Pantone har netop offentliggjort årets farve

Farven indgyder ro, tillid og samvær.

Pressefoto: PANTONE.

Classic Blue er årets farve. Den klassiske, tidløse blå er Pantones bud på et pålideligt og stabilt fundament, der kan bygges videre på, når vi krydser tærsklen til en ny æra. Sådan lyder det fra Pantone, der netop har introduceret årets farve.

Classic Blue (PANTONE 19-4052) er en tidløs og klassisk blå nuance, der er elegant i al sin enkelhed. Den har referencer til himlen i skumringstiden, og de beroligende toner i Classic Blue fremhæver ønsket om et pålideligt og stabilt fundament, som vi skal bygge videre på, når vi krydser tærsklen til en ny æra.

Classic Blue (PANTONE 19-4052) er årets farve fra Pantone..

“Vi lever i en tid, der kræver tillid, og det er netop kontinuitet og tillid, der udstråles i PANTONE 19-4052 Classic Blue", siger Leatrice Eiseman, administrerende direktør for Pantone Color Institute i en pressemeddelelse. Hun fortsætter: "Gennemsyret af en dyb resonans giver Classic Blue et forankrende fundament. En grænseløs blå stemningsfuld fornemmelse af den store og uendelige aftenhimmel, Classic Blue tilskynder os til at se ud over det indlysende; til at udvide vores tankerække; udfordre os til at tænke dybere, øge vores perspektiv og åbne strømmen af kommunikation".

Ifølge Pantone er den klassiske blå afslappende, og den giver en følelse af fred og ro til såvel ånd som sjæl. Hertil kommer koncentration, PANTONE Classic Blue kan fokusere vores tanker, og så fremmer klassisk blå, menneskets modstandsdygtighed.

Den klassiske blå er blid og let tilgængelig, den er omfavnende, og den egner sig til afslappet interaktion.

"Årets PANTONE farve fremhæver forholdet mellem farvetendenser, og hvad der sker i vores globale kultur netop nu. Det gælder en farve, der afspejler, hvad det enkelte individ føler, og hvad de har brug for, at farven kan være svaret på", siger Laurie Pressman, vicedirektør for Pantone Color Institute og hun uddyber:

"I takt med at samfundet fortsætter med at se på farver som en kommunikationsform og en måde at udtrykke og påvirke ideer og følelser på, bør designere og brands føle sig inspireret til at bruge farver til at engagere og forbinde. Årets PANTONE farve udstikker en strategisk retning for trend og design, og det afspejler Pantone Color instituttets arbejde året rundt".

Classic Blue i boligindretning

Pantone forudser at Classic Blue bliver en klar favorit til boligen. ”Ved at skabe et stabilt fundament, der kan bygges videre på, tilfører Classic Blue en kreativ selvtillid i boligindretningen med muligheden for at omdanne et rum gennem unikke farvekombinationer og tonale udtryk.

Classic Blue er let at anvende på tværs af mange forskellige materialer, teksturer og finishes, og den er en pålidelig blå, der kan tage dig i forskellige retninger, og udtrykke tradition og elegance såvel som uventet dristighed”, lyder det afsluttende i pressemeddelelsen fra Pantone.

www.pantone.com

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023