenter, der styrer det internationale salg.
I det hele taget mener Stig, at vi efter corona vil komme til at se radikale ændringer i hele salgsstrukturen. Ikke bare hos Sirius Home, men generelt.

Showroomet..


”Vi kommer til at tænke alternativt. Vi vil rejse mindre og sælge mere via nettet. Det vil betyde færre og større messer, så det i højere grad bliver kvaliteten af messerne fremfor kvantiteten af messerne, det kommer til at dreje sig om. Rejse- og messebudgetterne skæres ned, og vi kommer til at arbejde mere visuelt via nettet med vores kunder. Alt andet lige, så harmonerer det også fint med den grønne bølge, at vi sparer på rejserne”.

Lys ude og inde
For at blive ved de grønne tiltag, har Sirius lanceret en soldrevet udendørs lysdekoration, Solar. Men faktisk det er 25 år siden, man første gang lancerede udendørs lysdekorationer med energivenlige LED-pærer.
Også i det nyrenoverede hovedkontor er grøn energi tænkt ind i byggeriet. Overalt tænder og slukker lyset automatisk styret af bevægelsessensorer, der er installeret energivenligt klimaanlæg, og al grundbelysning fungerer med nye, energivenlige lyskilder.

Fremtiden ser lys ud
Stig slår fast, at fremtiden ser lys ud for Sirius Home, og han fortæller, at man indtjeningsmæssigt var status quo i 2020. ”Men selvfølgelig betyder det meget, at detailhandlen er lukket ned, så produkterne kun kan sælges online”.


Men generelt er lysdekorationer oppe i tiden, og forbrugerne bruger både penge og energi på at indrette deres bolig. Samtidig har vi aldrig solgt så meget i julebelysningskategorien, som vi solgte denne jul. Faktisk måtte vi melde totalt udsolgt. Danskerne havde brug for noget, der kunne skabe hygge og stemning i denne tid”.
Og selv om det er svært at spå om fremtiden, understreger Stig, at man i 2021 har tænkt sig at markedsføre Sirius Home kraftigt på alle platforme både nationalt og internationalt. ”Vi oplever os selv som et brandhouse, men det tager tid at skabe et brand. I 2021 er det planen for alvor at gøre noget ved det”, lyder det.


I øvrigt har Sirius konceptet eksisteret i 30 år i år, og Stig Gerlach har 50-års jubilæum som erhvervsmand.
At fremtiden ser lys ud for Sirius Home hænger også sammen med, at man har lanceret og løbende lancerer nye, spændende produkter, der styrker virksomheden ikke mindst i Living segmentet; til haven og boligen året rundt.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023