Pantone sætter fokus på farver og lighed med Pride

I et nyt samarbejde hylder Pantone og Pride regnbuens farver og vigtigheden af LGBTQ+’s rettigheder overalt på kloden.

Med kollektionen ønsker Copenhagen Design både at sætte fokus på farverne og vigtigheden af menneskerettigheder. Foto: Copenhagen Design..

Særlige og iøjnefaldende espressokopper og krus med de seks farver fra LGBTQ+ flaget skal alt sammen være med til at sætte fokus på at belyse vigtigheden af ligestilling - og selvfølgelig farverne. 

Pride og Pantone er nemlig gået sammen om en limited kollektion prydet med regnbuens farver, der lanceres i dag.

“Vi er ikke bange for at lade regnbuens farver stråle på vores kopper, ikke kun fordi vi elsker farver, men fordi vi elsker menneskerettigheder. Farver er allestedsværende, og det burde ligestilling også være. Det er så simpelt – Live in colour”, siger Kim Rasmussen, CEO og medejer af Copenhagen Design, der står bag Pantone. 

Produceret af Copenhagen Design skal serien tilføjes til Pantones eksisterende produkter, designet af Søren Varming og Ulrik Nordentoft, der sælges verden over. 

“Det mest genkendelige element ved Pride er regnbueflaget, og Copenhage2021 glæder sig over samarbejdet med Copenhagen Design i forhold til at bringe flaget til livet på disse smukke produkter. En del af salget af kollektionen vil hjælpe os med at realisere vores ambition om at levere en fantastisk WorldPride og EuroGames her i den danske hovedstad næste år”, siger Helle Bjørnstrup, sponsoer- og partnerspecialist hos Copenhagen 2021.

Kollektionen består af et syv sæts espressokopper i rød, orange, gul, grøn, blå og lilla samt en med den komplette regnbue. Sidstnævnte kommer i en unik gaveæske i regnbuefarverne, der er specielt designet til Copenhagen 2021. 

Krusene findes også i regnbueskalaen, og inkluderer den velkendte Pantone reference.  

Hele kollektionen vil både være tilgængelig nationalt på Copenhagen Designs egen hjemmesideIllums Bolighus og internationalt på Amazon og en række forhandlere.  

En udvidelse af kollektionen vil finde sted i den nærmeste fremtid - blandt andet med drikkedunke og keychains i samme design. 

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023