Nyhedsarkiv

Outdoor

Havearbejde på ét ben

OneLeg skamlen skabte Susanne Schmidt ud fra et eget behov for en skammel, der gjorde det muligt at lave havearbejde uden at få ondt i ryg og knæ. I dag er OneLeg en succes – ikke bare til havebrug men også rigtig mange andre steder i boligen og på arbejdspladsen.

Udstyr

Støbejernet er vores DNA

Det er snart 100 år siden, den første Le Creuset gryde forlod fabrikken i Frankrig. I dag er støbejern stadig Le Creusets DNA, men kollektionen breder sig over stentøj, vinværktøjer og gryder og pander i andre metaller. Det fortæller Henrik Dahl og Henrik Ekelin om en dag på kontoret.

Brugskunst

Vi har noget, ingen andre har

Bordlighteren er et produkt fra fortiden, som Mignis nu har genoplivet i en 2018-udgave – ikke til cigaretter, men til levende lys. For Mikael Skjoldager handler det om kvalitet og om detaljerne i brugsoplevelsen, og han ser bordlighterne som en god mulighed for mersalg i butikkerne.

Dekoration

Produkter til julen 2018

Inspiration til julepyntningen i år.

Branchenyt

Formland inspirerer

Formland gør en forskel. Sådan lyder det fra såvel etablerede som upcoming virksomheder på den netop overståede messe. Indkøberne var tilfredse med udbuddet, og det er jo stadig én af de store forudsætninger for succes på en messe. Udstillerne kunne godt ønske sig lidt flere besøgende.

Branchenyt

Johannes Tolstrup er død

Tidligere isenkræmmer Johannes Tolstrup, Herning, er død i en alder af 85 år.

Table top

Kurvens kraft

Stelton er gået sammen med den verdenskendte arkitekt Sir Norman Foster om at skabe The Norman Foster Collection by Stelton. Designet er blødere og kurverne mere feminine end dem, Stelton normalvis arbejder med, og resultatet er unikt – en forening af det funktionelle, stramme skandinaviske designudtryk og det mere legende. Eller som Norman Foster udtrykker det: ”The power of a curve”.

Table top

200 år og ”still going strong”

Pillivuyt fylder 200 år i år, men det er stadig innovation og nytænkning, der kendetegner virksomheden i dag. Som for 200 år siden er kodeordene kvalitet, funktion og godt design, der holder, og som for 200 år siden foregår fremstillingen af porcelænet i en lille by i Frankrig.

Udstyr

Designkicks til den moderne forbruger

Zone Denmark lancerer nu en SINGLES kollektion af stærke designprodukter, der lander i butikkerne – én ad gangen. De skal opfriske sortimentet med farverige dryp, booste salget og løfte shoppingoplevelsen.

Table top

Minimalistisk og perfekt til blomster

Eva Solo har skabt en Legio Nova vase, der passer perfekt til de store buketter, der er oppe i tiden netop nu. Samtidig ønsker man at sætte fokus på bæredygtige blomster.

Ledelse & drift

Jeg er sgu min egen

Med den vision har Bahne opbygget en kæde på 20 butikker rundt omkring i landet. Men det er også den vision, der har gjort at Bahne i Frederiksberg Centret fik Designbaseprisen 2018. Butikken er unik, den er helstøbt, og intet er gjort, uden der ligger tanker bag. Det handler om at skabe oplevelser for kunderne, og det gælder indretningen, produktsammensætningen og opbygningen af rummet.

Branchenyt

To messekoncepter i Oslo skal tegne fremtiden

Oslo Design Fair skal have fokus på møbler, mens den nye messe, Nordic Living i januar skal have fokus på interiør og livsstil.

Dekoration

Trenden til julen

Fire trendsættende stilretninger tegner julen 2018/19. Det gælder vivid heritage, eclectic gathering, balanced sobriety og splendid history. En fri og på samme tid nænsom leg med traditionerne, en fornemmelse af at høre til, og ikke mindst historien er de elementer, der tegner designverdenen – og dermed også julens trend 2018/19.

Dekoration

Ét hus med masser af muligheder

Bahne & Co tæller 5 meget forskellige brands, der rummer alt fra køkkenudstyr til tabletop, interiørdesign og spa- og wellness-produkter. ”Produkterne er ikke kun forbeholdt Bahnes 19 butikker, men vores virksomhedsstruktur giver os mulighed for at teste varerne i vores butikker og på den måde hjælpe detailhandlerne med at vælge de varer, der sælger bedst.”

