når du skal have kunderne i indkøbsmode. Hjerneforsker Thomas Ramsøy fortæller, at jo flere beslutninger, man kan få kunderne til at træffe ubevidst jo bedre.

Hjernen vejer 1,5 kg. Det er 2 pct. af kropsvægten, men hjernen bruger 25 pct. af kroppens energiforbrug. Da det er de bevidste beslutninger, der kræver energi, handler det om at få forbrugeren til at føle sig bedre tilpas, og jo flere beslutninger, en forbruger kan træffe på autopilot, jo bedre. Det fortalte Thomas Ramsøy på Dansk Mode & Textils Topmøde 2018.
Thomas Ramsøy er tidligere hjerneforsker og neuropsykolog, nu CEO i Neurons Inc., der arbejder med neuromarketing, og hvor kundelisten bl.a. tæller Google, Facebook, Lowe’s og Tesco.

”Der findes ikke et center i hjernen for design eller for penge, et mobilcenter eller et webshopcenter. Hjernen er udviklet til helt andre formål, og derfor; jo mere vanerelateret en handling er, jo mere loyal bliver kunden”, forklarer Thomas Ramsøy.

Han fortæller bl.a. om Peak End-reglen, der går ud på, at en god afslutning på et besøg i en butik vejer tungt i en forbrugers helhedsvurdering af shoppingoplevelsen. Derfor handler det i høj grad om at have fokus på forbrugerens rejse igennem butikken; stofligheden, tyngden, duften og måden forbrugeren møder produkterne på.

”Vi arbejder med en four power model”, fortæller Thomas Ramsøy.
Den første power er ”Stopping power”. Man skal få kunden til at stoppe op og ikke mindst fastholde opmærksomheden. Bl.a. ved at skabe kontraster eller bevægelse omkring det, man vil have kunderne til at blive opmærksomme på.
Herefter følger ”Transmission power”, der handler om tilgangen til det kommercielle budskab. Kan forbrugeren forstå reklamen eller brandingen? Og her lyder rådet, at man aldrig tager en tv-reklame og bruger den direkte på SoMe. Det fungerer ikke.

Herefter handler det om ”Persuation power”; reagerer forbrugerne positivt og får de positive associationer og får du skabt et behov. Har man en stærk mærkevare, har den stærke relationer. Kunderne enten elsker eller hader den, og når man dertil, er der også større sandsynlighed for, at kunderne ser den. ”En forbruger skal kun bruge et millisekund på at afgøre, om vedkommende kan lide produktet og hvor meget, man vil betale for det, og så skal man være sig bevidst om, at en dårlig oplevelse skaber kognitivt og emotionelt stress, der hæmmer købsprocessen”.

Thomas Ramsøy fortæller om en undersøgelse, hvor to grupper smagte den samme vin. Den ene gruppe fik fortalt, at vinen kostede 500 kr. Den anden gruppe fik fortalt, at vinen kostede 50 kr., og aktiviteten var klart størst i gruppen, der fik at vide, at vinen kostede 500 kr. de kunne bedre lide vinen, og forventningerne var større. ”Så kan vi skabe supernormale stimuli, skaber vi altså også større opmærksomhed”.

Sidst gælder det ”Locking power”; det forbrugeren husker, når vedkommende forlader butikken, og det, der gør, at butikken er ”top of mind”, slutter Thomas Ramsøy.

Segways og løbehjul med elmotorer er elsket af både børn og voksne. Hidtil har der dog hersket en del forvirring omkring lovgivningen. Nu har et bredt flertal i Folketinget netop vedtaget en lov, der tillader denne type eldrevne køretøjer.

Loven gælder fra 1. januar 2019. I første omgang er der tale om en forsøgsordning på 1 år for Segways og el-løbehjul, som alle står til at få pålagt en fartgrænse på 20 km i timen.

Hos Witt A/S, der satser stort på deres nye division Witt E-Commute – fremtiden for personlig mobilitet, hilses det nye lovforslag velkommen. Salgs- og produktchef for Witt E-Commute, Thomas Jæger Molzen udtaler:  ”I en tid med flere og flere af denne type køretøj, så det er nødvendigt at få nogle regler at forholde sig til. Vi glæder os over, at vi nu i Danmark endelig kan følge med udviklingen i resten af verden, når det gælder lovligheden og fremtiden for personlig transport.”

Witt E-Commute består af bl.a. elcykler og Ninebot by Segway, hvor modeller som Drift W1, miniLITE, miniPLUS samt det utrolig populære og testvindende løbehjul ES1 nu bliver lovlige. Witt står for distributionen i hele Skandinavien.

