Ny generation med passion for glas

Frederik Bagger har en passion for glas, og på Formland præsenterer han for første gang sin egen glasserie til den unge, stilbevidste forbruger.

26-årige Frederik Bagger, søn af Erik Bagger..

”Vi vil skabe et skandinavisk brand, der designer kvalitetsprodukter i glas”. Sådan lyder det fra Frederik Bagger, der for første gang præsenterer sin nye virksomhed på Formland.

Stilen er på den ene side elegant og enkel, mens den på den anden side er lidt mere rå og moderne, og ikke mindst det Frederik Bagger kalder en ny generation af glas, der kan tilføre danskerne godt design, hvor alle kan være med. 

Når Frederik Bagger går i luften sker det med en fuld glasserie; Crispy-serien er designet af Frederik Bagger selv. Og planen er, at han fremover også vil arbejde med eksterne designere. 

Med det nye firma viderefører 26-årige Frederik Bagger sin fars, Erik Bagger, store passion for glas. 

”Glas ligger så at sige i familiens DNA, og samtidig er det et materiale med masser af spændende muligheder til fremtiden”, forklarer Frederik Bagger, der ser det som ét af sine klare mål at blive blandt de største glasleverandører til det danske marked inden for de næste fem år.

Masser af stil
Den første glasserie, Crispy, som Frederik Bagger lancerer, læner sig op ad det mundblæste glas, og serierne rummer tre forskellige glas; lowball, highball, og mini. Derudover tre skåle, i forskellige størrelser, en vase, og en vandkaraffel, der alle er fremstillet i ét stykke netop for at sikre den bedste kvalitet, ligesom kvaliteten understreges af, at der er 2 års glaspestgaranti.

”Glasserien Crispy er blødt og elegant i formen, og så har den et trendy look, og med dens diamantslebne udtryk får man en fuldendt drikkeoplevelse. Glasset er inspireret af de traditionelle whisky- og cognacglas fra 1940’erne.

”Og så arbejder vi med udsalgspriser, der ligger på eksempelvis 399,95 kr. for 4 stk. glas (crispy; highball og lowball), 199,95 for den mellemstore crispy bowl 2 og 249.95 kr. for crispy love vasen, fordi vi gerne vil sikre, at alle har mulighed for at få godt design til hjemmet”. 

Med Frederik Baggers indtræden på den danske designscene, er der ingen tvivl om, at vi vil komme til at se et brand med sin egen identitet, hvor udtrykket er nyt og spændende men samtidig forankret i de skandinaviske designtraditioner.

”Jeg vil skabe et brand med mit eget udtryk, hvor målgruppen er yngre forbrugere”, fortæller Frederik Bagger, der er flyttet ind i nye lokaler i Pakhus 4 på Kalkbrænderiløbskaj i København sammen med sine to ansatte.

Hans mål er at forene det kommercielle med det æstetiske og det funktionelle, og så er planen ikke at oversvømme markedet med glas på tilbud, men at køre med en introduktionspris på en sober måde.

”Forbrugerne skal ikke snydes med tilbud og rabatter. Vi vil hellere komme ud i butikkerne og fortælle historierne og promovere glassene”, fortæller Frederik Bagger, der fastslår, at der inden for de næste par år vil komme yderligere et par glasserier til, og at målet er at have fem-seks serier til forskellige målgrupper.  

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

17.04.2024Witt

Sponseret

Espressokværnen til den kræsne kaffeelsker

15.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Flot 79NORD-nyhed fra Morsø

15.04.2024Brix Design A/S

Sponseret

Forårets magi og skønhed inviterer til pinsefest

11.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Essensen af kvalitet fra HOLM

10.04.2024Witt

Sponseret

Bryg kaffe som de professionelle baristaer

08.04.2024Designbase.dk

Hamonoya er ny distributør for Patisse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023