Normann Copenhagen i nyt spændende designsamarbejde

Den nye designkollektion, der præsenteres til foråret forventes at blive et internationalt hit med en målsætning på et trecifret millionbeløb inden for 3 til 4 år.

Direktør Poul Madsen og Jan Andersen fra Normann Copenhagen fotograferet i Tivoli. Foto kredit: Normann Copenhagen PR .

Normann Copenhagen og Tivoli indgår spændende nyt samarbejde og lancerer i 2018 en stor kollektion af designprodukter under navnet Tivoli. Det skriver Normann Copenhagen i en pressemeddelelse.

Normann Copenhagen har gennem 18 år positioneret dansk design internationalt og henter i dag mere end 80 procent af sin omsætning fra eksport til 87 lande. Netop denne stærke position skal bruges som løftestang uden for Danmarks grænser til at markedsføre Tivoli-brandet og udbrede kendskabet til det danske kulturikon, der desuden kan fejre sit 175 års jubilæum i 2018.

Tivoli kollektionen vil indeholde produkter i kategorierne belysning, tekstiler, tableware, living accessories, duft og gaveartikler og der vil være klare referencer til Tivolis historie, arkitektur, mønstre, farver og stemning i designet. Så den faste Tivoli-gæst vil kunne genkende referencer fra Haven, mens der også er skabt plads til overraskelser, hvor inspirationskilden ikke nødvendigvis er så åbenlys.

Det er Normann Copenhagen, der står for design, produktion og salg, og målsætningen om en omsætning på et trecifret millionbeløb er lagt ud fra designselskabets viden om markedet. 

"Vi bygger det på mange års erfaring. Det er de samme kunder, vi skal ud at sælge til, som vi gør i forvejen, men vi skal bredere ud. Meget bredere ud", siger Poul Madsen, adm. direktør, Normann Copenhagen til Børsen. 

Kollektionen kommer til salg i Normann Copenhagens egen flagshipstore samt i en butik i Tivoli og store dele af kollektionen skal desuden sælges i danske butikker som Imerco, som et led i at komme bredere ud i Danmark.

Men derudover vil produkterne blive solgt gennem Normann Copenhagens globale forhandlernetværk på 3500 internationale designbutikker, museumsbutikker, møbelforretninger, stormagasiner, og online shops. 

Det ambitiøse samarbejde er for Tivoli endnu et skridt på vejen for at opnå den langsigtede vision om at skabe en helårsforretning.

“Et samarbejde som dette om en international designkollektion giver Tivoli mulighed for at eksistere uden for Tivolis traditionelle åbningsperioder og uafhængigt af Haven midt i København. Tivoli flytter ud i hele verden hele året rundt, kan man sige. Det er en unik mulighed for os, som jeg har store forventninger til”, fortæller Lars Liebst, Administrerende direktør i Tivoli i en pressemeddelelse.

Det var oprindeligt Tivoli, der tog kontakt til Normann Copenhagen med henblik på at få designvirksomheden til at designe nogle enkelte produkter til ét af Havens andre nye tiltag; en Tivoli-butik med planlagt åbning i marts 2018. Normann Copenhagen så dog hurtigt muligheder i at udvide samarbejdet fra få produkter til en hel kollektion. 

“Vi så nogle interessante muligheder i at indgå i et større samarbejde, hvor vi kunne aktivere Tivolis stærke brandværdi ved at bruge vores ekspertise inden for det at drive en designvirksomhed. Vi konceptudviklede et designprogram og pitchede det til Tivolis ledelse, der tog rigtig godt imod projektet. Vi oplever stor efterspørgsel efter danske værdier i udlandet og med denne kollektion kan forbrugeren få et designprodukt i høj kvalitet krydret med autentisk, dansk kulturarv“, fortæller direktør Poul Madsen, der, sammen med Jan Andersen, stiftede Normann Copenhagen i 1999.

Tivoli designkollektionen bliver præsenteret i foråret 2018 og forventes klar til julehandlen 2018.  Kollektionen vil blive udvidet med endnu flere produkter og varekategorier i fremtiden. 

www.normann-copenhagen.com

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023