SACKit og MuteBox skaber fælles designsucces: “De er gået fra at være leverandør til at blive en samarbejdspartner”
Barstole, polstrede bænke og senest en kontorstol. Gennem et nyt samarbejde er specialdesignede siddemøbler fra SACKit nu fast inventar i alle Mutebox’ telefonbokse og møderum.
Da MuteBox i januar 2020 toner frem på skærmen i Løvens Hule og får en investering fra Jesper Buch, har et møde mellem MuteBox’ co-founder Jonas Kjemtrup og SACKits key account manager Michael Søgaard kort forinden lagt grundlag dét, der i dag er et hastigt voksende samarbejde mellem de to danske succesbrands.
Jonas Kjemstrup var nemlig på udkig efter en barstol til sin dengang nyudviklede MuteBox One – en lydisoleret telefonboks til åbne kontorlandskaber – og Michael Søgaard havde tilfældigvis én med i bilen.
“SACKits design og kvalitet matchede de ønsker, vi havde til udtrykket i vore MuteBox One, og siden har deres barstol stået i alle de MuteBoxes, vi har sendt ud på markedet”, siger Jonas Kjemtrup.
Derfor er SACKits møbler også med nu, hvor MuteBox lancerer et nyt arbejdsrum Work. Her har SACKit specialdesignet en eksklusiv kontorstol.
“Det er en kontorstol, vi ikke selv har i sortimentet, men som udelukkende kan købes hos MuteBox. Polstringen er syet med vores karakteristiske krydssting, der går igen i alle møblerne i samarbejdet”, siger Michael Søgaard.
Hjælper hinanden på vækstrejsen
På samme måde specialdesignede SACKit en polstret bænk, da MuteBox sidste år lancerede en storbror til deres oprindelige lydisolerede telefonboks i form af alternativet til et mødelokale, nemlig MuteBox Meet.
Bænken er ligeledes udelukkende tilgængelig på markedet igennem MuteBox.
“SACKit har været med i designprocessen og udviklingen af både Work og Meet, og der har de leveret nogle produkter med et enormt eksklusivt feel i både design og polstring. De er gået fra at være leverandør til at blive en samarbejdspartner”, siger Jonas Kjemtrup.
Hos SACKit er kundespecifikke løsninger et forretningsområde, som Michael Søgaard ser et spændende potentiale i.
“Det er fedt at være med på en spændende rejse sammen med MuteBox, og vores produkter kommer ud i nogle anderledes sammenhænge, hvor de bliver set. Så det er sjovt at samarbejde med sådan nogle som MuteBox, der også har succes”, siger Michael Søgaard.
- HCL