Normann Copenhagen i nyt spændende designsamarbejde
Den nye designkollektion, der præsenteres til foråret forventes at blive et internationalt hit med en målsætning på et trecifret millionbeløb inden for 3 til 4 år.
Normann Copenhagen og Tivoli indgår spændende nyt samarbejde og lancerer i 2018 en stor kollektion af designprodukter under navnet Tivoli. Det skriver Normann Copenhagen i en pressemeddelelse.
Normann Copenhagen har gennem 18 år positioneret dansk design internationalt og henter i dag mere end 80 procent af sin omsætning fra eksport til 87 lande. Netop denne stærke position skal bruges som løftestang uden for Danmarks grænser til at markedsføre Tivoli-brandet og udbrede kendskabet til det danske kulturikon, der desuden kan fejre sit 175 års jubilæum i 2018.
Tivoli kollektionen vil indeholde produkter i kategorierne belysning, tekstiler, tableware, living accessories, duft og gaveartikler og der vil være klare referencer til Tivolis historie, arkitektur, mønstre, farver og stemning i designet. Så den faste Tivoli-gæst vil kunne genkende referencer fra Haven, mens der også er skabt plads til overraskelser, hvor inspirationskilden ikke nødvendigvis er så åbenlys.
Det er Normann Copenhagen, der står for design, produktion og salg, og målsætningen om en omsætning på et trecifret millionbeløb er lagt ud fra designselskabets viden om markedet.
"Vi bygger det på mange års erfaring. Det er de samme kunder, vi skal ud at sælge til, som vi gør i forvejen, men vi skal bredere ud. Meget bredere ud", siger Poul Madsen, adm. direktør, Normann Copenhagen til Børsen.
Kollektionen kommer til salg i Normann Copenhagens egen flagshipstore samt i en butik i Tivoli og store dele af kollektionen skal desuden sælges i danske butikker som Imerco, som et led i at komme bredere ud i Danmark.
Men derudover vil produkterne blive solgt gennem Normann Copenhagens globale forhandlernetværk på 3500 internationale designbutikker, museumsbutikker, møbelforretninger, stormagasiner, og online shops.
Det ambitiøse samarbejde er for Tivoli endnu et skridt på vejen for at opnå den langsigtede vision om at skabe en helårsforretning.
Et samarbejde som dette om en international designkollektion giver Tivoli mulighed for at eksistere uden for Tivolis traditionelle åbningsperioder og uafhængigt af Haven midt i København. Tivoli flytter ud i hele verden hele året rundt, kan man sige. Det er en unik mulighed for os, som jeg har store forventninger til, fortæller Lars Liebst, Administrerende direktør i Tivoli i en pressemeddelelse.
Det var oprindeligt Tivoli, der tog kontakt til Normann Copenhagen med henblik på at få designvirksomheden til at designe nogle enkelte produkter til ét af Havens andre nye tiltag; en Tivoli-butik med planlagt åbning i marts 2018. Normann Copenhagen så dog hurtigt muligheder i at udvide samarbejdet fra få produkter til en hel kollektion.
Vi så nogle interessante muligheder i at indgå i et større samarbejde, hvor vi kunne aktivere Tivolis stærke brandværdi ved at bruge vores ekspertise inden for det at drive en designvirksomhed. Vi konceptudviklede et designprogram og pitchede det til Tivolis ledelse, der tog rigtig godt imod projektet. Vi oplever stor efterspørgsel efter danske værdier i udlandet og med denne kollektion kan forbrugeren få et designprodukt i høj kvalitet krydret med autentisk, dansk kulturarv, fortæller direktør Poul Madsen, der, sammen med Jan Andersen, stiftede Normann Copenhagen i 1999.
Tivoli designkollektionen bliver præsenteret i foråret 2018 og forventes klar til julehandlen 2018. Kollektionen vil blive udvidet med endnu flere produkter og varekategorier i fremtiden.