Sirius Home sætter en ny dagsorden

For et år siden brændte bygningerne, hvor Sirius Home havde til huse. Nu er domicilet genopbygget og renoveret, og fremstår som Stig Gerlach siger det; på alle fronter som en ny virksomhed. Fremadrettet vil det nye brandhouse fremstå med større synlighed og endnu mere energi.

Stig Gerlach i det nyrenoverede brandhouse, der genopstår med helt ny energi og et nyt udtryk efter en brand for et år siden..

Nyrenoverede lokaler, en ny, meget større synlighed, ny energi, nye tanker og en ny mere casual ledelsesstil. Men andre ord er det et nyt Sirius Home version 2.0, der 1. december åbnede dørene til sit nye domicil – nøjagtig et år efter, at en voldsom brand tvang virksomheden til at flytte i lejede lokaler. Det markeres blandt andet med et navneskift fra Sirius Company as til Sirius Home as.


”Nu er vi tilbage. Det seneste år har været utroligt hårdt for medarbejderne, der alle har knoklet på og været med til at skabe det nye Sirius Home. For vi har taget konsekvensen, og vi har benyttet lejligheden til at gå virksomheden efter i sømmene med nye, friske briller på, og vi har skabt et nyt brandhouse, der er gearet til fremtiden”. Det fortæller direktør og indehaver Stig Gerlach, mens han viser rundt i det nye domicil.

Hallen. .


Man slås af den smukke enkelhed allerede i indgangspartiet, hvor det forfinede og smukke træ spiller flot op til de rå betongulve, og den sofistikerede kombination af rå New Yorker loft-stil og skandinavisk minimalisme går igen igennem 1. salens kontorer og ikke mindst i showroomet, hvor der for alvor er skabt en eksklusiv ramme om produkterne og et sted, hvor indkøberne på allerbedste vis kan få et indtryk af såvel Living- som Christmas kollektionerne.


”Da vi skulle genetablere os efter branden, valgte vi at gå all-in. Heldigvis var det kun den ene af to ejendomme, der brændte. Vi opsagde lejerne i den tilbageværende ejendom, og siden september har vi brugt tid og energi på at totalrenovere den, så den i dag fremstår, præcis som vi gerne vil have det – og mere til”, fortæller Stig.
Ud over kontorer med et relaxområde med loungemøbler, hvor medarbejderne kan sidde med en kop kaffe og løse problemerne, findes naturligvis et showroom, hvor besøgende kan få et fuldt overblik over kollektionen i inspirerende omgivelser. Herudover rummer ejendommen også en kantine, og en café med et udendørs område, hvor frokosten kan nydes, når solen skinner, og et mindre lager.

Kantinen..


”Vi har 2500 kvadratmeter lager i tilknytning til kontor og showroom til mindre kunder og private label kunder. Resten af lageret har vi flyttet ud til DSV i Hedehusene”.

Ny inspiration – nye tanker
Nye omgivelser skaber ny inspiration, og det har det også gjort hos Sirius Home, der i øvrigt gerne inviterer kunder i det nye showroom, hvor de kan se på nyhederne selvfølgelig med alle corona-forholdsregler taget.
”Vi har styrket vores Living-segment endnu mere, så Living i dag flyder sammen med Jul, så vi kan præsentere én stor samlet kollektion med en forårs- samt en efterårs- og julesæson”, fortæller Stig, der i øvrigt slår fast, at han er meget glad for, at faghandlen har holdt fast i Sirius Home og støttet op om virksomheden i forbindelse med branden.
”Med den opbakning, vi har fra branchen, vil vi i 2021 sætte en ny dagsorden. Sirius Home skal være endnu være synlige, og vi vil sætte endnu mere aggressivt ind for at løfte Sirius Home til et kendt brand i Europa”.

Kontorerne..


At virksomheden for alvor har rystet posten og skabt et Sirius Home version 2.0 har også betydet, at ledelsesformen lægges om. ”Vi har altid været gode til struktur, og det vil vi også være fremadrettet, men vi ændrer ledelsesstrukturen fra konservativ til mere casual, og en del af ledelsesansvaret lægges nu ud til de dedikerede medarbejdere, der er i Sirius”, fortæller Stig, der slår fast, at Sirius Home dermed på alle fronter er en ny virksomhed.


Sirius Home tæller 30 medarbejdere, og hertil kommer 25 eksterne agenter, der styrer det internationale salg.
I det hele taget mener Stig, at vi efter corona vil komme til at se radikale ændringer i hele salgsstrukturen. Ikke bare hos Sirius Home, men generelt.

Showroomet..


”Vi kommer til at tænke alternativt. Vi vil rejse mindre og sælge mere via nettet. Det vil betyde færre og større messer, så det i højere grad bliver kvaliteten af messerne fremfor kvantiteten af messerne, det kommer til at dreje sig om. Rejse- og messebudgetterne skæres ned, og vi kommer til at arbejde mere visuelt via nettet med vores kunder. Alt andet lige, så harmonerer det også fint med den grønne bølge, at vi sparer på rejserne”.

Lys ude og inde
For at blive ved de grønne tiltag, har Sirius lanceret en soldrevet udendørs lysdekoration, Solar. Men faktisk det er 25 år siden, man første gang lancerede udendørs lysdekorationer med energivenlige LED-pærer.
Også i det nyrenoverede hovedkontor er grøn energi tænkt ind i byggeriet. Overalt tænder og slukker lyset automatisk styret af bevægelsessensorer, der er installeret energivenligt klimaanlæg, og al grundbelysning fungerer med nye, energivenlige lyskilder.

Fremtiden ser lys ud
Stig slår fast, at fremtiden ser lys ud for Sirius Home, og han fortæller, at man indtjeningsmæssigt var status quo i 2020. ”Men selvfølgelig betyder det meget, at detailhandlen er lukket ned, så produkterne kun kan sælges online”.


Men generelt er lysdekorationer oppe i tiden, og forbrugerne bruger både penge og energi på at indrette deres bolig. Samtidig har vi aldrig solgt så meget i julebelysningskategorien, som vi solgte denne jul. Faktisk måtte vi melde totalt udsolgt. Danskerne havde brug for noget, der kunne skabe hygge og stemning i denne tid”.
Og selv om det er svært at spå om fremtiden, understreger Stig, at man i 2021 har tænkt sig at markedsføre Sirius Home kraftigt på alle platforme både nationalt og internationalt. ”Vi oplever os selv som et brandhouse, men det tager tid at skabe et brand. I 2021 er det planen for alvor at gøre noget ved det”, lyder det.


I øvrigt har Sirius konceptet eksisteret i 30 år i år, og Stig Gerlach har 50-års jubilæum som erhvervsmand.
At fremtiden ser lys ud for Sirius Home hænger også sammen med, at man har lanceret og løbende lancerer nye, spændende produkter, der styrker virksomheden ikke mindst i Living segmentet; til haven og boligen året rundt.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Tid til tilmelding til Future On Stage

19.12.2024Designbase.dk

Formex Trend Guide SS25: Håndværk, elegance og legesyge i fokus

18.12.2024Designbase.dk

Heimtextil Trends tilbyder detailhandlen løsninger i en presset tid

18.12.2024Designbase.dk

Nye regler styrker vores forbrugersikkerhed

17.12.2024Designbase.dk

Her er de mest populære julegaver 2024

17.12.2024Designbase.dk

Innovative talenter gæster Stockholm Furniture Fair’s Greenhouse

11.12.2024Designbase.dk

Hygge og delte oplevelser

11.12.2024Designbase.dk

Året farve 2025: En blød Mocha Mousse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023