Nyhedsarkiv

Ledelse & drift

Imerco: Vi investerer i fremtiden

Indtjeningen hos Imerco er indtil videre i markant vækst i 2019 vs. året før, og man har fundet sit fokus. To nye brands er netop lanceret, der er investeret millioner i onlineforretningen, og man er i fuld gang med at skabe en bæredygtighedsstrategi. ”Retail er en hård branche, men vi er fortrøstningsfulde”, siger adm. direktør Frederik Brønnum, der heller ikke er bleg for at slå fast, at man fremadrettet vil samarbejde med dem, der vil Imerco.

Ledelse & drift

5 hurtige til Emma Fakkemohs Hansen, Årets Elev i Kop & Kande

Hvert år kårer Kop & Kande Årets elev, og i år fik Emma Fakkemohs fra Kop & Kande i Svendborg æren. Vi har talt med Emma om, hvordan det er at blive tildelt den flotte titel. Hun fortæller ligeledes om sin fagprøve, og hvordan hun med fokus på bl.a. børnefamilier holdt demo foran den lokale biograf.

Tekstiler

Genanvendte materialer er fremtiden

Liv Interior er en tysk interiørvirksomhed med fokus på tekstile produkter. Bag virksomheden står danske Tina Mirza, og hun arbejder endnu i et smalt felt af interiørverdenen. Det bæredygtige felt. Sortimentet fra Liv Interior består i dag udelukkende af bæredygtige produkter skabt af genanvendte materialer eller økologisk dyrket bomuld.

Branchenyt

Spring Copenhagen nomineret til fornem pris

2019 har allerede været et enormt begivenhedsrigt år for den unge designvirksomhed, der nu er med i opløbet om at blive kåret som Entrepreneur of the Year inden for kategorien start-up.

Dekoration

”Smukke ting gør, at vi lever længere”

Det danske designbrand House Doctor startede for 20 år siden med åbningen af en lille brugskunstbutik. Siden er det blevet til et stort livsstilshus med flere brands og omfattende kollektioner. Fællestrækkene for det hele er æstetik, og ideen om at skabe universer mere end bare produkter. Med masser af nyheder og nye brands i pipeline er takten for fremtiden sat.

Branchenyt

Kop & Kande-kæden udvides med 11 butikker

Som følge af en turbulent tid med VÆRSGO-kæden bliver 11 af kædens butikker nu en del af Kop & Kande.

Trends

Formex med fokus på bæredygtighed

Formex havde denne gang stort fokus på bæredygtighed og social ansvarlighed – på trendstanden og på foredragsscenen. Messen havde fået en helt ny halplan, der fungerede fint.

Branchenyt

Vinder af Nordic kitchen produkter

Læserkonkurrence fra designbase 05.2019.

Trends

Broste Copenhagen: Et interiørhus med bæredygtige ambitioner

”Vi har bevæget os fra at være en lysgrossist til at være et interiørhus”. Det fortæller adm. direktør i Broste Copenhagen, Kim Larsen. Hans vision for virksomheden er vækst, og ikke mindst et samspil mellem godt design og bæredygtighed sammen med Broste Copenhagen DNA.

Branchenyt

Broste Copenhagen på opkøb

Interiør- og designvirksomheden køber majoriteten af en anden dansk designvirksomhed.

Branchenyt

Fællesstandene er en god forretning

SMV Danmark arrangerer fællesstande på messerne rundt omkring i Europa, og det er en god forretning at deltage, lyder det. Trade Counsil, det tidligere Eksportråd, støtter fællesstandene, og dermed sparer udstillerne penge. Det gør det muligt for interesserede at udbygge eksisterede såvel som at teste nye markeder af.

Ledelse & drift

Trenden til julen 2019

Julen står for døren, og dermed også design- og interiørbranchens største sæson. Derfor handler det om at være forberedt, og det handler om at gøre alt, hvad der er muligt for at inspirere forbrugerne til at købe nyt julepynt og inspirerende gaver til familie og venner.

Branchenyt

Flere besøgende på Maison&Objet

MAISON&OBJET kunne denne gang melde om en lille stigning i både antallet af besøgende og udstillere.

Trends

Et inspirerende oplevelsesunivers

Formland har endnu engang inspireret. Indkøbere fra Danmark såvel som fra udlandet har besøgt messen. Der var masser af gode foredrag, der satte branchen i perspektiv, og der var mange nye produkter og stande, der kunne inspirere detailhandlerne til efterårs- og julehandlen. Og Designbaseprisen 2019 blev uddelt. Den gik denne gang til Sinnerup i Århus.

Branchenyt

Vinder af gulvvase

Vindere fra designbase 05.2019

Branchenyt

Stockholm Furniture Fair offentliggør Guest of Honour

London-baseret designduo skal kreere installation i velkomsthallen til næste års Stockholm Furniture & Light Fair.

Branchenyt

Lübech Living vinder bæredygtig pris

Prisen var en del af programmet ved Bæredygtighedsfestivallen i Aalborg.

Ledelse & drift

Storytelling på fremtidens måde

Der er lidt magi over det, når 3D-hologrammerne afspilles. Forbrugerne stopper op, budskabet fortælles. Men frem for alt kommer det til at handle om storytelling af produkterne frem for om pris. Realfiction udvikler unikke in-store displays med 3D hologrammer. ”Forbrugerne gider ikke længere almindelige 2D tv-skærme – nu skal der 3D til”, lyder det fra COO Søren Steen Pedersen.

Ledelse & drift

Ny F&H Concept Store skal inspirere forbrugerne

”Vi har intet problem med, at forbrugerne henter inspiration hos os og derefter køber produkterne hos den lokale isenkræmmer, stormagasin eller designbutik. Faktisk er netop branding af vores egne mærker hovedformålet med den nye butik”. Sådan lyder det fra F&H’s salgsdirektør Morten Hansen efter åbningen af KitchenLivingDining Concept Store ved Gråbrødretorv i København.

Trends

En messe for den skandinaviske møbelbranche

Den danske Møbelmessen Skandinavien løber af stablen fra 6.-8. november 2019 i Messe C i Fredericia. Målet er at skabe en god kontakt mellem købere og sælgere i branchen, og Esben Veng-Christensen fortæller, at messen er målrettet butikker, der henvender sig til det brede, skandinaviske publikum.

Udstyr

Mumitroldenes univers tilsat dansk design

Det forunderlige, fantastiske og fantasifulde Mumi-rige åbner sig op og tilsættes en god portion dansk design i Adexis nye serie skabt i samarbejde med designerduoen VE2. Det gælder eksklusive designprodukter; bl.a. en elkedel og en brødrister i keramik, hvor figurerne fra Tove Janssons barnlige univers er oversat til voksensprog.

Branchenyt

Designbaseprisen 2019

Også i år blev Designbaseprisen uddelt til den butik inden for design- og livsstilsbranchen i Danmark, der lige nu viser vejen; tænker nyt og ikke mindst tænker alle branchens kategorier ind i butikken. Fra design og livsstilsprodukter til glas, porcelæn og køkkenudstyr. Vinderen blev den 3600 kvm store, inspirerende, smukke og spændende Sinnerup på Sct. Clemens Torv i Århus.

Dekoration

180-årige Kähler skaber kunst til folket

For 180 år siden var det Kählers mission at bringe kunst til folket. Det er det også i dag. ”Kähler skal arbejde med demokratisk design som en refleksion af vores samtid og på den måde udkomme med tidssvarende produkter”, siger Marie Kristine Schmidt fra Rosendahl Design Group i anledning af Kählers 180-års jubilæum.

Design

Man skal hele tiden udvikle sig

”Vi hjælper vores kunder med at have en god forretning”. Det siger Henrik Jørgensen, der etablerede House Nordic for godt to år siden, og derfor rummer kollektionen alt fra møbler og havemøbler til brugskunst. Og Henrik har en klar filosofi: ”Vi er ikke et regnearksfirma. Vi er drevet af at have fingeren på pulsen og af at være til stede i branchen”.

Ledelse & drift

Mere end en webshop

Kan man få succes ved at drive designbutik udelukkende online? Det korte svar er JA! Det kan man, hvis man sætter sig det for og gør det 100%. Men man skal også se udover det at være en webshop og bare sælge varer. Og det er netop hvad Alexander Thygesen og Nicholas Larsen gør med Moodings, som de startede op i 2015.

Tekstiler

Tekstilerne skaber vores hjem

Gartex A/S, der er en af Danmarks førende leverandører af gardinmetervarer, fejrer i år 20 år i branchen. Siden opstarten i slutningen af 1990’erne er firmaet dog blevet til meget mere end en grossistvirksomhed. I dag udvikler og designer Gartex A/S hver sæson nye kollektioner under brandet Gartex Living, der udelukkende sælger gardinmetervarer, mens brandet Compliments består af produkter inden for boligtekstiler.

Dekoration

Lys med bæredygtighed og ansvarlighed

KunstIndustrien fik 1. januar i år nye ejere; Steen og Britta Frost, og de har store planer for en mere bæredygtig og miljøvenlig fremtid for virksomheden. Mange tiltag og projekter er allerede sat i søen, og endnu flere er undervejs. ”Det nytter ikke blot at bruge ordet bæredygtighed, som en markedsføringsgimmick. Det er simpelthen fremtiden det drejer sig om!”, lyder det.

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere