Nordic Living: skandiavisk design i fokus på Ambiente

Den ultimative klassiker: EM77 vakuumkanden, der i år fejrer 45 års fødselsdag. Foto: Stelton A/S.

Nordic living experience på Ambiente: Over 70 udstillere fra Skandinavien præsenterer deres bestsellere inden for skandinavisk design i Interior Design Hall 3.1. Med mange kendte virksomheder og en bred vifte af produkter med fokus på design samt internationale premium brands er hallen Ambientes levende inspirationshal. Designorienterede købere, konceptbutikker og designstudier finder indretningsideer og dekorationstendenser til deres sortimenter her.


Tidløst, minimalistisk, praktisk: Skandinavisk design er kendt for sit enkle formelle sprog. Kvalitet og funktionalitet løser kreative interiørkoncepter i moderne boligdesign, og på verdensplan har indretningsstilen etableret sig som både puristisk og alsidig.


"I en tid, hvor værdier som autenticitet, lang levetid og ansvarlig produktion i stigende grad er vigtige drivkræfter i købsbeslutninger, er tidløst, bæredygtigt design mere efterspurgt end nogensinde. Nordisk design står for netop den tidløshed, det gennemtænkte  design, innovativ funktionalitet og materialer af høj kvalitet. Det afspejler også forbrugernes aktuelle ønsker: farver inspireret af naturen, bløde former og et ensartet formsprog. Traditionelle og håndlavede detaljer giver os ro i sindet og udstråler bestandighed," siger Yvonne Engelmann, direktør for Ambiente Living, Giving und Working.
Mere end 70 udstillere præsenterer løsninger til interiørkoncepter i skandinavisk stil i Living Hall 3.1. Ud over Sverige, Norge og Finland finder de besøgende mange udstillere fra Danmark.


Michael Ring, CEO og ejer af det danske designhus Stelton A/S, siger: "Stelton og RIG-TIG har sparet nyheder op til den første Ambiente i tre år. Vi har fokus på funktion og design, præcis hvad vi er gode til - vores Ambiente besøgende bliver ikke skuffede. Skandinavisk design vil være repræsenteret med nogle af de stærkeste brands oppe nordpå - alle placeret i hal 3.1. Jeg er sikker på, at hal 3.1 vil være et besøg værd. Produktlanceringerne vil I absolut topklasse”.

'Designklassikere af Georg Jensen: Den elegante kande af designer Henning Koppel. Foto: Georg Jensen A/S.


Mærker som Broste Copenhagen A/S, Fabula Living ApS, F & H A/S med mærkerne Zone Denmark, Hoptimist og Gense, Georg Jensen A/S, Le Feu By Lauritsen ApS, Reflections Copenhagen Aps og Stelton A/S vil være til stede i Frankfurt i 2023. "Ambiente er den største og vigtigste messe for vores branche og vores forretning. For os er det stedet, hvor vi kan præsentere vores nye designlinjer og mødes med eksisterende og nye forretningspartnere fra hele verden. Der skaber vi et univers af vores brands og inspirerer besøgende med kommende bestsellere af skandinavisk design til opholdsstuen," siger Charlotte Krath, Head of Export Sales hos F&H Groups A/S.


Pierre Daut fra Georg Jensen, ser også frem til Ambiente: "Dansk design er ikke kun et løfte om bæredygtigt design, men skal også altid leve op til høje kvalitetsstandarder - vores produkter holder trods alt ofte hele livet eller går endda i arv. Så på verdens førende messe inden for living, dining, giving og working ser vi både frem til mange spændende møder med vores kunder og til at præsentere vores kollektion af ikoniske designklassikere i al deres bredde og kvalitet. Spændende nye designsamarbejder supplerer vores tilstedeværelse, og Ambiente spiller en central rolle i vores videre internationalisering."

Nordisk inspiration på Conzoom Solutions Academy
Michael Ring fra Stelton, giver spændende designindsigter fra Danmark i et foredrag på Conzoom Solutions Academy. Han beskæftiger sig med spørgsmål som: Hvor kommer dansk design fra? Vinder kombinationen af design og funktion over funktion alene? I hvilken retning udvikler dansk design sig? Med mere end 25 års erfaring i den danske designbranche vil han løfte sløret for opskriften på dansk designs succes i sit foredrag "Dansk design - hvordan kan det være, at det ryster verden".
Med er også den prisvindende designer Sebastian Holmbäck, der blandt andet har været med til at designe Emma-kollektionen og Pure Black-knive for Stelton samt designs for Georg Jensen vil holde foredraget "Design objekter som kulturelle markører, og hvorfor du skal bekymre dig om det", her giver han svar på spørgsmål som: Hvad er en kulturel markør? Hvad betyder det for et brand at have en kulturel markør i sin portefølje? Er der en formel til at skabe en kulturel markør? Holmbäck siger: "I lyset af en konstant skiftende verdensorden, forbrugeradfærd og klimakrise har det aldrig været mere kritisk at reflektere over, hvorfor og hvilke produkter der skal fremstilles. Kun meningsfulde og relevante produkter vil og bør overleve."

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023