Ny profil på formandsposten i bestyrelsen hos Mater A/S
Møbelbranchens bæredygtige spiller har netop fået ny bestyrelsesforkvinde som led i en oprustning af kompetencer i virksomheden.
Med ønsket om at opkvalificere det hold, der understøtter virksomhedens ukuelige fokus på bæredygtige produktionsmetoder af eksklusive designs, har Mater budt den tidligere Fritz Hansen og Sportsmaster profil Sofie Lindahl-Jessen indenfor i rollen som ny bestyrelsesforkvinde. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
”Vi er meget glade for at have fået Sofie Lindahl-Jessen ombord som ny bestyrelsesforkvinde. Vi har en klar handlingsplan for hvordan vi styrker vores brand og vækstplaner, og med Sofies solide erfaring fra branchen, har vi endnu en kompetent sparringspartner med på rejsen. Vi er overbeviste om, at Sofie kan bidrage til udrulning af vores kollektioner på vores nøglemarkeder og skærpe vores unikke profil yderligere.” Siger Henrik Marstrand, CEO og grundlægger af Mater A/S i en pressemeddelelse.
Maters afgående bestyrelsesformand Peter Warrer takker af grundet tidsmæssige årsager, og han har været en væsentlig bidragsyder til Maters unikke position på markedet indenfor design og bæredygtighed de seneste 2 år.
Branchekendt
Som tidligere Salgs- og Marketingchef hos Fritz Hansen, har Sofie Lindahl-Jessen solid erfaring med at skalere og kommunikere til et globalt publikum. Hun har i øvrigt været CEO i Sportsmaster og Saint Tropez, siddet i bestyrelsen i VIPP og er nuværende bestyrelsesmedlem i Imerco.
Sofie Lindahl-Jessen ser frem til samarbejdet med designbranchens pionér indenfor bæredygtig produktion af møbler og belysning: ”Jeg synes projektet er enormt spændende; Mater sidder uden tvivl på de mest nytænkende historier i designbranchen og differentierer sig meget markant på markedet. Alene historien om og metoden bag Ocean kollektionen er nyskabende, og arbejdet med cirkulært design med skarpt fokus på æstetik er meget visionært for branchen”, udtaler hun og tilføjer:
”Jeg har fået et stigende ønske om, at vi som virksomheder og forbrugere skal gøre mere for miljøet, bl.a. ved at kigge på vores forbrugsmønstre og produktionsmetoder. Derfor glæder jeg mig til at deltage i et projekt som er fremadskuende og et brand der tænker innovativt: jeg er fx meget begejstret for Maters strategi om at anvende etiske produktionsmetoder, benytte virksomheders affald til nye designs og fjerne forurenende plast fra verdenshavene. Det er meget konkrete bidrag til en mindre forurenende industri, og det er jeg personligt enormt inspireret af”.