Nyt designbrand rettet mod børn og designbevidste forældre
Paper Collective og designstudiet All The Way To Paris har lanceret et nyt børnebrand med grafiske kunstværker, sjove spil og bløde tekstiler.
MADO er navnet på det nye danske designbrand, der er etableret i samarbejde mellem designstudiet All The Way To Paris og Paper Collective lyder det i en pressemeddelelse udsendt i sidste uge.
MADO betyder vindue på japansk og ideen med det nye brand er netop at skabe et vindue til verden. Et vindue der giver både indsigt og udsigt til forældre og børn.
Produkter der taler til børn med respekt og forståelse
Den første kollektion blev præsenteret på den nyligt afsluttede CIFF KIDS messe i Forum Copenhagen og byder på grafiske kunstværker, sjove spil og bløde tekstiler. All The Way To Paris har designet kollektionen og Petra Gendt herfra forklarer om den overordnede filosofi bag MADO-produkterne:
”Vi startede med spørgsmålet, hvad vil du give til det vigtigste menneske i verden? Og svaret var at vores kollektion af produkter rettet mod børn skal være fyldt med kærlighed og omsorg og samtidigt tale til børn med respekt og forståelse. Og endeligt skal MADO have et designmæssigt niveau der matcher ethvert andet designbrand – til børn eller voksne.”
De to designbrands har længe samarbejdet og Morten Kaaber, designansvarlig hos Paper Collective udtaler i pressemeddelelsen ligeledes:
”Vi har haft et langt samarbejde med All The Way To Paris og kendt dem i endnu længere tid, så da ideen om et børneunivers først blev skabt var der ingen tvivl om at vi helst ville have All The Way To Paris som vores kreative samarbejdspartner. Tanja, Petra og resten af holdet hos ATWTP har en unik evne til at kombinere en stærk grafisk tilgang med en mere håndholdt og nærmest kunstnerisk poesi. ”
De nye produkter vil være at finde i interiør- og børnebutikker fra ca. 1. september.
-SSK