Kasper er et kendt ansigt i branchen. Senest var han CCO i den nystartede designvirksomhed Warm Nordic. Før den tid har Kasper gjort karriere i Kähler Design, hvor han har været med på hele rejsen fra dengang, hvor virksomheden var et konkursbo med tre medarbejdere og frem til 2018, hvor Rosendahl købte Kähler som den veldrevne virksomhed, den var, og hvor han fulgte med Frantz Longhis over i hans møbelsatsning Warm Nordic.
”Kendetegnet for Silkeborg Uldspinderi har altid været og er stadig i høj grad faglighed og en dybt specialiseret knowhow omkring de to produkter, uld og alpaca, der arbejdes i. Fokus har igennem tiden altid været på produktet og kvaliteten. Men det er ikke længere nok. Så da indehaveren af Silkeborg Uldspinderi, Jesper Castillo Olsen for halvandet år siden overtog virksomheden efter sin far, valgte han i højere grad at fokusere på design og branding”, fortæller Kasper Boje Nielsen.
Det er da også i den forbindelse, at Kasper nu er tiltrådt som CCO med ansvaret for den kommercielle del af forretningen. Kasper skal i høj grad fokusere på at brande Silkeborg Uldspinderi.
”Vi er i gang med at udvikle en ny unik kollektion i samarbejde med anerkendte designere, ligesom vi er i gang med at udvikle en ny hjemmeside”, lyder det. Kasper vil i øvrigt også være ansvarlig for at styrke Silkeborg Uldspinderis profil på hjemmemarkedet både for B2B og B2C, ligesom der skal sættes endnu mere turbo på eksporten.
”Silkeborg Uldspinderi er en virksomhed med et fantastisk know how, høje krav til kvaliteten og ikke mindst en hamrende god historie, der bare venter på at blive fortalt, og igennem mine tidligere jobs i Warm Nordic og hos Kähler har jeg fået opbygget en værktøjskasse i forhold til storytelling, som jeg ikke kan vente med at tage i brug”.