Dekoration

Lysdekorationerne er vores DNA

”Vi vil være first movers, når det gælder trendskabende lysdekorationer til boligen”. Sådan lyder det fra Stig Gerlach, CEO for Sirius. Lysdekorationerne er Sirius’ DNA, og netop derfor arbejder man også med kreative designere for at skabe den unikke form, de smukke dekorationer og det helt rigtige lys, der giver atmosfære i boligen.

Ledelse & drift

Transformation med succes

Fokusering er kodeordet i den nye strategi, der for alvor satte turbo på udviklingen i Bovictus A/S. I dag er Bovictus en designdrevet virksomhed, der har tre ben at stå på; brandet Zone Danmark, Villa Collection, der konstant er på forkant med trenden i tiden, og det kampagnebaserede KJ. Og der meldes om vækstrater på 25-30 pct.

Brugskunst

Vi er kreativt anarkistiske

”Kreativiteten må gerne løbe af med os, for det er sådan, vi udvikler os. Men vi er også kommercielle!”. Det fortæller Britt Goodall og Christina Thorbøll, der sammen står bag Oi Soi Oi. De to er super passionerede, og der er ikke ét produkt i kollektionen, de ikke selv vil have stående derhjemme.

Dekoration

Bjørn Wiinblad fylder 100 år

Bjørn Wiinblad er synonym med overdådigheden i dansk design. Hans fantasi, farveglæde og produktivitet var enorm. Til september ville Bjørn Wiinblad være fyldt 100 år, og han ville have glædet sig over den store popularitet, hans produkter nu har fået igen, siden Bjørn Wiinblad Denmark i 2014 tog fat på relanceringen af Wiinblads designskat.

Udstyr

Bodum i Portugal: Vi vil sikre en bæredygtig produktion

”Vi insourcer, hvor andre outsourcer, og det er en del af hemmeligheden bag Bodums succes”. Det fortæller Jørgen Bodum. Således har man netop købt endnu en fabrik i Portugal; denne gang en fabrik, der kan fremstille produkter i polycarbonat, for det er en del af den nye Bodum-fremtid.

Dekoration

Julen 2018

Fra det klassiske, over det enkle og skandinaviske til det vilde og anderledes. Julen 2018 byder på et væld af stilretninger. Den bæredygtige jul er dog en markant tendens, og det samme er den bløde jul i materialer som velour og bomuld. Men også farverne leges der med, og frem for alt giver denne juls tendenser, butikkerne mulighed for at skabe de flotteste, spændende traditionelle såvel som utraditionelle jule set-up’s til inspiration for kunderne.

Branchenyt

Farvel til rutinen – goddag til overraskelsen

Maison&Objet slog denne gang dørene op til et helt nyt messelayout. Som vanligt var der fokus på tendenserne til den kommende sæson. Godt 3000 brands var repræsenteret på messen og ikke mindre end godt 90.000 fagfolk besøgte det store messeområde i udkanten af Paris.

Branchenyt

Liv og spændende nyt

Formex bød denne gang på trend, foredrag og spændende prisoverrækkelser, og for første gang fandt Stockholm Summer Design Week sted sideløbende med messen.

Dekoration

Ét hus med masser af muligheder

Bahne & Co tæller 5 meget forskellige brands, der rummer alt fra køkkenudstyr til tabletop, interiørdesign og spa- og wellness-produkter. ”Produkterne er ikke kun forbeholdt Bahnes 19 butikker, men vores virksomhedsstruktur giver os mulighed for at teste varerne i vores butikker og på den måde hjælpe detailhandlerne med at vælge de varer, der sælger bedst.”

Food

Der står en mama bag alt

Det dufter, føles og smager af Italien, når man køber produkter fra det danske firma Made by Mama – med base i Toscana. Firmaet er stiftet og drives af Morten og Anna Hassing-Kjær, som gennem deres mange år i Toscana har fundet nogle af de allerbedste delikatesser og det bedste håndværk fra støvlelandet.

Udstyr

Funktionalitet og kvalitet

Funktionalitet og kvalitet er kodeordene, for WMF. I denne sæson præsenterer man således grydeserien FUSIONTEC, der netop forener det funktionelle med det æstetiske, og man er klar med nyheder i WMF KITCHENminis® serien, der baserer sig på smarte løsninger, det matcher den urbane livsstil. Med andre ord: Nyheder, der gør livet lettere.

Table top

En juvel fylder 100 år

For 100 år siden sendte Alfi den første Juwel-kande på markedet. Det skal naturligvis fejres.

Dekoration

Rudolf har fået et nyt hjem

Medusa Copenhagen og F&H har indgået samarbejde. Det betyder, at de skønne Rudolf’er, nisser, juletræer og mange andre sjove figurer og kreative produkter får nyt liv i professionelle rammer.

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere