Rosendahl overtager tekstilbrand

Rosendahl Design Group overtager nu det danske tekstilbrand Juna. Designvirksomheden har i forvejen seks brands i porteføljen og styrker således sin profil yderligere med den nye overtagelse.

Her ses Martin Herstal og Henrik Rosendahl. Foto: Rosendahl Design Group.

Innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition er nøgleordene bag Rosendahl Design Group. Som designhus er virksomheden anerkendt for sin brede portefølje af brands, hvori et stærkt tekstilbrand som Juna passer perfekt. Henrik Rosendahl, administrerende direktør for Rosendahl Design Group, udtaler i en pressemeddelelse:

”Ud fra et strategisk perspektiv har jeg ønsket af få et tekstilbrand ind i vores multibrand-designvirksomhed, da jeg mener, at det vil komplettere vores produkt- og brandportefølje at blive en troværdig spiller i en kategori, hvor vi kun er meget lidt til stede i dag. Juna passer godt til os, da brandet ligger midt i markedet og sælger designprodukter i en god kvalitet til en fornuftig pris. Juna giver os med ét slag fodfæste i tekstilbranchen, og vi er overbeviste om, at vi kan udvikle brandet endnu mere”.

Tekstiler til nye højder
Med erhvervelsen af Juna går Rosendahl Design Group nye veje, men virksomheden har allerede stærke in-house kompetencer inden for tekstiler bl.a. hos gruppens designdirektør, den tidligere modeskaber David Andersen, som blev hentet til Rosendahl Design Group i 2014.

David Andersen vil i fremtiden være kreativt ansvarlig for JUNA og arbejde med brandet i nye og innovative retninger med respekt for traditionen og det skandinaviske design-DNA. Et perspektiv, der har været afgørende for Martin Herstal, administrerende direktør for Herstal, i forbindelse med videresalget af JUNA. Han fortæller:

Læs også: Rosendahl glæder sig over flotte tal

”I løbet af vores fem år lange ejerskab af JUNA har vi løftet brandet til det niveau, der var os muligt, da vi ellers er en virksomhed, der primært fokuserer på belysning. JUNA har en lang historie inden for bl.a. højkvalitets damaskduge, og vi har udviklet brandet til at kunne endnu mere i den periode, vi har ejet det. Skal JUNA nå nye højder – og det er vi overbeviste om, at JUNA kan – skal det dog ske med en anden ejer. Jeg har ønsket at sælge til Rosendahl Design Group, da virksomheden har stærke designkompetencer og mange års erfaring og troværdighed i netop de kanaler, hvor JUNA sælges i dag”.

På sigt forventer Rosendahl Design Group, at der vil være stort potentiale ved at introducere JUNA på eksportmarkederne. Man lægger dog ud på det danske marked, hvor de første kollektioner under Rosendahl Design Groups ejerskab vil ramme butikkerne i efteråret 2016. Ligesom virksomhedens øvrige brands er JUNA sit eget brand og vil blive behandlet og udviklet selvstændigt.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023