Har du endnu ikke styr på julegaven til manden eller junior, så kan du nu med god samvittighed købe den allerfedeste julegave! Vi foreslår fx:

Se Witt E-Commutes sortiment her: http://witt.zone/ninebot-by-segway/

Højtopløse billeder: http://media.witt.dk:8080/_Rl_B-aFpvfq2RR

Transportministeriets hjemmeside: https://www.trm.dk/da/nyheder/2018/smaa-motoriserede-0612

Tags: Witt A/S

Bahne i Shoppen Aalborg søger en dygtig og erfaren sælger til interiørafdelingen hurtigst muligt.

Det er vigtigt og et MUST, at du har erfaring som sælger fra boligbranchen.

Som sælger i Bahne er du bekendt med vigtigheden af SALG og GOD SERVICE, og du brænder for kvalitet og lækkert design.

Du er den fødte sælger og lægger stor vægt på kundebetjening og mener, at det er den vigtigste opgave i en butik. Du elsker den daglige kundekontakt og er god til at snakke og hygge med kunderne. Du er samtidig meget kreativ, humørfyldt og indstillet på at spille en vigtig rolle i et positivt arbejdsklima.

Du drømmer om at blive en del af Bahnes familievirksomhed, hvor salg og professionel kundeservice er i fokus.

Vi tilbyder dig at blive en vigtig del af Bahne-familiens spændende butiksunivers i en butik, som er en af Danmarks flotteste inden for bolig, mode og design. Du får en aktiv og udfordrende hverdag i samarbejde med vores team af yderst professionelle medarbejdere, som alle arbejder med det fælles mål for øje - at sikre øget salg og høj kundetilfredshed.

Skriftlig ansøgning (Word/PDF – og gerne med foto) sendes mærket ”Aalborg” på mail til job@bahne.dk.

Alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Såfremt du ikke har hørt fra os inden for 3-4 uger, er stillingen besat til anden side.

Tags: Bahne

Bahne på Frederiksberg søger en dygtig og erfaren afdelingsleder til modetøjsafdelingen snarest muligt i januar 2019.

Du får det daglige ansvar, herunder salg og alle de praktiske opgaver, der er forbundet hermed. Du vil deltage aktivt i samarbejdet på tværs i butikken og i fælles erfaringsudveksling, modemesse osv. - i tæt samarbejde med afdelingsledere fra vores øvrige 20 butikker.

Det er vigtigt, at du har erfaring som sælger, og at du drømmer om at blive en del af Bahnes familievirksomhed, hvor salg og professionel kundeservice er i fokus.

Du brænder for SALG generelt og kender vigtigheden af GOD SERVICE. Du elsker den daglige kundekontakt og er god til at snakke og hygge med kunderne. Du har samtidig et godt humør og er indstillet på at spille en vigtig rolle i et positivt arbejdsklima.

Du er engageret og har stor interesse for modetøj og mærkevarer. Du kender det tøj, vi forhandler, og følger modens udvikling som en naturlig del af din hverdag. Du er den fødte sælger - er en god team-player - har masser af livserfaring - og higer efter at skabe din egen gruppe af faste kunder.

Bahnes tøjkoncept består af mærkevarer til modebevidste piger. Vi forhandler By Malene Birger, Baum und Pferdgarten, Calvin Klein, Custommade, Lala Berlin, Heartmade, Mos Mosh, Samsøe & Samsøe, Second Female, Stine Goya, Lee, Vila m.fl.

Vi tilbyder dig at blive en vigtig del af Bahne-familiens spændende butiksunivers i en butik, som er en af Danmarks flotteste inden for bolig, mode og design. Du får en aktiv og udfordrende hverdag i samarbejde med vores team af yderst professionelle medarbejdere, som alle arbejder med det fælles mål for øje - at sikre øget salg og høj kundetilfredshed.

Skriftlig ansøgning (Word/PDF – med foto) sendes pr. mail til frederiksberg@bahne.dk hurtigst muligt.

Alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Såfremt du ikke har hørt fra os inden for 3-4 uger, er stillingen besat til anden side.

Tags: Bahne

Sirius introducerer nogle af firmaets klassiske produkter i nye metallic farver.

Farverne passer til efteråret og den mørke tid, og der kan skabes en hyggelig stemning med metallic midnatsblå eller vinrød. Alle produkterne er batteridrevne og har indbygget timerfunktion.

Metallic-serien består af: Sara LED lys 3-pak, Ø7,5cmxH10/12,5/15cm, lyskæden Bolette mini og lyskæden Bolette stjerne.

www.sirius.dk

Gense har skabt et smukt bestik i samarbejde med Note Design Studio til Nationalmuseet i Stockholm. Men også forbrugerne får glæde af bestikket.

I forbindelse med genåbningen af Stockholms Nationalmuseum efter en omfattende renovering har museets restaurant udviklet en helt ny serie af produkter, NM&. Produkterne vil blive brugt i restauranten, men de vil også blive solgt til ”almindelige” forbrugere. Bag produktserien står et kollektiv af nordiske (hovedsageligt svenske) designere og producenter under ledelse af Matti Klenell, Carina Seth Andersson, Stina Lorentzen, Gabriella Gustafsson og Mattias Ståhlbom fra designstudiet TAF.

Et af produkterne i NM& er bestikket Ehra, der er udviklet af Gense i samarbejde med Note Design Studio. Ehra er designet i rustfrit stål, og indtil videre består serien af fire dele; gaffel, kniv, ske og teske. Kendetegnende for designet er, at bestikket har to forskellige finishes: blankt på den øverste del og børstet på skaftet.

"Der er stor interesse for bestik, der leger med spillet mellem den blanke og den matte overflade. Mange mennesker oplever, at netop denne type design føjer et specielt udtryk og en speciel glans til det dækkede bord", siger Lena Wehlin, salgschef hos Gense.


Materialet og processen
Temaet for hele NM&-kollektionen kredser omkring materialet og processen bag håndværket. At formgive bestikket i kombinationen af blankt og børstet stål var en måde for Note Design Studio at illustrere dette.

”Vi legede med tanken om, hvordan man kunne forfine det hamrede rustfri stål og skabe noget blødt og elegant. På den måde viser vi stålets forskellige karakterer, og vi viser, hvad man kan gøre med det”, forklarer Charlotte Ackemar, der er produktdesigner hos Note Design Studio, og samtidig projektleder for Ehra, som hun har arbejdet på sammen med sin kollega Johannes Carlström.

Charlotte fortæller, at det har været et inspirerende projekt, og at Note Design Studio var meget glade for at blive spurgt. Faktisk var det første gang, designstudiet udviklede et bestik, og da man begyndte at arbejde med bestikket, var teskeen også det mindste produkt, designstudiet nogensinde havde formgivet.

”Proces, håndværk og produktion var spændende temaer at arbejde med, og temaer, der er vigtige at italesætte og forstå i dag med tanke på, hvordan vi forbruger i vores samfund. Derudover var det meget spændende at samarbejde med Gense, som har været meget involverede og engagerede igennem hele processen. Sidst betyder arbejdet med Ehra, at jeg har fået øjnene op for bestik på en helt anden måde end tidligere, og jeg håber, at forbrugerne vil tage såvel arbejdet som historien bag til sig, så Ehra bliver et bestik, man samler på, og som man sidder omkring middagsbordet og taler om i fremtiden, 30 år fra i dag”, fortsætter Charlotte.

Store krav til designet
Bestik spiller en essentiel rolle for madoplevelsen og det dækkede bord. Det stiller store krav til designets funktion. Samtidig var en del af briefet fra NM&, at skabe et tidløst design, der lever op til museets koncept, men som samtidig kan fungere i et privat hjem.

”Vi fik en lang liste fra Gense med ting, vi skulle tænke på i forbindelse med designet. Bestikket skal ligge godt i hånden. Det skal være velafbalanceret og hvile på tallerkenen på det helt rigtige sted. Skeens kanter må ikke skære i mundvigen, og gaflens tænder skal have den rigtige længde ligesom bestikkets længde skal være optimeret, for at give brugeren en behagelig oplevelse. For bare at nævne nogle eksempler”, forklarer Charlotte.
I jagten på at finde frem til det bestik, der ligger perfekt i hånden, når man spiser, opdagede Charlotte, at man fra begyndelsen var nødt til at arbejde med en høj grad af præcision i forhold til, når man arbejder med større produkter som eksempelvis stole, som hun er mere vant til. Igennem hele projektet var hun og Johannes derfor flittige brugere af designstudiets 3D-printer.

”Det handler om små dimensioner og præcise kurver, der er vigtige at få på plads, for bestikket fungerer i princippet som et værktøj. Ting, der synes indlysende, når man tegner dem på computeren, fungerer ikke helt så godt, når man holder den 3D-printede prototype i hånden. Den bedste fremgangsmåde er derfor at eksperimentere med fysiske modeller, som man kan funktionsteste, og det er netop muligt takket være en 3D-printer”, fortæller Charlotte.

