Normann Copenhagen i nyt spændende designsamarbejde

Den nye designkollektion, der præsenteres til foråret forventes at blive et internationalt hit med en målsætning på et trecifret millionbeløb inden for 3 til 4 år.

Direktør Poul Madsen og Jan Andersen fra Normann Copenhagen fotograferet i Tivoli. Foto kredit: Normann Copenhagen PR .

Normann Copenhagen og Tivoli indgår spændende nyt samarbejde og lancerer i 2018 en stor kollektion af designprodukter under navnet Tivoli. Det skriver Normann Copenhagen i en pressemeddelelse.

Normann Copenhagen har gennem 18 år positioneret dansk design internationalt og henter i dag mere end 80 procent af sin omsætning fra eksport til 87 lande. Netop denne stærke position skal bruges som løftestang uden for Danmarks grænser til at markedsføre Tivoli-brandet og udbrede kendskabet til det danske kulturikon, der desuden kan fejre sit 175 års jubilæum i 2018.

Tivoli kollektionen vil indeholde produkter i kategorierne belysning, tekstiler, tableware, living accessories, duft og gaveartikler og der vil være klare referencer til Tivolis historie, arkitektur, mønstre, farver og stemning i designet. Så den faste Tivoli-gæst vil kunne genkende referencer fra Haven, mens der også er skabt plads til overraskelser, hvor inspirationskilden ikke nødvendigvis er så åbenlys.

Det er Normann Copenhagen, der står for design, produktion og salg, og målsætningen om en omsætning på et trecifret millionbeløb er lagt ud fra designselskabets viden om markedet. 

"Vi bygger det på mange års erfaring. Det er de samme kunder, vi skal ud at sælge til, som vi gør i forvejen, men vi skal bredere ud. Meget bredere ud", siger Poul Madsen, adm. direktør, Normann Copenhagen til Børsen. 

Kollektionen kommer til salg i Normann Copenhagens egen flagshipstore samt i en butik i Tivoli og store dele af kollektionen skal desuden sælges i danske butikker som Imerco, som et led i at komme bredere ud i Danmark.

Men derudover vil produkterne blive solgt gennem Normann Copenhagens globale forhandlernetværk på 3500 internationale designbutikker, museumsbutikker, møbelforretninger, stormagasiner, og online shops. 

Det ambitiøse samarbejde er for Tivoli endnu et skridt på vejen for at opnå den langsigtede vision om at skabe en helårsforretning.

“Et samarbejde som dette om en international designkollektion giver Tivoli mulighed for at eksistere uden for Tivolis traditionelle åbningsperioder og uafhængigt af Haven midt i København. Tivoli flytter ud i hele verden hele året rundt, kan man sige. Det er en unik mulighed for os, som jeg har store forventninger til”, fortæller Lars Liebst, Administrerende direktør i Tivoli i en pressemeddelelse.

Det var oprindeligt Tivoli, der tog kontakt til Normann Copenhagen med henblik på at få designvirksomheden til at designe nogle enkelte produkter til ét af Havens andre nye tiltag; en Tivoli-butik med planlagt åbning i marts 2018. Normann Copenhagen så dog hurtigt muligheder i at udvide samarbejdet fra få produkter til en hel kollektion. 

“Vi så nogle interessante muligheder i at indgå i et større samarbejde, hvor vi kunne aktivere Tivolis stærke brandværdi ved at bruge vores ekspertise inden for det at drive en designvirksomhed. Vi konceptudviklede et designprogram og pitchede det til Tivolis ledelse, der tog rigtig godt imod projektet. Vi oplever stor efterspørgsel efter danske værdier i udlandet og med denne kollektion kan forbrugeren få et designprodukt i høj kvalitet krydret med autentisk, dansk kulturarv“, fortæller direktør Poul Madsen, der, sammen med Jan Andersen, stiftede Normann Copenhagen i 1999.

Tivoli designkollektionen bliver præsenteret i foråret 2018 og forventes klar til julehandlen 2018.  Kollektionen vil blive udvidet med endnu flere produkter og varekategorier i fremtiden. 

www.normann-copenhagen.com

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023