SACKit giver ’corona-bonus’ efter nyt rekordår
De tog en kollektiv lønnedgang, da COVID-19 ramte Danmark i marts. Nu har møbel- og elektronikvirksomheden SACKit betalt sine medarbejdere tilbage – med en bonus oveni. Salget i SACKits egen webshop er i 2020 nemlig øget med hele 85 procent.
“Alt gik i stå, da pandemien ramte Danmark, og det stod klart, at vi måtte handle hurtigt og konsekvent. Ikke for at spare os ud af krisen, men for at udfordre os selv og finde nye veje til at øge salget”, siger Kristoffer Glerup, CEO hos SACKit.
“Det er heldigvis lykkedes over al forventning. Selv om vi i foråret desværre måtte fyre fire gode kollegaer og tage en kollektiv lønnedgang på 20-25 procent, har alle medarbejdere ydet en kæmpe indsats og hjulpet SACKit gennem en svær tid. Derfor glæder det mig, at vi nu kan give hele team SACKit fuld kompensation for lønnedgangen plus en bonus på 50 procent oveni, fortsætter han.
Årsregnskabet er ikke klar til offentliggørelse før om et par måneder. Men de foreløbige tal viser, at SACKit i 2020 har øget omsætningen med 10-15 procent – godt hjulpet på vej af en vækst i egen webshop på 85 procent.
Samtidig er salget til kunder i detailhandlen øget med 30 procent, og der er i årets løb indgået nye forhandleraftaler med aktører som Humac, Magasin og Illums Bolighus.
Kristoffer Glerup og managing director Peter Rasmussen var hurtige til at reagere, da statsminister Mette Frederiksen lukkede Danmark ned den 11. marts. SACKit droppede ’nice to have’ og fokuserede udelukkende på ’need to have’. Det betød udskydelse af større investeringer i nye produkter og en planlagt flytning til nye lokaler.
Til gengæld frigjorde det ressourcer til digitalisering og salg. SACKit har skruet op for sin online tilstedeværelse og har sideløbende udviklet ny hjemmeside og webshop, for at understøtte, at forbruget i stigende grad foregår online.
- HCL