Ehra’s hals er således formet, som er den skåret af og poleret. Buen er blød, og understreger skæftets form, men giver samtidig en smuk silhuet til halsen, som fingeren kan hvile behageligt på. Og her handler det om fremstillingsprocessen.

”Produktion i metal er meget kontrolleret, hvis man sammenligner med eksempelvis glas. Vi ønskede at skabe en levende følelse, der på samme tid kan afspejle håndværket bag”, fortsætter Charlotte.


En kommende designklassiker
Alle designs i NM&-kollektionen vil være tilgængelige i detailhandlen. En del af dem sælges i Nationalmuseets butik, bl.a. Genses Ehra bestik. Fra Genses side er man meget tilfredse med det færdige produkt.

”Ehra kan sagtens være en af vores fremtidige designklassikere. Bestikket er meget veldesignet og rummer en række forskellige designelementer, der klart understreger produktionsprocessen. Man får den samme eksklusive fornemmelse som med sølvtøj, og vi har allerede nu fået meget fin respons, når vi har vist det på vores netop afsluttede messer rundt omkring i Europa”, forklarer Lena Wehlin. Hun har selv løbende afprøvet bestikket på flere forskellige typer måltider. Bl.a. skal gaflen klare den såkaldte kartoffel-test: Den skal sættes i en fast, kogt kartoffel, uden at kartoflen går i stykker. Ehra’s gaffel har i øvrigt fem tænder, hvilket også er en unik designdetalje.

Allerede i 1920erne valgte Gense at tilknytte industrielle designere til virksomheden. Siden har designsamarbejderne været en af hjørnestenene i virksomhedens koncept. Igennem flere år har man således haft en anden form for samarbejde, idet museet har været interesseret i Genses arv og dokumentationen omkring deres produkter.

”Vi er meget stolte af og glade for at være en del af NM&. Bestikket Ehra vil blive set og oplevet af talrige museumsgæster. Det er spændende, men samtidig åbner det store muligheder – også internationalt. Vi har haft et kreativt og inspirerende samarbejde med Note Design Studio med en rigtig god dialog frem og tilbage. Alt i alt et meget positivt og sjovt projekt, der har betydet meget for os”, siger Lena Wehlin afslutningsvis.

Bestikket Ehra vil blive solgt i en kasse med 16 dele, heraf fire gafler, knive, skeer og teskeer.

Som læser af DESIGNBASE får du gratis adgang til den internationale design- og interiørmesse MAISON&OBJET, som afholdes 18.-22. januar 2019 i Paris. Normalpris ved indgangen: 70 EUR.

MAISON&OBJET har siden 1995 været et internationalt mødested for fagfolk i design-, indretnings- og boligbranchen. Messen samler mere end 3.000 brands og næsten 90.000 enkeltbesøgende, heraf 50 pct. internationale besøgende.

To gange om året er messen kilde til ny inspiration og kaster lys over, hvad der rører sig her og nu såvel som fremtidens tendenser.

For at få gratis adgang skal du:

Kontakte PROMOSALONS på tlf.: 33 93 62 66 eller ved at sende en mail til: denmark@promosalons.com. Så får du en gratis invitationskode, der kan bruges ved registrering.

MAISON&OBJET kan opleves hele året via den digitale platform MOM (MAISON&OBJET AND MORE). Her kan man når som helst se sine favoritmærker og komme i direkte kontakt med messens udstillere og andre nøglepersoner.

Tilmelding: www.maison-objet.com   

Espro introducerer en lille ny kaffebrygger til familien, nemlig de smarte ’to go’-termokrus, der brygger kaffen elle teen på stedet.

’To go’-udgaven af den unikke kvalitetsbrygger indeholder op til 350 ml, og kaffen kan brygges hjemmefra eller på stedet. Kaffen kan holde sig varm i 4-6 timer i Espro Travel Press og op til 8 timer i den nye letvægtsudgave, Travel Press Ultralight.

Det særlige, dobbelte filter sørger for, at alle kaffedråber filtreres, da alle kaffepartikler holdes på det rigtige sted. Og man får dermed den rene kaffesmag uden grums og bundfald. Koppen er dobbeltisoleret og lavet i stål både indeni og udenpå. Det lækagesikre design sikrer, at kaffen ikke spildes under transport. Alle delene tåler maskinopvask.

www.witt.dk

Sider

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere