Seier-investering giver pote

Lars Seier Christensen valgte tilsyneladende rigtigt blandt 700 iværksættere, da han kastede sin investering på serieiværksætterne Peter Sørensen og Claus Nielsen. På toårsdagen for sin investering har Spring Copenhagen målt på vækst mast sig ind blandt branchens tunge drenge som Ferm Living, Muuto og Rosendahl.

PR-foto..

29. april fejrede det danske designbrand Spring Copenhagen toårsdagen for triumfen i tv-programmet Vejen til Seier. Her landede de samtidig en investering på 6 millioner kroner fra Lars Seier Christensen.

Det er en investering, der nu viser sig at være guld værd. Spring Copenhagen er nemlig gået ud af 2020 med et regnskab, der viser en omsætning på over 38 millioner og et overskud på mere end 7 millioner kroner. Det var Peter Sørensen, CEO i Spring Copenhagen, der tilmeldte Spring Copenhagen til TV2-programmet.

”Det var dengang et sats at tilmelde sig – og vi vidste nok ikke helt, hvad vi gik ind til – men vi har på to år vist, at vores idé, vilje og koncept er den rigtige investering for Lars Seier. Vi har taget andele på det danske designmarked, og nu står vi over for målrettet og ambitiøs ekspansion til nærmarkederne i Norge, Sverige og Tyskland”, siger Peter Sørensen.

Vejen til sejer
Spring Copenhagen havde kun tre år på bagen, da Lars Seier udvalgte virksomheden til sin investering. Overskuddet var på ½ million ved investeringstidspunktet, men havde Lars Seier Christensen stor tillid til de to iværksættere.

”Det er ganske tilfredsstillende med en vækst af den kaliber på så kort tid. Med planerne for international ekspansion, der ligger i kortene, skal Spring Copenhagen for alvor vise, hvad de er gjort af. Det bliver spændende at se, hvor det drive, jeg blev fascineret af i Vejen til Seier, kan bringe dem”, siger Lars Seier Christensen.

Spring Copenhagen forventer i 2021 en yderligere vækst i omsætningen på 50 procent. Det sker gennem en række produktlanceringer, et styrket fokus på stærke samarbejder med retail og investeringer i online brandstores på den globale scene.

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023