Piffany køber byWirth og fortsætter vækstrejse

Piffany Copenhagen er stolte af at kunne meddele, at virksomheden har købt aarhusianske byWirth.

Foto: Piffany.

Med et fælles værdisæt, byWirths produktportefølje og Piffanys store distributionssetup er det et perfekt match.

byWirth har designet og produceret møbler og accessories af højeste kvalitet, og med købet udvider Piffany nu sit sortiment af skandinavisk interiør under brandet EKTA. Købet markerer samtidig et vigtigt skridt på Piffanys vækstrejse, som i øjeblikket omfatter en stigende fokus på det internationale marked – heriblandt USA.

Foto: Piffany.

byWirth blev etableret i 2011 af ægteparret Signe og Sune Wirth Engelund. Virksomheden har siden produceret bæredygtige møbler efter nordisk tradition med fokus på naturlige materialer, lang levetid og enkelt design. byWirths produkter sælges i øjeblikket i mere end 15 lande, og virksomheden formåede at levere et flot regnskab både under og efter corona-krisen.

Foto: Piffany.

Fremadrettet skal byWirths grundlæggere udgøre Piffanys kreative afdeling og arbejde med alle brands under virksomhedens paraply: EKTA, Uyuni, Mr. Wattson og Eledea. Det fortæller Michael Valstorp, der ejer og leder Piffany sammen med Lauritz Smed: ‘byWirths produktportefølje er et perfekt match med EKTA: Enkle, skandinaviske kvalitetsmøbler, som er skabt ansvarligt. I øjeblikket mærker vi en stigende efterspørgsel fra udlandet på skandinavisk design – særligt i USA, hvor vi nu udvider vores tilstedeværelse i markedet. Udover et nyt og lækkert sortiment, er vi ikke mindst glade for at få to stærke og dedikerede profiler med til at hjælpe os på rejsen.’

Piffany leverede sit hidtil stærkeste regnskab i 2021 i forbindelse med den øgede satsning på udenlandske markeder, og virksomheden ser frem til fortsat vækst – blandt andet med hjælp fra byWirths produkter.

Signe Wirth Engelund, medgrundlægger af byWirth, fortæller, at parret glæder sig til at kunne sætte alle kræfter ind i den kreative proces under en virksomhed, der matcher deres værdier: ‘For os er det en fantastisk mulighed at blive en del af Piffanys brands og nå meget længere ud med vores design. Vi deler en filosofi om, at design ikke bare skal være smukt og bæredygtigt, men også funktionelt. Det har været vores dogme i byWirth, som vi glæder os til at bringe videre hos Piffany’.

Virksomheden vil i den nærmeste fremtid arbejde med at videreudvikle interiør-serierne til entré, køkken, stue og badeværelse.

Parterne er blevet enige om ikke at offentliggøre transaktionsdetaljerne.

Fakta

● Piffanys brand EKTA Håndværk vil nu inkludere byWirths produkter og omdøbes til “EKTA Living”.
● Piffany Copenhagen har omkring 60 salgsagenter i Europa og mere end 6.500 forhandlere spredt ud over Asien, Australien, Afrika og USA.
● Udover Piffany Copenhagen drives Piffany International, Piffany United States og Piffany South Africa.

Relateret indhold

30.08.2024Designbase.dk

Ny direktør for Stockholm Furniture Fair og Stockholm Design Week

30.08.2024Designbase.dk

Albamatilde er årets designtalent på Formex

27.08.2024Designbase.dk

Selvstændige har også ret til seniorpræmie

26.08.2024Designbase.dk

Ny regel om registrering af ansattes brugsret over firmabiler

26.08.2024Designbase.dk

Naturfibre vinder indpas i tekstilindustrien

22.08.2024Designbase.dk

Markant fremgang i Nilfisks forbrugerforretning

22.08.2024Designbase.dk

Danske virksomheder oplever svindel eller økonomisk kriminalitet

21.08.2024Designbase.dk

Mikrovirksomheder er også omfattet at producentansvar for emballage

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023