Ny generation med passion for glas
Frederik Bagger har en passion for glas, og på Formland præsenterer han for første gang sin egen glasserie til den unge, stilbevidste forbruger.
Vi vil skabe et skandinavisk brand, der designer kvalitetsprodukter i glas. Sådan lyder det fra Frederik Bagger, der for første gang præsenterer sin nye virksomhed på Formland.
Stilen er på den ene side elegant og enkel, mens den på den anden side er lidt mere rå og moderne, og ikke mindst det Frederik Bagger kalder en ny generation af glas, der kan tilføre danskerne godt design, hvor alle kan være med.
Når Frederik Bagger går i luften sker det med en fuld glasserie; Crispy-serien er designet af Frederik Bagger selv. Og planen er, at han fremover også vil arbejde med eksterne designere.
Med det nye firma viderefører 26-årige Frederik Bagger sin fars, Erik Bagger, store passion for glas.
Glas ligger så at sige i familiens DNA, og samtidig er det et materiale med masser af spændende muligheder til fremtiden, forklarer Frederik Bagger, der ser det som ét af sine klare mål at blive blandt de største glasleverandører til det danske marked inden for de næste fem år.
Masser af stil
Den første glasserie, Crispy, som Frederik Bagger lancerer, læner sig op ad det mundblæste glas, og serierne rummer tre forskellige glas; lowball, highball, og mini. Derudover tre skåle, i forskellige størrelser, en vase, og en vandkaraffel, der alle er fremstillet i ét stykke netop for at sikre den bedste kvalitet, ligesom kvaliteten understreges af, at der er 2 års glaspestgaranti.
Glasserien Crispy er blødt og elegant i formen, og så har den et trendy look, og med dens diamantslebne udtryk får man en fuldendt drikkeoplevelse. Glasset er inspireret af de traditionelle whisky- og cognacglas fra 1940erne.
Og så arbejder vi med udsalgspriser, der ligger på eksempelvis 399,95 kr. for 4 stk. glas (crispy; highball og lowball), 199,95 for den mellemstore crispy bowl 2 og 249.95 kr. for crispy love vasen, fordi vi gerne vil sikre, at alle har mulighed for at få godt design til hjemmet.
Med Frederik Baggers indtræden på den danske designscene, er der ingen tvivl om, at vi vil komme til at se et brand med sin egen identitet, hvor udtrykket er nyt og spændende men samtidig forankret i de skandinaviske designtraditioner.
Jeg vil skabe et brand med mit eget udtryk, hvor målgruppen er yngre forbrugere, fortæller Frederik Bagger, der er flyttet ind i nye lokaler i Pakhus 4 på Kalkbrænderiløbskaj i København sammen med sine to ansatte.
Hans mål er at forene det kommercielle med det æstetiske og det funktionelle, og så er planen ikke at oversvømme markedet med glas på tilbud, men at køre med en introduktionspris på en sober måde.
Forbrugerne skal ikke snydes med tilbud og rabatter. Vi vil hellere komme ud i butikkerne og fortælle historierne og promovere glassene, fortæller Frederik Bagger, der fastslår, at der inden for de næste par år vil komme yderligere et par glasserier til, og at målet er at have fem-seks serier til forskellige målgrupper.