19.09.2022 | Navnenyt
Ny CMO til FDB Møbler

Den 1. august 2022 bød FDB Møbler Katja Falkenberg velkommen som ny CMO. Fremadrettet skal Katja - med et stærk team af medarbejdere i ryggen - lede den 80 år gamle møbel- og designvirksomhed ud på det internationale marked og videre ind i det digitale.
Gennem de seneste 10 år har Katja Falkenberg arbejdet som hhv. Brand Director og Chief Marketing Officer for danske designbrands som Fredericia Furniture, MENU, Lyngby porcelæn og Karakter. Her har hun været tæt involveret i både strategi, kuratering, branding, porteføljestyring, go-to-market, visuel identitet og e-commerce.
"Katja kommer med en solid erfaring indenfor design. Hun har et skarpt øje for kommercielle løsninger og har et imponerende CV, når det kommer til at skabe resultater. Så vi er enormt glade for at have hende med ombord hos FDB Møbler," siger CEO, Ole Kiel.
Klassikerne skal også nå de yngre målgrupper
FDB Møbler står overfor en stor strategisk satsning med at internationalisere, digitalisere og etablere FDB Møbler indenfor forskellige segmenter. Herunder skal brandet også positioneres stærkere i en yngre målgruppe, som ikke er vokset op med FDBs bæredygtige møbeldesign på samme måde som ældre generationer.
"Det er en spændende opgave, jeg er gået ind til hos FDB Møbler", siger Katja Falkenberg og fortsætter: "Vi sidder på en helt særlig del af dansk design- og kulturarv, og jeg har altid været fascineret af FDBs historie – dels det enorme bagkatalog med klassisk design, og fokusset på ansvarlighed, men i særdeleshed også hele andelstanken, hvor vi hylder fællesskabet. Det, synes jeg, er mere relevant i dag end nogensinde før. Der venter en spændende rejse, som jeg ser frem til at være en del af."
Branchenyt

Ny cirkulær markedsplads for designermøbler bliver til i samarbejde med FDB Møbler
Den 2. maj fik danske møbelelskere muligheden for at få fat i designs fra bl.a. FDB Møbler gennem en helt ny platform, der har til formål at forlænge møblernes levetid. På platformen Keepr Collective kan du nemlig på en lækker og overskuelig måde købe brugte designermøbler - og dermed være med til at skyde gang i et cirkulært forbrug inden for dansk design.
Indhold fra partner
Design

Ikonisk bænk af Mogens Koch bliver nu relanceret
Fra dansk designhistories skatkammer bliver nu endnu et ikonisk møbel vækket til live. Til september relancerer FDB Møbler nemlig den tidløse og enkle bænk, Sønderborg, som blev designet i 1938 af Mogens Koch. Den smukke bænk kommer i FSC-certificeret massivt eg og fås med hynde i både tekstil og læder, der blot understreger de smukke linjer, der kendetegner det historiske design.
Indhold fra partner
Design

Nye farver til favorit-flet
Den populære spisebordsstol J80 designet af Jørgen Bækmark tilbage i 1960'erne for FDB Møbler kommer til november i to nye farver; Wine Red og Forrest Green, der skaber en smuk kontrast til det lyse fletsæde.
Indhold fra partner
Branchenyt

Ikonisk møbeldesign i nye, stærke farver
Til juni kan FDB Møbler atter engang løfte sløret for en relancering. Denne gang af hele to smukke versioner af den klassiske spisebordsstol J80, der er designet af møbelarkitekt Jørgen Bækmark, og som nu lanceres i farverne Ruby Red og Steel Blue.
Indhold fra partner
Design

Den danske designduo Mot & Bergstrøm står bag en ny spejlserie
Udsmyk huset med spejle fra FDB Møblers nye Mossø-serie, som lanceres til september.
Indhold fra partner
Branchenyt

Multifunktionelt design i ny udgave
Multifunktionalitet er nøgleordet for møbelserien Radius, som designerne Mot & Bergstrøm første gang lancerede i samarbejde med FDB Møbler i 2017. De to unge møbeldesignere skabte først den anvendelige bænk og siden da det væghængte skab, som nu begge lanceres i en sort udgave.
Indhold fra partner