Rosendahl overtager tekstilbrand

Rosendahl Design Group overtager nu det danske tekstilbrand Juna. Designvirksomheden har i forvejen seks brands i porteføljen og styrker således sin profil yderligere med den nye overtagelse.

Her ses Martin Herstal og Henrik Rosendahl. Foto: Rosendahl Design Group.

Innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition er nøgleordene bag Rosendahl Design Group. Som designhus er virksomheden anerkendt for sin brede portefølje af brands, hvori et stærkt tekstilbrand som Juna passer perfekt. Henrik Rosendahl, administrerende direktør for Rosendahl Design Group, udtaler i en pressemeddelelse:

”Ud fra et strategisk perspektiv har jeg ønsket af få et tekstilbrand ind i vores multibrand-designvirksomhed, da jeg mener, at det vil komplettere vores produkt- og brandportefølje at blive en troværdig spiller i en kategori, hvor vi kun er meget lidt til stede i dag. Juna passer godt til os, da brandet ligger midt i markedet og sælger designprodukter i en god kvalitet til en fornuftig pris. Juna giver os med ét slag fodfæste i tekstilbranchen, og vi er overbeviste om, at vi kan udvikle brandet endnu mere”.

Tekstiler til nye højder
Med erhvervelsen af Juna går Rosendahl Design Group nye veje, men virksomheden har allerede stærke in-house kompetencer inden for tekstiler bl.a. hos gruppens designdirektør, den tidligere modeskaber David Andersen, som blev hentet til Rosendahl Design Group i 2014.

David Andersen vil i fremtiden være kreativt ansvarlig for JUNA og arbejde med brandet i nye og innovative retninger med respekt for traditionen og det skandinaviske design-DNA. Et perspektiv, der har været afgørende for Martin Herstal, administrerende direktør for Herstal, i forbindelse med videresalget af JUNA. Han fortæller:

Læs også: Rosendahl glæder sig over flotte tal

”I løbet af vores fem år lange ejerskab af JUNA har vi løftet brandet til det niveau, der var os muligt, da vi ellers er en virksomhed, der primært fokuserer på belysning. JUNA har en lang historie inden for bl.a. højkvalitets damaskduge, og vi har udviklet brandet til at kunne endnu mere i den periode, vi har ejet det. Skal JUNA nå nye højder – og det er vi overbeviste om, at JUNA kan – skal det dog ske med en anden ejer. Jeg har ønsket at sælge til Rosendahl Design Group, da virksomheden har stærke designkompetencer og mange års erfaring og troværdighed i netop de kanaler, hvor JUNA sælges i dag”.

På sigt forventer Rosendahl Design Group, at der vil være stort potentiale ved at introducere JUNA på eksportmarkederne. Man lægger dog ud på det danske marked, hvor de første kollektioner under Rosendahl Design Groups ejerskab vil ramme butikkerne i efteråret 2016. Ligesom virksomhedens øvrige brands er JUNA sit eget brand og vil blive behandlet og udviklet selvstændigt.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023