Dansk designfirma iscenesætter filmfestival
Normann Copenhagen er endnu engang sponsor ved CPH:DOX.
Fra den 20. til 31. marts skaber Normann Copenhagen og CPH:DOX en base for den 16. udgave af en af Københavns førende kulturbegivenheder, Copenhagen Documentary Film Festival. Normann Copenhagen er hovedsponsor på festivalen og har med en gennemgående indretning af lokalerne på Charlottenborg med egne møbler og designs iscenesat rumlige og sanselige omgivelser til dokumentarfestivalens film.
Det barokke udtryk, der er så kendetegnende for Charlottenborg, er blevet transformeret til en international, energisk scene for meet’n’greets, talks, fester, koncerter, industriarrangementer og filmvisninger. Årets visuelle univers er skabt i samarbejde mellem Normann Copenhagen og MBADV Studio ved Maria Bruun og Anne Dorthe Vester. Sammen kuraterer de hele oplevelsen fra de første skridt ind i Kunsthallen og videre rundt i de højloftede sale, der blandt andet rummer sofabiograf, VR-rum og levende loungemiljøer.
For at give rum til debatten er der igen i år stillet helt særlige krav til indretningen, der skal rumme og understøtte alt fra alvorstunge tematikker som Europas flygtningepolitik og demokratiets tilstand til kunst, musik og menneskelig forskellighed. Ligesom festivalens temaer, spænder rummenes farvespektrum bredt, mens gennemgående runde former, udtrykt i et hav af puffer, orgelpibeformede søjlekonstruktioner og skulpturelle lysdekorationer, binder sløjfe om helhedsoplevelsen.
”Normann Copenhagen inspireres af kunstens stemme og er derfor også stolte af endnu engang at bidrage til CPH:DOX og være med til at innovere festivalkonceptet”, lyder det i en pressemeddelelse fra Normann Copenhagen.
Der er gratis adgang til Kunsthal Charlottenborg under hele festivalen fra den 20. til d. 31. marts, og der er åbent fra kl. 10 til sen aften alle festivalens dage.
CPH:DOX-programmet kan ses her